Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1550 ggr
Empaten Martin
12/6/18, 7:24 PM

Rensning utan salvia.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vårt sovrum har under en veckas tid dragi på sig negativa energier och är nu fullt. Så pass fullt så att min sambo inte kan gå in där. Det har varit bankande i ena garderoben och allmänt orolig energi under hela tiden denna veckan. Med tanke på vad klockan är går det inte att gå runt med salvia. Det har påverkat både min sambo och vår 5 månader gamla bebis och att be anden av min sambos morfar biter inte nu heller. Och den anden är en bestämd energi som man inte vill bli ovän med. Han var en bestämd men rättvis herre i livet och som ande har han kunnat lugna ner energierna i lägenheten innan. Jag har aldrig riktigt begripigt det där hur man gör när man ska sända positiv energi eller tänka det där ljuset där en ande ska gå in i för att försvinna. En medial kompis till oss har sagt att det öppnats en portal i ena garderoben (den det bankat i) så vad ska jag göra för att freda hemma hos oss? Jag skickar här en bild på mig så ni ser hur pass medial jag är så ni vet vilka (verktyg) vi har att jobba med. Med vänlig hälsning Martin

Annons:
spiritoffalconer
12/9/18, 6:21 PM
#1

Vissa kristaller sägs vara renande

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
wildfire
12/10/18, 5:51 PM
#5

Hej Martin 🙂

Det du behöver göra är att lugna ner dig själv kring andlig aktivitet , du är öppen säger du men när jag ser bilden säger den mig nåt helt annat öppenheten finns inte där alls . Jag är ledsen men så är det .

Anden ni har på plats måste få komma till tals för han eller hon har något att förmedla till er och det är som med oss får vi inte sagt det vi vill så ger vi oss inte . och till sist slår vi näven i bordet för ingen hör oss och så blir det fysiska fenomen men du kan ju det här så ta kontakt och kan du din sak så lär anden ge dig svar 🙂

Lycka till 🌺

Marishi
12/12/18, 11:21 AM
#6

Salt löser upp negativa energier, så placera ut några skålar med salt i där du tycker att det behövs. Efter ett par dagar slänger du saltet och diskar skålarna. Upprepa processen några gånger vid behov. Så ska du se att det snart lugnar ner sig.  Sen ska du sluta att vara rädd för spöken och onda andar. Det finns ingen energi där ute som är mäktigare och kraftfullare än din egen gudomliga energi som du redan har inom dig och det finns ingen ande där ute som är mäktigare och kraftfullare än Guds ande som redan finns inom dig. Det finns inget att vara rädd för.

Annons:
wildfire
12/12/18, 5:04 PM
#7

Hur går det för dig Martin ?

Du får ursäkta mig om jag låter lite bestämd i det här men som jag förstår det så kan du själv kommunicera och på den vägen också förstå den som är på besök men av nån anledning blir ni skrämda i ert hem.

Bestämd säger du och den anden blir man inte osams med skriver du men varför skulle ni bli osams med anden och vänd på dom orden och öppna er för varför anden är bestämd med er ,det är för han eller hon vill förmedla något viktigt och kommer inte att släppa det taget innan hen fått säga sitt.

Tråden heter rena utan salvia men vet du vi kan inte få bort en ande med salvia eller salt och kristaller som nämns ovan i tråden allt det där är efterarbeten om vi haft en negativ energi på plats som som har lämnat energier efter sig som vi vill bli av med.

Salvian är ett utmärkt val att använda om tyngd och jobbigt finns kvar för att rena sitt hem men ta bort andar gör den inte och vi ska inte heller ta bort andarna vi ska låta dom få komma till tals och förmedla sitt  först då kan både dom och  vi få det lugnt, dom är som oss får inte vi sagt det vi vill så går vi tillbaka och upprepar oss tills nån lyssnar mer komplicerat än så är det inte .

Det går inte att gå in och vifta med rökelser eller kristaller och tro att man renar och för stunden kan det kännas ok men anden kommer alltid tillbaka så länge han eller hon har nåt på hjärtat som den vill förmedla.

Beträffande salvia ,kristaller och salter så kan vi också behöva använda det om fysiska personer befunnit sig i vårt hem eller på andra platser där dom lämnat efter sig tyngd som besvärar oss  och det är lika med anden som med fysiska individer ibland måste man skingra energierna och då är det här alla tiders redskap att ha till hands men tar bort andar gör det inte där krävs kommunikation och ingenting annat .

Sen är det så också att när man är med om sånt här oavsett man är själv eller inom familjen så är det så lätt att projicera egna rädslor  och dom måste ni släppa för allt handlar om kommunikation precis som det är  med oss fysiska  😎

Hoppas det ordnar sig både för er och för anden som bestämt vill förmedla sitt till er  🌺

Marishi
12/12/18, 5:36 PM
#8

#7 

Inte för mig. För mig har inte några andar kommit tillbaka sen jag renade med salt och blev medveten om vad det hela handlar om 🙂

wildfire
12/12/18, 5:54 PM
#9

#8 Då har du inte vart utsatt för det TS har vart , alternativt är det ren projektion 🙂 Tro mig jag är insatt i det här sen många år så jag vet vad jag talar om och det är inte ytligheter det är ren ande 🙂

Marishi
12/12/18, 6:01 PM
#10

#8 

Ok. Kämpa på då bara med era andar 😉

mörkaögon
12/12/18, 11:09 PM
#11

Bekräfta anden! Tala om för hen att du finns där, att du ser hen och att allt är lugnt. Jorda dig själv och slappna av sedan.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Marishi
12/15/18, 2:37 PM
#12

Den enda rena anden som existerar är den gudomliga anden som finns inom oss. Allt annat är orena andar. Redan buddhisterna drev ut sådana med salt och för alkemisterna hade salt upplösande egenskaper. Med andra ord löser den upp eteriska energier. Om alltså en ande på astralnivå vill manifestera sig i den fysiska världen går det endast med eteriska energier och just dessa löser salt upp.

P.O
12/16/18, 6:29 AM
#13

Ett medium finns i Stockholm, Malmö och Göteborg som kan hjälpa er, vad vill den säga och sen hjälpa den hem till sig så allt blir lugnt. Jag skulle först kolla upp med ett medium vad det är den vill, bjuda in ett medium.

Annons:
wildfire
12/16/18, 6:12 PM
#14

#12 Den enda rena anden som existerar är den  anden som finns inom oss. Allt annat är orena andar. Redan buddhisterna drev ut sådana med salt och för alkemisterna hade salt upplösande egenskaper. Med andra ord löser den upp eteriska energier. Om alltså en ande på astralnivå vill manifestera sig i den fysiska världen går det endast med eteriska energier och just dessa löser salt upp. 

Men varför i allsin dar ska vi behöva lösa upp nåt ? varför jaga iväg en ande som har något att säga på sitt hjärta. Inser du hur orättvis du är i dina ord , jaga bort 😢

Vet du ens vad en astralkropp är, den eteriska säger du men du glömmer den fysiska kroppen i andevärlden som är lika fysisk som din och min i skrivande stund.

Orena andar 🤔 alltså allvarligt när ska ni förstå att  dom är som oss. Menar du på fullaste allvar att du slänger salt på andarna ? gör du det så lär dom tröttna på dig precis som en fysisk person lär göra om du slänger salt på  dom  och kasta tillbaka på dig i ren surhet 😮 jag hade blivit lack och förbannad precis som andevärlden så sluta släng salt på dom och lyssna på vad andarna har att säga istället 😕

Martin en fråga , du behöver inte ge detaljerat men var i landet finns du och din familj för jag kommer gärna hem till er och hjälper till om ni skulle behöva men län eller ort vad som känns bekvämt för er. Jag finns i Dalarna och har över 30 års erfarenhet av Shamanskt  arbeter och mediiumskap så vi kan nog finna en balans 🌺

Jag kostar inget heller men en kopp kaffe kan du få bjuda på om du vill för jag är av den åsikten att andlighet och pengar dom hör inte ihop 🙂

Marishi
12/16/18, 6:46 PM
#15

#14 

Om en människa tar sig in i min lägenehet utan att jag bjudit in honom kastar jag också ut honom. Det är ju ingen som har bjudit in anden som sprider skräck till människor. Skulle det verkligen  handla om en ren ande som bara vill gott skulle den ge kärlek, lugn  och harmoni och inte skrämma slaget av folk. Andar som kommer från astralvärlden (som jag förstås vet vad som handlar om) har ingenting gott att ge. Astralvärlden hör inte till den spirituella värden (det är en skillnad mellan spirituell och spiritistisk) och där hittar du för det mesta bara energivampyrer. För övrigt löser salt inte upp någonting i den astrala världen, utan bara i den eteriska. Dvs anden hindras bara att manifestera sig. Jag vet inte vilka defintioner du har för astralvärlden och eteriska världen osv, men jag går efter defintionerna från Barbara Ann Brennan.  Lägre väsen från astralvärlden som kommer utan inbjudan hanterar jag precis som människor som tar sig in i mitt hem utan inbjudan. Jag kastar ut dem och salt fungerar alldeles utmärkt för det. Det behövs inget medium för att skapa lugn och harmoni i sitt hem. Men jag kan förstå att det kan vara en bra business för somliga.

wildfire
12/17/18, 6:53 AM
#16

#15 Det är ju ingen som har bjudit in anden som sprider skräck till människor. Skulle det verkligen  handla om en ren ande som bara vill gott skulle den ge kärlek, lugn  och harmoni och inte skrämma slaget av folk. 

Tänk dig in i andens situation som vill förmedla sig men blir inte förstådd då måste hen göra saker som hörs och visa jag finns här och har nåt viktigt att säga och väl hen får sitt sagt så släpper allt det där. Det är människors egen rädsla som ställer till det inte anden och dom är som oss får vi inte sagt det vi vill,lyssnar ingen på oss så blir vi till slut högljudda och slår näven i bordet  inget konstigare än så.

 Andar som kommer från astralvärlden (som jag förstås vet vad som handlar om) har ingenting gott att ge. Astralvärlden hör inte till den spirituella värden (det är en skillnad mellan spirituell och spiritistisk) och där hittar du för det mesta bara energivampyrer. 😮 snälla nån 😮 det skulle betyda att min guide som manifesterat sig under hela mitt liv varje dag med röst och fullt synlig för ögat är en elak lymmel,jo jo minsann han som är den mest goa snällaste som finns men befinner sig  i olika astrala världar så han måste vara jättefarlig, hualigen 🥶😂Lika så jag själv måste vara en energivampyr och farlig som astralreser dagligen både med min guide och själv, fullt medvetna vakna resor så jag är nog hemskt farlig som älskar att befinna mig på olika astrala plan  😃

Jag vet inte vilka defintioner du har för astralvärlden och eteriska världen osv, men jag går efter defintionerna från Barbara Ann Brennan. 

Det jag har lärt kommer inte från människan det kommer direkt från min guide och andra som befinner sig på andra sidan och dom om några vet men lyssnar vi till människor då får vi inte rätt kunskap men lyssnar vi till andarna som befinner sig på andra sidan då får vi korrekt information och dom om några  vet som redan är där och ska vi lära nåt ska vi ta emot kunskapen från andarna inte människor och deras böcker eller kurser. Dom bästa lärarna hittar vi på andra sidan.

Nu tackar jag för mig i den här tråden och lämnar diskussionen och önskar er en fin och ljus  Jul 🙂

Marishi
12/17/18, 10:50 AM
#17

#16 

Jag vet ingenting om dina guider eller vilka entiteter du har med att göra, men jag vet att varelser som kommer från astralvärlden är lägre varelser som lever på människors energier, speciellt på människors rädslor och när de väl har hittat ett lämpligt offer sätter sig de sig fast som en fästing på människans energikropp och suger energi. Människor som inte är rädda är inga lämpliga offer. 

Andliga guider är inga astralväsen utan de lever på spirituellt plan och de sprider ingen skräck för att de är tillräckligt kloka för att veta vad det gör. Dessa sprider kärkek, lugn och harmoni. De har heller inget behov att att stjäla människors energi. 

När människor dör försvinner deras ego och anden som blir kvar är bara den gudomliga kärleken. De sprider heller ingen skräck, utan bara kärlek, lugn och harmoni. Man blir lugn av deras närvaro och inte rädd. De är långt ifrån som oss eftersom de har lämnat efter sig sina mänskliga attribut och viljor. Om vi inte kan uppmärksamma dem är jag helt säker på att de inte har ett ego som vill slå näven i bordet, för att egot försvann i samma ögonblick som de dog.  

Vad som gäller Barbara Ann Brennan är hon ingen spiritist utan en healer som beskriver sammanhanget mellan fysiskt plan, astralvärlden och andliga världen. Förstås har hon också andliga gudier och egentligen är det henne som de flesta författare som skriver andliga böcker skriver av ifrån. Men det finns  även andra beskrivningar med andra beteckningar och jag ville bara meddela vilket system jag använder mig av för mina beteckningar. Egentligen vore det bara bra om alla skulle använda sig av samma beteckningar så att man visste vad det är på tal om och att man talar om samma sak. För när du talar om andevärlden vet jag faktiskt inte vilken värld du talar om, men den spirituella världen / andliga världen verkar det inte vara. Din andevärld låter mer som astralvärlden.  Jag har intrycket av att du blandar ihop alla möjliga plan och betecknar allt som andevärlden. 

Här kan du läsa mer om Barbara: https://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Brennan

https://www.barbarabrennan.com/

Att använda sig av salt för att skapa lugn och harmoni i sitt hem var bara ett gott råd i all välmening som ni kan göra vad ni vill med. Endera prövar ni ut det eller så förkastar ni det och håller era astralväsen som hudsdjur och matar dem med era egna energier. Är det verkligen ett väsen från den spirituella världen som vill gott har saltet ändå ingen verkan. Det är bara till för att fördriva negativa energier. 

Förresten kastar jag inte salt omkring mig mot några andar, utan för mig räckte det med att placera salt i skålar i lägenheten och att bära en påse salt med mig. Och jag tror  knappast att ett astralväsen kan kasta saltet tillbaka eftersom de löser upp sig och även om de skulle kunna kasta det tillbaka skulle det inte göra mig något för saltet löser ju inte upp mig. 

Saltkristall lampor fungerar också, liksom svart turmalin som först absorberar negativa energier pga färgen och sen löser upp dem eftersom den innehåller natrium.

Marishi
12/19/18, 11:37 AM
#18

Om någon intresserar sig kan man läsa lite om svart turmalin här. 

https://www.crystalvaults.com/crystal-encyclopedia/black-tourmaline

Upp till toppen
Annons: