Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2136 ggr
Amandla
2018-11-19 12:30

Har du haft kontakt med andar?

Har du haft kontakt med andar, sett, hört, pratat med dem?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2018-11-19 12:32
#1

Jag har hört, sett, drömt och pratat med dem. Första gångerna tyckte jag det var läskigt, lätt hjärntvättad av den moderna kulturen med spökhistorier och skräckfilmer. Så småningom insåg jag att farmor inte var ett dugg farlig, inte heller mina guider 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2018-11-19 13:54
#2

Mitt svar är ja, ja, ja och ja 🙂

flocken
2018-11-19 13:55
#3

Sett, talat, hört. Är en del av vardagen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sommarek
2018-11-19 14:38
#4

Det är ganska vanligt hemma. Vi har till och med ett "husspöke" som ofta är i närheten, och ibland kommer hans två syskon också på besök.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wildfire
2018-11-19 16:24
#5

Ser hör och pratar med dom som med vilken fysisk person som helst och det tycker jag bara är så underbart trevligt och så har det vart under hela mitt liv ,vänner får man aldrig för många av oavsett dom är i andlig eller fysisk form men dom mest äkta vännerna dom finner vi utan tvekan på andra sidan ❤️

Lussan20
2018-11-19 16:45
#6

Ja, jag vet ju inte riktigt, men tror jag upplevt något som jag inte vet vad det är. Min pappa kom livslevande i en dröm som var speciell, jag var som mer vaken för det var kristallklart, dofter, hans bruna skinnjacka, han tuggade tuggummi, var inte 83 utan ca 50 år. Min förra hund kom på samma sätt år efter hon dött, sorgen var för stor första året utan henne.

Så lite annat konstigt som jag upplevt, men jag har aldrig tänkt på det, det är det märkligaste. Har nog bara registrerat utan att tänka på det som skett.

När min son fick TBE och var hemskt sjuk vaknade jag av att ett par strutar som jag hade på bodväggen slog hårt mot boddörren. När jag tittade ut såg jag en lite pojke på ca 7 år som stod med knäppta händer framför ytterdörren i en grå mössa och grå jacka, smala byxor och pjäxor.

Jag tänkte det var ett varsel, men det hände inget då. Sådant har jag varit med om, en del hemskt olustiga saker, andra harmlösa. Men inte reflekterat över det….Mvh/WL🌺

Annons:
Missmagi
2018-11-19 19:05
#7

Det var flera år sedan jag såg och hörde från andra sidan. Jag lyckades på något sätt stänga av den del av mig själv som hade den förmågan. Jag mådde rätt dåligt i en period. Jag kan väl säga att jag även slutade prata med dom då jag kände att jag fick mindre och mindre respons för ju sämre jag mådde och ju mer jag stängde av känslorna. Idag mår jag väldigt bra men saknar den kommunikationen jag hade med dom från andra sidan från början. Det börjar smått komma tillbaka men långt ifrån på hur det var. Kan uppleva spännande saker i drömmar idag som jag inte gjorde förr. Kanske är de vårt nya sätt att kommunicera? :)

Tarotstollan
2018-11-20 04:03
#8

När jag var yngre hade jag en och samma dröm i åratal att min syster kom till mig och pratade med mig. Vi tog en promenad till hennes grav och hon sa till mig " du vet väl att jag inte är där" och det svarade jag att jag visste. Vi pratade om mera men den delen har jag glömt.
Om det verkligen var en dröm eller kontakt det vet jag inte, nu har jag inte haft den drömmen på över 20 år.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-11-20 10:17
#9

#8 Det låter som en typisk kontakt 🙂En av de mer lustiga drömmarna jag haft var när jag bara såg en släktings fot, och det var så tydligt just hans fot för han hade ovanligt höga vrister.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sommarek
2018-11-20 13:40
#10

#6 Blev din son bättre sedan? Det är inte alltid varsel är dåliga: en gång när jag var ganska liten var jag ute och knallade med min häst mitt i natten eftersom han hade kolik och behövde röra sig. Vi gick på en travbana nära stallet, och i mitten av banan fanns det hagar. Helt plötsligt ser jag något som rör sig inne i hagen, fast alla hästarna var inne, och får syn på en stor, svart häst. Min egen häst såg den också, för han höjde huvudet och gnäggade - och den svarade. Det var inte förrän vi kom lite närmre som jag insåg att jag kunde se hagstaketet och den bakomliggande skogen - genom hästens kropp. Vi gick förbi och tillbaka till stallet. Efter det tillfrisknade min egen pålle.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Lussan20
2018-11-20 13:47
#11

Ja han blev bättre, men aldrig helt bra. Han kan arbeta med annat arbete och är duktig där. Men det välbetalda arbetet gick inte att gå tillbaka till och det var ca 2 år av konvalescens. Han fick göra sig av med sin lägenhet och flytta hem till oss igen.Där kämpade jag dygnet runt med ytterst lite hjälp från samhället med att få honom på banan igen.

Kanske var den lille pojken han som visade sig i en liten gosses gestalt?

Jag ville ta in honom i värmen, men så löstes han upp som ett pussel, såg honom aldrig mera.

Men i orådet fanns rester av många gamla gårdar, det vittnade gamla stenmurar om. Kanske var han därifrån? Kanske sökte han en mamma?

Jag funderar idag på detta, men inte då….Tack för frågan Sommarek! Mvh/WL❤️🌺

Sommarek
2018-11-20 13:54
#12

#11 Skönt ändå det gick så pass bra. även om det inte blivit som innan. Att det dyker upp en liten pojke samtidigt som en mamma kämpar med sin son är inte alls underligt, tycker jag, men exakt vad det betyder (en rop på hjälp? En påminnelse om att din son skulle komma att behöva sin mamma?) är ju svårt för någon som inte var med att säga.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

IsabellsHamsterhem
2018-12-27 10:02
#13

Flertalet gånger.
Jag kan vakna mitt i natten och känna mig iakttagen.

När jag sitter vid datorn på natten,   oftast runt 02 eller 05 så känner jag hur det blir helt kallt även om allt är stängt, och det blir en stickande känsla i hela kroppen. Är så i ungefär 2-3 minuter sen försvinner det igen.

Varje natt när jag går mellan köket och trappan (sovrum på ovanvåningen) så är där en liten hall man går igenom. I ena hörnet bort från trappan vet jag, även om jag inte ser något, så känner jag på mig och vet att där står någon. Jag föreställer mig en äldre man med hatt och lång svart kappa. Vet inte varför och brukar inte vara så säker eller ens veta hur anden ser ut men jag är 110% säker! Även när lampan är tänd så känner jag det. Men enbart på nätterna.

Min dator sätter igång sig själv, kommer ur viloläge av sig själv, mobilen lyser upp utan någon notifikation, extra mobilen sätter igång sig själv osv.
Men oftast är det bara känslan att någon är där, någon tittar på en. Aldrig att jag faktiskt ser något men jag är ändå helt säker på att där är något.
Man kan tro att det är att man hittar på osv, men det är inte alltid, det var inte så när vi flyttade in och det blir värre och värre tycker jag.
Och det är hela familjen som märker av det.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
mörkaögon
2019-01-03 01:57
#14

Hör och känner dem ständigt. De är anhöriga på andra sidan och det känns fint. :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

P.O
2019-01-05 09:44
#15

Jag har hört mitt namn ropa och även nämnat mitt namn i rummet på kvällen efter läggdags och tidigt på morgonen när jag var alldeles nyvaken i sängen. Och en förnimmelse av andra sidan som öppnar sig själv ibland och att den kvinnliga rösten henne kan jag förnimma. Men inte på vinterhalvåret.

[Forest]
2019-01-07 12:02
#16

Ja på allt. Dock fick jag ryta i eftersom en väckte mej hela tiden. Drog mig i benet lr rysta om mig. Då orka jag inte bli störd. Jag fick inte veta varför denna störde mig dagtid såg jag en annan som gilla att jag prata och när jag sa till om idag har jag inte tid så tog den detta bra. Våran ena hund peta dom gärna på kanske för att hon var spattig o visste att jag skulle reagera. Idag pratar jag endel med pappa o mamma då jag säger att jag älskar dom o har bara goda roliga minnen. Dom gillar att jag pratar om dom med familjen. Lite OT. Dottern trivs inte med bli besökt jag säger att det är ofarlig men hon blir rädd. (Dotter 16 år)Jag har sagt till henne säg ifrån på skarpen så blir du inte störd. Hon säger ifrån men envis återkommande ande. Vi har haft präst här och det vart bättre men nu igen är det samna visa. Hon har blivit riven o det är inte okej anser jag. Vad mer kan man göra ?

P.O
2019-01-08 14:38
#17

Samma visa igen kan vara att hon är medial som själv måste en dag får ta hand om den så den inte återkommer igen. Det finns prova på kurser och så.

Hope7
2019-04-19 14:02
#18

Drömt och talat med dem i drömmen. Drömmer ofta om dem och dessa drömmar skiljer sig från vanliga drömmar. I början var jag livrädd men nu är jag mer eller mindre van. Några vill ha hjälp, andra vill bara prata av sig och vissa verkar mest förvirrade.  Har aldrig sett någon i vaket tillstånd, däremot kan jag ibland känna av dem.

Lussan20
2019-04-19 14:09
#19

Allt är så vackert och kristallklart i de speciella drömmarna. Jag upplever det som att man flyttas från sömnen och andra drömmar till ett mycket klartänkt fält där allt är helt tydligt, dofter, färger, beröring. Det är läkande drömmar och hälsningar från de närmaste. Mvh/WL🌺

[Forest]
2019-04-19 19:43
#20

17 hon är inte så nyfiken på gå kurs hon vill ju helst inte veta av sånt här öht om hon själv fick välja🙊 Jag tror inte hon kan umgå detta hela livet o lära sig är även att hantera det bättre.

Annons:
P.O
2019-04-24 08:50
#21

På natten hör jag att disken klirrar år 2018 och precis i går skramlar disken på kvällen två gånger och det var tyst emellan och sen kändes det i köket att det har varit någon där nyligen, vem?

Upp till toppen
Annons: