Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 596 ggr
JeuneMadame
2018-11-19 14:53

Uppenbarelse om ett tidigare liv

Goddag!

En vän till mig som också är spirituell har jag pratat en del med om våra andliga upplevelser. Hon frågade mig rakt ut en gång om jag haft ett tidigare liv. Men jag avfärdade det på en gång. 

Sedan kom vi åter igen in på ämnet några veckor senare, då föll det på plats. Plötsligt blev det som att jag fick kontakt med mitt inre. Jag var fortfarande närvarande, men fick till mig en historia som påverkade mig från ingenstans. Den bara kom ur mig, utan att jag ens tänkte efter. 

Började beskriva en kvinna som varit i sina ungdomliga år kring andra världskriget. Kände så otroligt mycket för denna kvinna och hennes livsöde. Både kärlek och längtan till hur hon varit och hennes liv, även sorg och förtvivlan över hennes olycka och hur det slutade… 

Sade ganska specifika saker, men inte såpass att jag skulle kunna kolla upp det och spåra det till något. Det jag reagerade starkast på i efterhand var dels min reaktion, genom hela min beskrivning ryste jag i hela kroppen, log men grät framförallt. Från ingenstans! Dessutom kan jag dra paralleller till mitt nuvarande liv och hur jag är / har varit som person. 

Vad tror ni det kan komma ifrån? Ett tidigare liv eller någon slags djupmedveten terapi som kom i vårt samtal? Min vän sa att detta går att utforska genom Meditation. Är intresserad, men samtidigt lite skrämd.

Annons:
P.O
2018-11-20 05:14
#1

Ett tidigare liv! För mig är det självklar. Jag har levt som kvinna på vikingatiden och flera andra som kvinna och är kvinna idag. Men det är olika hos varje person och man formas redan innan till vad man reinkarnarerar till av dina upplevelser och vad man vill göra och som t.o.m påverkar vilken musik man gillar och jag tycker t.e.x inte om gröna bönor och till varför jag inte gillar gröna bönor och även alla småsaker till stora saker och fobier.

JeuneMadame
2018-11-20 12:45
#2

Jo, jag tror också det. För hur kan känslor och "minnen" komma sådär från ingenstans, utan en mening eller förklaring..?

Har alltid varit lite lillgammal och kunnat prata på ett sätt som ett barn inte borde kunna. Såpass att mina jämnåriga inte alltid förstod mig. En lärare på lågstadiet frågade mig till och med om jag ville hoppa till en klass över mig, men klasskompisarna var viktigare. Mina släktingar har också varit förundrade över hur jag både kunde gå och säga meningar som 1-åring. 

Tror också att min lillasyster kan ha levt med mig i ett tidigare liv. Hon är mycket yngre än mig, men vi har ett band som om vi varit bästa vänner för alltid. Samma humor och intressen, som dans och matlagning, fast hon är ett barn och jag är ung vuxen. Hon är även lik mig som jag var som barn, i utvecklingen. 

Även så att en vän introducerade mig för swingdans och jazz för några år sedan. Älskat det från den stunden och känner mig hemma där. 

Ja, något speciellt är det allt. Min vän varnade mig för att en även kan upptäcka ett tidigare liv då en gjort hemska saker. Vilket jag var lite inne på vid denna upptäckt redan. Att något hemskt hänt, som gjorde mig otroligt olycklig och att jag dog rätt ung. Möjligtvis tog mitt egna liv.

Kanske borde jag utveckla min andliga sida mer innan jag går vidare?

Upp till toppen
Annons: