Annons:
Etikettofftopic
Läst 755 ggr
[NeferNefer]
2018-10-28 16:15

Vilken blomma är du?

Lite skoj på söndagseftermiddagen SkrattarVilken blomma är du? Jag är en liljekonvalj.

https://linneuppsala.se/vilken-blomma-ar-du/

DU BLEV LILJEKONVALJ!

CONVALLARIA MAJALIS

Den ljuva liljekonvaljen är en ovanlig och ganska hemlighetsfull sort. Den känns lätt igen på sina gröna blad, och skira vita klockor. Du är en självständig, omtänksam och komplex individ som helst trivs i skuggiga skogsbryn och blommar ut i ”den vackraste sommaren, strax efter fruktträden”, som Linné skrev 1755. Som symbol för skönhet är känsla och konstnärlighet viktigt för dig.

Annons:
Amandla
2018-10-28 16:52
#1

DU BLEV NYPONROS!

ROSA DUMALIS

Nyponrosen är en pålitlig och strukturerad sort som växer effektivt och kraftigt. Traditionell och familjeinriktad tycker du om trygghet, tar saker på allvar och respekterar fakta. Både blomman och de högröda nyponen har länge använts både i matlagning och som läkemedel, och du är mycket riktigt trogen, stödjande och vårdande mot dina nära. Linné tyckte mycket om nyponrosen och odlade den i sin sommarträdgård på Linnés Hammarby.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Herveaux
2018-10-28 17:07
#2

DU BLEV BLÅSIPPA!

HEPATICA NOBILIS

Den lysande blåsippan är en ambitiös och långsiktig tänkare. Som strategisk planerare har du redan under hösten förberett dig för att tidigt kunna blomma på våren – Linnés favoritårstid. Du är insiktsfull, intelligent och har öga för organisation. Den ädla och himmelsblå blåsippan ser därför till att samarbeta med skogens små myror för att sprida sina frön vidare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

flocken
2018-10-28 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gullviva

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2018-10-28 22:00
#4

Du blev gullviva!

Primula veris

Gullvivan är en varm, trygg och godhjärtad individ. Som en av vårens förstlingar lyser din solgula färgprakt upp omgivningen ”från svalans ankomst till granens blomning”, som Linné skrev 1755. Gullvivan är praktisk, pålitlig, trivs bäst i halvskugga och du har en rik inre värld där du lagrar information om omvärlden. För dig är harmoni, vänlighet och samarbete viktigt.

Fast kakorna hade jag hellre behållit själv!🤤😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: