Annons:
Etikettövrigt
Läst 919 ggr
Tant Grön
2018-11-20 14:57

Är ni vidskepliga?

Var ute en stund nyss och funderade på om jag skulle gå till gymmet senare. Då får jag se en bil med registreringsskylt JYM666. 😮Vad tror ni, vågar jag gå dit? 😉

Annons:
Gronstedt
2018-11-20 15:06
#1

Nej, det är bäst att du går hem och lugnar nerverna med en bakelse 😂.

Tant Grön
2018-11-20 15:07
#2

En bakelse var en bra idé. 😃

[NeferNefer]
2018-11-20 15:21
#3

😂Vad roligt!

Och ja, det tror jag verkligen. 

http://sacredscribesangelnumbers.blogspot.com/2011/10/angel-number-666.html

Tant Grön
2018-11-20 15:21
#4

Fast å andra sidan, då får jag ju aldrig reda på om det skulle ha hänt något. Tror jag går i alla fall. Berättar senare hur det gick. 😐

Tant Grön
2018-11-20 15:24
#5

#3 Det låter ju mer positivt. 🙂

Amandla
2018-11-20 15:48
#6

Nja, jag är inte särskilt vidskeplig även om jag har en del idéer som attackerar när jag minst anar det 😃fast jag försöker vända på dem. Bland annat har jag bestämt mig för att A-brunnar (på gator och trottoarer) betyder tur för mig. Så det så.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[NeferNefer]
2018-11-20 17:09
#7

Svarta katter betyder förstås alltid tur. Alla katter betyder tur. Ibland betyder det även lite kattgos.

Tant Grön
2018-11-20 17:19
#8

#6 Du går väl inte på A-brunnar 😮
#7 Svarta katter betyder tur, så länge dom inte får för sig att gå över gatan 😮

Var på gymmet och inget hände.  🙂

wildfire
2018-11-20 18:18
#9

Nej är inte det minsta vidskeplig tvärtom så tror jag inte alls på den. Jag går under stegar,lägger nycklar på bord,spottar inte om en svart katt går över gatan och allt annat det där som kallas för vidskeplighet.Vet inte hur många speglar som gått i kras genom åren och med dom borde jag vara helt dömd med otur resten av mitt liv 😃

Men det är lite intressant att läsa om hur vidskepliga människor var förr i tiden rent historiskt sett fanns så oerhört mycket av det mer än det gör nu även om en hel del lever kvar så var dom fenor på det där förr i tiden.

På tal om brunnar som ni skriver om så körde vi med det där i skolan minns jag,A = avbruten kärlek och K = kärleken fortsätter och aldrig stämde det in heller men höll på det gjorde vi .

Hur var det där nu, visst skulle man dunka sig själv i ryggen tre ggr  om det var en A brunn man klev på för då bröt man "förbannelsen" och kärleken avbröts inte och jag tror med K skulle man hoppa tre gånger på den eller nåt sånt för att kärleken skulle fortsätta men det där såg nog olika ut från skola till skola och ser vi på Amandla så betyder A tur så det finns många varianter på dom där.Var det inte nåt med brunnar som det stod V på,hmm kommer inte riktigt ihåg men har för mig det var nåt med V också😃

Amandla
2018-11-20 20:53
#10

#8 Jo, jag går på så många A-brunnar jag kan 😃De betyder ju tur!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-11-21 00:53
#11

Tror inte det, funderar medan jag klappar den svarta katten!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2018-11-21 07:49
#12

#0 Den var kul, Tant Grön! 😃 Tur att det gick bra på gymmet! 🥵

Det där med vidskepelse och vad man ska akta sig för ändras under historiens gång. Talet 13 och fredagen, är ett exempel.

Tyvärr verkar det där med svarta katter leva kvar, på så sätt att de svarta katterna inte är lika populära som de med andra färger, vilket märks på hemmen för hittekatter. 😐🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2018-11-21 07:59
#13

Nej inte alls, hade en farmor som led av det och det styrde hennes dag. En svart katt har jag haft, den klokaste av mina katter genom livet. Barnen kallade henne -Sudda Bagera kissen-. Hon var en kisskatt tyvärr.

Stegar, nycklar har jag hört om, samt fredagen den 13de. Att det händer mycket 11/11 är också något jag lagt märke till. Mvh/WL🌺

Annons:
Tant Grön
2018-11-21 08:31
#14

Har också haft en svart katt. Jag lärde den att sitta på baktassarna och tigga som en hund. Den var både klok och läraktig. Har ett kort där den katten, en annan katt och en hund sitter på bakbenen och tigger.

Lussan20
2018-11-21 08:37
#15

Min svarta katt var den enda som var religiös, av mina djur, hon skulle se Gudstjänsten på Tv på Söndagarna. Då spann hon ljudligt! Hon var andligt känslig skulle man kunna säga 🙂

Hennes död blev ganska grotesk. Vi bodde på en återvändsgata som tredje sista hus. Lillkillen hann inte stänga dörren och hon slank ut och blev överkörd av ett studentekipage från sista huset. Ja deras fest blev förstört och hon dog vid mina fötter.

Älskade Sudda! Så svart katt över vägen , blev hennes död. Så kan det också gå! Usch vilken sorgens dag det blev. Mvh/WL💔

Magi-cat
2018-11-21 09:39
#16

Vad gulligt med kisse som tittar på TV:s gudstjänst! 🐱

Men så sorgligt slut. 😢❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
2018-11-21 16:10
#17

#15 Säger som Magi-cat gulligt med en tv tittande katt men så sorgligt slut ❤️🐱

Konstigt det där att det är svårare att placera ut en svart katt i ett hem,har läst och hört om det men jag kan omöjligt förstå efter att ha haft svart, helsvart katt och han var då en mysgubbe utan dess like,mys och turgubben Goliat en långhårig kille med så stort hjärta ❤️

Folk är nog mer vidskeplig än jag kan tänka mig så helt klart lever den kvar.Minns en väninna till mig det här var ett bra tag sedan men hon for fort fram och tog bort en nyckelknippa jag hade lagt på mitt köksbord och höll en föreläsning om den berömda oturen,ha ha ha jag bara skrattade men hon var gravallvarlig och smått lack på mig som lagt nycklarna på bordet 😂

Denna kommentar har tagits bort.
Gronstedt
2019-07-24 15:05
#19

#17: Men nycklar på bordet medför otur! Lägger man nycklarna på bordet missar man allt möjligt roligt för att man irrar som en berusad höna och letar efter nyckeleländet som inte hänger på sin krok 🤪

Magi-cat
2019-07-24 17:44
#20

#19 Det ligger mycket igenkänning i det! 😃👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: