Annons:
Etikettandlighet
Läst 610 ggr
Lussan20
11/15/18, 7:43 PM

Ljuset.

En fin sak hände maken och mig förra veckan.

Min käraste vän sedan 50 år miste sin vän, sin käre make, ja naturligtvis var han vår vän också. Han fick ett svårt slut förra veckan, men ett tungt år av behandlingar innan. Vi bestämde att vi skulle tända ett ljus och välsigna hans liv och tacka för alla år av vänskap.

Vårt vardagsrum är delat i gästrum och vardagsrumsdel. I gästrummet har jag ett ljus på batteri med fladdrande konstgjord låga. På baksidan av ljuset finns en ganska trög liten svart spak som man sätter på och stänger av med. Bara ca 10 sekunder efter att vi tände värmeljuset i ljusstaken så tändes batteriljuset. Det blev en varm och djup känsla av att vi hade kärt besök.

Jag har gått i den känslan av evigheten och att bortom lidandet finns ljus och kärlek som är större än här, för där får man inte hata, döma, eller göra skillnad på människor som levt. Det kan inte leva sådana känslor i ljuset. Det känns skönt att mörkret är utplånat och friden lyser över all kärlek jorden ändå rymde , då finns inga tårar mer och ingen plåga. Vi såg på varandra och kände av friden där på andra sidan…Mvh/WL❤️🌺🌈

Annons:
[NeferNefer]
11/15/18, 7:45 PM
#1

Så vackert 🌺❤️

Amandla
11/15/18, 8:07 PM
#2

❤️🌺


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
11/16/18, 4:59 AM
#3

Så fint!✨

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wildfire
11/16/18, 5:20 AM
#4

🌺❤️🌺

Magi-cat
11/16/18, 10:37 AM
#5

Så vackert, Wonnalesan! 🌺🌈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

P.O
11/18/18, 11:32 AM
#6

🌹

Annons:
Tant Grön
11/18/18, 10:26 PM
#7

🌺🌺🌺

Upp till toppen
Annons: