Annons:
Etikettmedialitet
Läst 832 ggr
mörkaögon
2018-11-15 21:59

En föraning om död

Jag har en äldre nära anhörig och det är förstås helt naturligt att kroppen tar slut i hög ålder. Men i år upplever jag en stor osäkerhet om vi får ha med denna person vid julfirandet. Jag känner föraningar om personens död. 

Det är iofs ok eftersom hen är mycket gammal, men samtidigt väldigt sorgligt. 

Har ni andra sådana föraningar och hur hantera ni det?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
wildfire
2018-11-16 05:16
#1

Det här är nåt som följt mig hela livet och jag får veta när det är dags.Just nu är det en släkting som är på g över och även det innan jul den 27 Nov för att vara exakt. Ingen sjukdom eller något sånt förlopp men personen är på väg Jag vet även om min egen övergång både datum och år och jag känner enbart trygghet och frid med alltihop.

Hur man hanterar,det är så olika men andra sidan ger oss aldrig mer än vi klarar av  det kan vi alltid lita på.

Självklart är det alltid sorgligt och sorgen måste få ha sin tid men samtidigt är det en fördel också för man kan förbereda sig mentalt på ett helt annat sätt än om nåt går väldigt fort.

Alla människor hanterar det så olika men att få veta om annan persons övergång den informationen skulle andevärlden bespara oss om vi inte kan hantera den ❤️

P.O
2018-11-18 12:00
#2

Jag har mina föraningar först pappa som dog och sen min moster och sen min mamma och sen min andra kusin och sen jag och sen min ena kusin i den ordningen.

Upp till toppen
Annons: