Annons:
Etikettandlighet
Läst 998 ggr
Coralinne
11/20/18, 11:54 AM

Ångest och andevärlden

Hej! Jag har en fråga som handlar om psykisk ohälsa och känslighet inför andevärlden. Som barn upplevde jag aldrig någonting övernaturligt, men efter att som vuxen ha arbetat på en väldigt hemsökt plats för ca tio år seedan  år så var det som att jag blev mer öppen och fick mer och mer upplevlseer på även andra ställen.  Jag upplevde också pirrande och tryck på huvudet när jag befann mig på platser med lång historia, såsom gamla slott eller liknande. 

Det senaste året har jag lidit av stark ångest på på grund av min arbetssituation, och i samband med detta upplever jag att jag har blivit helt nerstängd för andevärlden på något sätt. Det ör liksom blankt. Tror ni att ångest kan ha den effekten? Jag tänker som så att ångest gör att man är väldigt spänd hela tiden och att detta liksom försvårar kontakten med andevärlden? Vad är era erfarenheter?

Annons:
Sommarek
11/20/18, 1:51 PM
#1

Ångest brukar ställa till det lite varstans och kan påverka på minnet, hälsan och en massa annat, så det är klart att det kan göra att man "stänger av". Ångesten lämnar liksom inte plats för något annat.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wildfire
11/21/18, 3:44 AM
#2

Det där tycks vara väldigt individuellt från person till person.En del jag har mött har sagt dom öppnar upp istället när dom haft det jobbigt och svårt samt ångestrelaterade saker medan andra sagt dom stängt ner så det är så individuellt från person till person.

Andra sidan kommer gärna än närmare när vi går igenom svårigheter,sjukdomar,ångest och andra tyngande saker för dom vill stötta och hjälpa oss i alla faser under våra liv och det upplever en del medan andra inte känner något alls så det är tydligen väldigt individuellt 🙂

Coralinne
11/21/18, 9:50 AM
#3

Ja jag tänker som så att andevärlden kanske når fram bättre när man är avslappnad. I och för sig så var jag i en jobbig situation liknande den jag varit under senaste året för ca sex år sedan, och den gången hade vi en period hemma med märkliga händelser. Denna gång är det öde. Det har bara varit jag och min ångest. Nåja.

Upp till toppen
Annons: