Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 701 ggr
[NeferNefer]
2018-11-05 09:40

Svartsjö slott

Har ni varit på Svartsjö slott?👻Jag har bara åkt förbi en gång, såg tyvärr inget spöke. 

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/artiklar/20181102/de-dramatiska-berattelserna-fran-svartsjo-slott/

Annons:
[NeferNefer]
2018-11-05 09:42
#1

Det låter spännande. Kanske jag borde ta mig en kvällspromenad i slottsparken …

"En person som bor i området har berättat hur hon plötsligt under en kvällspromenad i parken blivit stående och stirrat upp mot slottets övre fönsterrad. Där uppfattade hon hur något rörde sig, men ändå tycktes detta helt omöjligt. Det hon såg var en kvinna som svävade, ja flög rakt genom ett av rummen! Gestalten var inte vagt dimliknande, så som spöken ofta beskrivs, utan helt tydlig och påtagligt massiv, enligt det chockade vittnet. Synen tycktes lika verklig som när en fågel flyger förbi! Kvinnovarelsen passerade innanför flera av de höga fönstren på övervåningen, var sedan utom synhåll och visade sig inte mer. Detta ska ha en gång ha varit den sängkammare där drottning Lovisa Ulrika dog 1782."

wildfire
2018-11-05 16:20
#2

Jag har vart där och visst sjuder det av energi och man kan verkligen känna och se historien,dock har jag inte sett nån manifestering där bara känt av dom och det är en sån härlig känsla.

Var där med några vänner så jag hade liksom inte uppmärksamheten på andarna men att dom fanns med absolut ingen tvekan om den saken.

Älskar såna här gamla slott,gamla hus och gods för det är så vackert och tänk vad mycket dom väggarna har att berätta för oss. Inspirerande och oerhört lärorikt 😎

Upp till toppen
Annons: