Annons:
Etikettandlighet
Läst 887 ggr
mörkaögon
2018-10-21 01:21

Oförstående partner

Jag undrar hur ni andra hanterar en partner som ö h t inte tror alls på andlighet/medialitet/det övernaturliga?

Kan inte ens prata med min älskade man om sådan saker, om det jag ser, upplever och känner… 

Det är lite knepigt då vi delar precis allt med varann i övrigt. :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
MissClue
2018-10-21 01:57
#1

#0 känner spontant att kan du dela allt annat med din partner så är du lyckligt lottad hehe. Jag kan inte heller prata om andlighet eller upplevelser med min partner. Han säger att jag är konstig, skrattar bort det och kallar medium för bedragare och svin. Han sätter gärna på Karsten Torbjörn för att reta mig. Nu är detta inte en stor del av mitt liv, men mina upplevelser är verkliga för mig. Som tur är har man vänner som är intresserade av att lyssna 😉

I love not man the less, but Nature more…

mörkaögon
2018-10-21 02:09
#2

#1 Tack för din respons! :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

wildfire
2018-10-21 05:21
#3

#0 Det här är nåt man hör ganska så ofta om, nu är jag inte själv i den situationen men jag kan tycka att man måste respektera och ta sin partner på allvar och inte fjanta bort eftersom det är en verklighet som den ena lever med dygnets alla timmar.

Samtidigt måste vi som är öppna för andevärlden också ha förståelse för dom som inte är och att det inte är så lätt för dom att ta till sig att det finns men en dag kan dom också stå öga mot öga med en ande och får då ändra sin uppfattning. Det är väl så att man måste vara med om själv för att förstå 🙂

#1 Den jeppen kände jag inte till  och vilken enastående retsticka som nog gått många på nerverna. Jag satt och skrattade och blev förbannad om vart annat för han är både kul och irriterande  😂

Magi-cat
2018-10-21 07:49
#4

Vad det än gäller är det a och o att man respekterar varandra och varandras val. Samt lämnar varandra i fred med "tro" eller hobbies eller vad det nu kan vara.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tissa
2018-10-23 11:04
#5

Min sambo säger att det är "hittepå" men han har varit med om saker. Det kommer mer och mer fram att han är nyfiken men rädd för att andra "hittepåare" ev. ska kunna läsa hans tankar m.m. Då jag mer och mer har blivit öppen med vad jag tror och vill är han rädd att jag ska förändras och lämna honom när jag utvecklas. Tror det är vanligare att de är rädda för det de inte förstår och därför är så anti.

Upp till toppen
Annons: