Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 596 ggr
usvead
11/25/18, 8:20 AM

Vem besöker pappa?

Premiär på sajten så jag vet inte om jag gjort rätt. Ber om ursäkt om det blir för långt och helt fel men jag chansar….

Pappa bor på ett äldreboende och i just den lägenheten sedan januari 2018. Han har börjat höra ljud från sovrummet. Det ska tilläggas att han fick nya hörapparater för ca 1-1 ½ månad sedan så det kan ju ha pågått redan när han flyttade in men att han då inte hörde det.

Det sker ungefär vid samma tidpunkt runt 9-tiden på morgonen. Han får känslan av någon försöker flytta på sängen och denne någon då stönar. Nu är inte min pappa rädd eller så, blir inte "störd" i övrigt men jag/vi blir ju lite nyfiken på om det är någon tidigare boende som vill att han flyttar sängen till vardagsrummet eller vad det kan vara. Många i den delen av äldreboendet har sängen i vardagsrummet av olika orsaker men pappa ville ha sängen i sovrummet för att det skulle kännas som en "vanlig" lägenhet. 

När han flyttade in i lägenheten så brände jag salvia för att rena. Inte för att vi då märkte något utan bara för att, och inför flytten. Jag har inte själv hört ljuden han pratar om i o m att jag bor många mil från honom men nu till jul blir det en resa norrut och då ska jag se till att vara på plats vid rätt tidpunkt. Sedan kanske det är dags att rena en omgång till - med risk för att sprinklersystemet går igång 😉

Annons:
Loris M
11/25/18, 8:33 AM
#1

Kan det vara någon i rummet/lägenheten  bredvid som vaknar vid ungefär samma tid? 

Jag tänker att om det varit andevärlden så skulle de se till att han hör ändå även om hans hörsel är nedsatt. Eftersom det började när han fick hörapparat så tror jag mer på en naturlig förklaring.

usvead
11/25/18, 9:11 AM
#2

Sovrummet gränsar inte till någon annan lägenhet utan till ett s.k. samlingsrum som sällan används. Han har haft hörapparater i flera år men fick nya för några månader sedan så han har hört hyfsat bra även innan. I vardagsrummet är det ingen "aktvitet" det är bara i sovrummet.

wildfire
11/25/18, 4:46 PM
#3

Det är inte omöjligt att han har besök eftersom på äldreboenden har många kommit och gått, många har somnat in på sina rum och det kan  finnas  mycket kvar som dom inte är helt färdiga med.

Jag tänkte också bums på hörapparaten eftersom min gamla far ganska nyligen fått sina och han hörde ljud han aldrig innan har gjort ljud som att tugga,skor som låter men när du skriver om att nån vill flytta på sängen då är det ett fysiskt fenomen så det kan vi inte skylla på nån hörapparat inte .

När jag läser ditt inlägg kom min farfar upp och han bodde på ett äldreboende i Färila,Hälsingland Solgården heter det och där både såg och kände jag av väldigt mycket men farfar sa aldrig något om saken men jag såg på honom att det hade vart saker som hänt om än inget som heller störde honom.Hans första fru dog i rummet snett nedanför  i en annan flygel och hon  dog väldigt ung  och på den tiden var det inte ett äldreboende som det är idag  så där hade jag min förklaring vem och vad som fanns där för att stötta honom under hans tid innan han gick över 98 år gammal.

Äldreboenden,sjukhus med mera har inrymt så många människor så det är inte konstigt alls om det finns besökare kvar som har nåt att säga och förmedla eller om anhöriga från andra sidan vill visa dom som bor där sitt stöd så som det var med min farfar.

Att det sker ungefär samma tidpunkt på dygnet kan ha med rutiner på boendet att göra,att man helt enkelt antingen flyttade på sängen eller gjorde nåt just den tiden som handlade om säng för nån boende som bott där innan så mitt tips är försök att luska lite och hör dig för lite enkelt och snyggt så kanske du får fram saker från dom som jobbar där.

Många inom olika vård och omsorg kan ha mycket att berätta mer än man tror men många har vart med om väldigt mycket på äldreboenden och på sjukhus.

Salvia är alla tiders bra att rena upp med men är det nån som fortsätter och det ökar så gör den ingen nytta den bara friskar upp energimässigt  tillfälligt och är det så att det här skulle öka och bli ett problem så ta kontakt med nåt medium,ett bra medium som kan förmedla vad besökaren vill ha sagt och sen brukar det släppa men förhoppningsvis behöver ni inte kontakta någon och att det här kan ge sig av sig själv 🙂

Upp till toppen
Annons: