Annons:
Etikettandlighet
Läst 2992 ggr
Lussan20
2018-10-17 16:48

Reinkarnation? Hur veta?

Ibland kommer det inlägg om tidigare liv. Jag gjorde en test på youtube och skulle ha levt oändligt många liv? Hur vet man det?

Har en släkting som säger att alla svältande barn är reinkarnerade pga att de var onda i tidigare liv. Hur ska de kunna ändra sig då de inga minnen har av sina dåliga liv?

Jag är väldigt rädd för tanken efter ett tungt liv vill jag inte komma tillbaka hit mera. Vill till ett underbart land på andra sidan regnbågsbron. Är jag naiv? Mvh/WL🤔

Annons:
[NeferNefer]
2018-10-17 16:54
#1

Du är inte naiv, WL.

Men din släkting har fått allt om bakfoten. Ingen föds till svält och lidande som straff för något. Det låter mer som det bibliska begreppet arvsynd, tycker jag. Lite väl hårt att anklaga alla utsatta barn för att ha skapat sitt elände själva genom onda handlingar i tidigare liv …

Personligen skulle jag inte lita på youtubetest. Har du provat att själv göra en regression någon gång?

Carmarino
2018-10-17 18:20
#2

Min uppfattning om reinkarnation är att Jorden är en skola där vi själv väljer vad vi vill studera.

Vissa väljer att studera hur det känns att vara fattig och svälta, vissa väljer att studera hur det är att vara omåttligt rik, vissa väljer att studera hur det är att leva ett helt vanligt liv etc. etc.

Det är alltså inget straff att reinkarnera, utan något vi själva väljer att göra. Vill vi inte reinkarnera så gör vi det inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
2018-10-17 18:48
#3

Det låter betryggande!

jag hoppar nog över tror jag.

Hemskt att tänka att man varit så idiotisk att välja ett liv fullt av sjukdom? Vad jag lärt av det, att livet är orättvist, att andra inte förstår, att man nästan aldrig orkar vara med på fina saker.Det enda positiva som jag ser det är att jag förstår och lider med andra som har det svårt. Gott så kanske?

Men det gör också ont i själen att se dem man älskar lida. Ja den som lever eller rättare sagt, den som dör får se….Mvh/WL🌺

[NeferNefer]
2018-10-17 18:51
#4

🤗❤️WL🌺

Carmarino
2018-10-17 18:51
#5

Ja, vissa har valt en väldig jobbig "livskurs", men det är väl som i det här livet - många gånger överskattar vi vår förmåga och tror att vi orkar mer än vad vi gör.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
2018-10-18 08:15
#6

Menar du att man blir kaxig på andra sidan då allt lidande är över, -nu ska jag vara jätteduktig och ta mig ett jättesvårt liv-?

Vad jag lärt i detta liv är att det suven och sist så är man ensam. Att skingra ensamheten för någon kan kännas meningsfull t just därför.

Jag undrar fortfarande på vad allt går ut på. Ju äldre och förhoppningsvis visare ju mindre förstår jag.

Du har rätt i att jag alltid tagit på mig mer än jag orkar! Jag tar med mig det ut i livet idag…Mvh/WL🌺

Annons:
Carmarino
2018-10-18 13:08
#7

Nej, bara att man kanske blir lite entusiastisk och vill mer än man orkar. Det är ju så i det här livet också - åtminstone för mig (och tydligen för dig också). Ibland vill jag göra flera saker på en dag, men inser efter ett tag att jag nog tog mig vatten över huvudet, för kroppen orkar inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
2018-10-18 14:51
#8

Ja , det är inte lätt livet.

Jag fick bli förälder åt mina föräldrar, ta hand om syskonen. Barndom fanns inte.

Bortlämnad, utsatt, så blev jag duktig flicka. Bara för att duga och platsa. Hjälpte alla fast jag själv skulle behövt hjälp.

Men så kom barnen och jag försökte ge dom det jag aldrig fick, men de saknade annat så är det nog för alla.

Det man inte fick ger man, men de saknar annat. Mina saknade materiella saker, men hade alltid rena kläder, hemlagad mat och mycket kärlek. Deras jular strålade av allt jag bakade och lagade till.

Men materiellt var det inte överflöd, men julklappar fick de många, men inte dyra. Jag minns inga julklappar alls, ev en docka och mormors hemstickade kofta som värmde gott.

Började jobba då jag var 12 år körde ut tidningar alla dagar i veckan, de tunga DN som jag fick häva upp på cykeln i snöstorm de  var så tunga balarna . När lönen kom gick den till kläder köpte min konfirmationskappa på avbetalning.

Tänk vad tiderna förändrats bara dessa 70 år, från fattigdom till överflöd.

Men det fanns saker då som inte finns nu, ren natur, trygghet. Man behövde inte låsa dörren. Enkla nöjen var stora glädjekällor.

Julgransplundringar, dans kring granen. Gör man sådant idag?

50 talet var en rolig tid. -mitt liv som hund- speglar den tiden bra. På 60 talet lekte livet och mods som jag var då så var det roliga tider.

Oj så långt detta blev. Men jag tycker om att skriva, men leva igen  det vill jag nog inte….Mvh/WL

wildfire
2018-10-18 17:17
#9

En gång i tiden var jag inne på reinkarnation men det är många år sedan nu och idag ratar jag helt  tanken på reinkarnationsteorin men jag kan ställa mig öppen för att skulle nån vilja göra om ett liv så står knappast nån i vägen och hindrar.

Frågan är varför skulle nån vilja göra om livet när man är på andra sidan i ljus och harmoni ? jag har svårt att tro nån gör så dumt mot sig själv tvärtom väl vi är hemma med alla dom som vi hör samman med så är det nog ytterst få som får för sig att göra om ett liv.

Regression är inte tillförlitligt och man kan likna den med trance där vi är så avslappnade och överlämnar vår kropp till låns för en ande att kommunicera och det är just det som sker under en regression , andekommunikation.

Många menar att dom kommer med jagform och berättar att jag gjorde så, jag levde där osv men det är just så andevärlden kommunicerar med oss i jagform  precis som vi gör om vi berättar nåt för nån så säger vi jag gjorde, jag var osv.

Om det nu vore som så att vi behöver göra om liv efter liv varför kommer vi då inte ihåg vad vi gjort och vad vi kunnat ställa till med under en tidigare inkarnation ? vi borde ha full insyn i varför vi möter motgångar här som kan ledas till ett annat liv men det har vi inte men vi har andekommunikation.

Om jag hittar på ett exempel, låt oss säga jag levde under 1700-talet där jag misshandlade både kvinnor och barn och nu vill jag ni ska tänka djupt för det skulle betyda att jag idag skulle komma tillbaka och göra om samma sak i ren lärdom. Hur galet låter väl inte det. Man kan inte skylla på tidigare liv när det kommer till orsaker varför en person beter sig som han eller hon gör i nuvarande liv.

Det vi måste göra är att se nuvarande liv, har vi nåt vi brottas med så finns det här i det livet vi lever nu där finns orsak och dom kan vara många beroende på vad det är vi gör eller inte kan hantera men det här med att skylla på andra liv är så oansvarigt för sitt nuvarande liv och dom här dumheterna lever många på genom att ta betalt för och dom lurar människor på pengar.

Ser jag på min resa så finns utbrändhet med i bilden för många år sedan och den berodde helt på det jobb jag hade och skulle jag skylla den på tidigare liv när det skedde  här och nu i nuvarande liv. Där behövde jag göra förändring,säga upp mig och starta om med annat som gav mig styrka istället för att bränna ut mig och det var just det jag gjorde och livet fick en helt ny vändning och innehåll så med andra ord ansvaret var helt och hållet mitt och kunde inte skyllas på några tidigare liv men på den tiden var jag inne på reinkarnation så självklart skyllde jag på det men fick vackert lära om att det enda rätta var att skapa förändring och med den så mår jag bra.

Livet är fantastiskt även om det innehåller motgångar men det är ju så att både med och motgång behövs för att vi ska stärkas som människa. Flöt vi bara runt på en räkmacka utan minsta motgång hur trist vore inte ett liv utan motpolerna som så väl behövs för att vi ska stärkas som individer och som ande.Vi behöver både mörker och ljus, vi behöver både svårigheter och lättsamhet för hur skulle vi kunna uppskatta saker och ting om livet vore helt utan motgång och när vi kikar lite närmare på reinkarnation så letar vi i tidigare liv enbart när det gäller motgångar men när det gäller medgång då letar ingen i ett annat liv, varför ? jo för man söker svaren på helt fel håll när det är här och nu och det som vi redan vart med om och gått igenom under det liv vi lever nu och inte en massa andra liv som inte ens finns och har aldrig någonsin existerat.

Det finns så många varianter och jag tar upp en helt tokig sak vad gäller tidigare liv, många menar att olika ärr eller missbildningar på den fysiska kroppen vittnar om att dom blivit skadade i ett annat liv. Det kan vara allt  från födelsemärken som ska vittna om antalet liv du levt eller nån annan defekt så beror det på tidigare inkarnationer och jag kan bara undra vart får folk allt från när det handlar om medfödda saker som vår fysiska kropp kan få. 

Jag har hört alla möjliga förklaringsmodeller om att ha blivit mördad, skjuten, misshandlad med mera och åter igen speglas det negativa men det positiva då om vi levt flera liv det borde väl få vara med det också och inte bara det negativa ? och det här lever en del på att lura andra in i tro om reinkarnation, jisses och snälla nån  😕

Många människor oroas av det här för det blir en skrämsel och rädsla, varför jo för anden vet så väl att när den är klar så går den över till ljuset och behöver aldrig mer komma hit igen så där kommer motståndet om reinkarnationen in  för den är inte rätt  så känn  dig trygg Wonnalesan du behöver inte göra om nånting alls bara njuta av livet här och i evigheten  🌺❤️🌺

Kram på dig , jag bjuder på kaffe när vi ses på andra sidan 🤗

Lussan20
2018-10-18 18:19
#10

Fint och klokt skrivet!

Men de som tror på reinkarnation för det för mig, det är nog kanske en tröst för en del att känna att-komma tillbaks göra rätt-, vara här igen..

Jag är en väldigt trött själ och längtar efter min stuga i gläntan med alla mina djur som gått före.

Kaffepannan står alltid på, för de som vill titta in. Sommarvinden blåser i de tunna spetsgardinerna och Syrenerna blommar, på bordet står en stor bukett Liljekonvaljer.

Men där jag tog blommorna fattas ingen. De milda sommarvindarna blåser i löven och solen värmer skönt-

Kroppen är lätt och frisk, jag slår ett par volter som i ungdomens dagar. Katter och hundar leker , hönorna kacklar(för höns vill jag ha)Näktergalen sjunger och göken gal i öster, -östergök, tröstergök.- Ingen klocka, ingen tid att passa, tiden är inte här, den är slut.

Barndomens dofter och oskyldiga sinne är tillbaks, friden, det rofyllda och glada, nyfiket och klarögd jublar jag-äntligen hemma. Döden tänkte jag mig så…Välkommen då på fika när ni kan…Mvh/WL

[NeferNefer]
2018-10-18 18:20
#11

🌺❤️

Tarotstollan
2018-10-19 00:34
#12

Reinkarnation, jag vet inte hur jag skall tänka där. Jag vill att vi skall få många chanser att lära oss livets svåra gåta som det säges.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-10-19 11:29
#13

#9 Tidigare liv är inget man ska "skylla på" för det vi gör i nuvarande liv. Vi är här för att lära, och när vi har lärt oss det vi bestämt oss för så behöver vi inte inkarnera igen.

Om du t.ex. deltar i en kurs i något språk, och du sedan anser att du kan språket tillräckligt för att klara dig, då anmäler du dig knappast till en ny kurs i samma språk. Nej, då väljer du en annan kurs, med något annat ämne som du vill lära dig. Om du däremot känner att du behöver mer kunskap om språket du försöker lära dig, ja då väljer du att gå en fortsättningskurs.

Nej, det finns ingen anledning till att du du skulle skylla din utbrändhet på tidigare liv. Däremot så lärde du dig att det var du som måste göra en förändring för att bli bra igen. Då har du lärt dig det, och behöver inte reinkarnera för att öva mer på den läxan.

Anledningen till att vi reinkarnerar är att vi är nyfikna och vill lära oss mer. Vissa lärdomar kan vi inte få på andra sidan, utan därför måste vi "ner i skiten" så att säga, men det är alltid ett eget val att göra det.

Du skriver själv "vi behöver både mörker och ljus, vi behöver både svårigheter och lättsamhet för hur skulle vi kunna uppskatta saker och ting om livet vore helt utan motgång", vilket lite motsäger din fråga i andra stycket "Frågan är varför skulle nån vilja göra om livet när man är på andra sidan i ljus och harmoni?".

Det är inte alla regressioner som är negativa, men många gånger är det ju det vi behöver lära oss som kommer upp vid en regression. Alltså det vi har problem med i det här livet, och som vi är här för att lära. Då har vi en möjlighet att förstå varför vårt liv är som det är, och vi vår en möjlighet att göra något åt det för att slippa uppleva det igen.

Om man går till någon regressionsterapeut som fokuserar på det negativa, då har man valt fel terapeut. De som bara är ute efter att tjäna pengar och skrämmas är inte särskilt långt komna i sin utveckling, och dem ska man hålla sig så långt borta från som möjligt. Tro aldrig blint på vad andra säger till dig, utan känn efter själv.

Nu säger jag inte att det här är sant för dig, men det är min sanning. Du väljer helt och hållet själv vad du vill tro på, och jag väljer vad jag vill tro på. Vi väljer alla olika vägar här i livet, och ingen är mer rätt än den andra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lussan20
2018-10-19 11:54
#14

Jag kanske är klar då? Jag har lärt mig språket fullt ut? Nej det är förmätet att tro, så klart! Inte förhäva sig.

Jag tänkte en tanke, kanske är vi alla från olika dimensioner och jordens folk vill alltid tillbaka hit. Vi som bara provat ett liv här tycker det räcker kanske.?Vi kanske provar olika platser och  flera andliga tillvaro ? Min farfar som var en man med jordiska tankar sade till en släkting.- Inget visste jag innan jag kom hit och inget vet jag då jag går-. Det var hans enkla filosofi.

Ut på åkern och jobba så slipper du grubbla sade han till sin bror som hade dödsångest. Hårda bud i en hård tid. Men jorden är hård och mycket ondska finns som man skulle klara sig utan. För få som sliter med att bekämpa mörkret. Men mörkret har inte besegrat ljuset. Vi kan alla tända ljus för varandra. Mvh/WL🌺

Carmarino
2018-10-19 13:36
#15

Det kan ju också vara så att du har valt en väldigt jobbig inkarnation den här gången. Vill du inte inkarnera igen så slipper du, men jag tror vi har en annan syn på det när vi väl är på andra sidan. Du kanske behöver en lång viloperiod innan du inkarnerar igen. Eller också känner du att du har fått nog, och stannar på andra sidan.

För många år sedan gjorde jag en frigörande andning-session och till min stora förvåning upptäckte jag då att jag varit väldigt tveksam till att inkarnera den här gången.

Ändrade mig eftersom jag visste att det var ett bra tillfälle till utveckling för mig, samt att jag även visste att jag kunde återvända när som helst om jag kände att jag absolut inte ville vara kvar på jorden. Eftersom jag har känt så mycket livsglädje (för det mesta), så blev det en fullständig överraskning för mig att jag tvekat så innan jag inkarnerade.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

P.O
2018-10-20 08:44
#16

Jag läste nåt om att leva 46-60 liv först innan man är klar och inte ska leva mera sen eller har du redan levt detta 46-60 liven eller kan man bara bestämma att nu vill jag inte mer även fast man levt bara typ 2-10 liv eller nåt!? ☺

Lussan20
2018-10-20 08:54
#17

Det tar vi fasta på P.O att vi själva bestämmer när vi vill hoppa av karusellen. Men att vi ändå får godkänd i betyget!

De flesta strävar väl på så gott det går i jämmerdalen och friden , glädjen och hoppet om en bättre värld får bära oss hela vägen fram!

En del tror att vi bara är ett dataprogram, ja det är inte helt galet heller…Mvh/WL🌺

Carmarino
2018-10-20 15:45
#18

Tror inte det finns något fastställt antal liv, utan det är valfritt. Så vill man inte inkarnera alls så slipper man. 👍

Problemet är väl att när vi väl är här så glömmer vi varför vi valde att återfödas. När vi sedan dör, och kommer tillbaka till andevärlden, så förstår vi. Då kan det mycket väl hända att vi väljer att inkarnera igen. Kanske vi väntar några hundra eller tusen år, eller kanske vi väljer att inkarnera nästan direkt.

Dessutom så inkarnerar vi oftast tillsammans med själar från vår egen själsgrupp. Så det är lite som ett rollspel, som vi inte är medvetna om att vi spelar, när vi väl är här på jorden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
2018-10-20 16:04
#19

Man måste väl ha sina känslor kvar så man minns det hemska? Livet ger så fina stunder, men de svåra kan vara för svåra att det känns som outhärdligt att komma tillbaka. Det kan lika väl vara så att en tillvaro gjord i de lägre graderna så flyttas vi upp en klass till en annan tillvaro.

Vad hette filmen som handlade om en man som fördes till en annan dimension han stannade och hjälpte dom där för människan ville inta deras dimension för att komma över deras tillgångar. De var blå och så vackra.

Jag har läst mycket om tidsresenärer också ett intressant område…;vh/WL🌺

Lussan20
2018-10-20 16:30
#20

Hejsan!

Efter mycket grubbel kom min man på filmen Avatar hette den..Mvh/WL🌺

Annons:
wildfire
2018-10-20 17:05
#21

#16 Jag läste nåt om att leva 46-60 liv först innan man är klar och inte ska leva mera sen eller har du redan levt detta 46-60 liven eller kan man bara bestämma att nu vill jag inte mer även fast man levt bara typ 2-10 liv eller nåt!? ☺

Det där är nog så olika, ser vi på buddister säger dom sig välja tusentals liv så har vi reinkarnation så är det nog högst individuellt. Vill man inte göra mer än ett så lär ingen tvinga oss tillbaka igen.

Sen kan det också vara som så att såna som mig som ställer mig på tvären vad gäller flera liv att vi som opponerar oss vi gör enbart ett och kan därför inte alls ta in reinkarnationsteorin. 

#18 Tror inte det finns något fastställt antal liv, utan det är valfritt. Så vill man inte inkarnera alls så slipper man. Tummen upp

Så enkelt torde det vara och en del kanske rent av vill göra flera liv och som jag skrev ovan så ställer jag mig öppen till den tanken dock har jag svårt att föreställa mig att nån vill när dom väl är hemma i friden.

Problemet är väl att när vi väl är här så glömmer vi varför vi valde att återfödas. När vi sedan dör, och kommer tillbaka till andevärlden, så förstår vi.

Absolut på andra sidan står allt klart för oss men så gör det även nu genom andens cellminnen  men jag måste erkänna att jag får problem med att vi skulle glömma olika liv för är det meningen att vi ska lära oss av olika misstag som begåtts i ett annat liv borde vi har minnet så vi i nuvarande kan jobba med det som förr i tiden gick fel för hur ska vi annars lära oss och förstå varför vi valt att komma tillbaka i en fysisk form ? det om nåt kan skapa stor kalabalik i en människas liv och vi har alla tillgången till våra cellminnen.

Nu tänker jag ta några exempel  till er i tråden, hoppas att jag inte kapar din tråd nu Wonnalesan 😊 men det här tål att tänka på och är oerhört viktigt oavsett man arbetar eller ej med det andliga för det gäller oss alla hur vi förmedlar vår andlighet.

Det finns medium som tar emot klienter och säger till den sökande i sorg att jag kan inte få kontakt med din mamma,mormor,pappa,farfar eller vem det månne vara  för han eller hon har inkarnerat på nytt, så tyvärr jag kan inte hjälpa dig.

Där har vi ett allvarligt scenario som en del för sig med och som medium ska vi vara lyhörda vi ska också kunna ge bevis för att allas anhöriga och vänner lever vidare på andra sidan.

Jag möter det här då och då inom mitt shamanska arbete så även inom det mediala och här måste jag vara medmänniska för hur kan jag sitta och säga till en människa i sorg att någon den håller kär inte finns på andra sidan när man kommer till mig för att få bevis på andens eviga existens ?

Hur kan jag sitta och säga att någon har valt ett nytt liv för den inte klarat av sin uppgift i den här inkarnationen ?

Tragiskt nog finns dom som jobbar på det sättet och jag har haft många genom åren som kommit till mig i ren förtvivlan varför deras nära och kära inte är på andra sidan och kan ge tröst och bevis på att dom fortfarande lever för så har diverse medium sagt . Dom har helt enkelt inte fått ut det dom kom för hos olika medium och så ska ingen jobba öht.

Hur skulle ni i tråden känna om ni gick till ett medium som säger, sorry och tyvärr men den och den har reinkarnerat och jag kan inte få kontakt med dina nära och kära. Vad hemskt och oerhört lågt av ett medium som säger såna saker till en människa i sorg och nöd som söker bevis för att få ro att orka med sin sorg i vardagen efter en tragisk förlust 😕

Så här kan vi inte göra mot våra medmänniskor, vi må tänka om oss själva att vi levt en massa olika liv men medium som förmedlar såna dumheter dom ska inte få verka som medium eller shamaner heller för den delen för vår uppgift är att bevisa andens eviga existens inte säga till sörjande att deras nära och kära inte kan kontaktas för dom har reinkarnerat av olika orsaker.

Min fråga till er, hur skulle ni uppleva ett medium som säger att någon kär ni söker kontakt med inte finns på andra sidan för hen har valt att reinkarnera ?

Jag tror det skulle göra väldigt ont i anden att höra något sånt för alla och envar

🌺

Lussan20
2018-10-20 17:22
#22

Kapa på du!

Det är så intressant att läsa inläggen. Jag är ju novis på det mesta av detta. Har aldrig varit hos ett medium, aldrig försökt få kontakt med mina döda kära. Men kanske ropat i plåga på mamma. Aldrig lagt Tarot hos någon. Men känner av änglar och då jag är ledsen får jag många vita små fjädrar på min stig.

Jag har upplevt en del konstiga saker, men lämnat det då jag inte förstått. Kärleken är det område jag känner mig kallad till och tror att många har ett kall av de gåvor de känner av. Mäktiga drömmar har jag alltid haft. Just nu badar jag i klart vatten nästan varje natt och det är underbart. Jag vaknar upp så klar i sinnet.

Kapa på, jag älskar att se era tankar…mvh/WL🌺

Carmarino
2018-10-20 19:29
#23

#21 Det är ju inte bara för att vi inte klarat av uppgiften i det här livet som vi inkarnerar. Många högt utvecklade själar inkarnerar för att hjälpa till här nere på jorden. Särskilt nu när det är så mycket omvälvningar på gång så behövs det många ljusarbetare på jorden.

Ett seriöst medium säger förhoppningsvis inte att de inte kan få kontakt på grund av att den de söker har inkarnerat. Det är ju ingen som kan lova att just de man vill ha kontakt med verkligen också kommer igenom, för det är inte säkert att de gör det.

Ibland är det någon helt annan som kommer igenom, och då har de oftast ett budskap som är mycket mer betydelsefullt för mottagaren.

Personligen hade jag inte blivit upprörd om jag fått höra att någon av mina döda anförvanter har inkarnerat. Har flera gånger undrat om de gjort det, och i så fall vem de inkarnerat som.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Empaten Martin
2018-10-22 11:06
#24

Jag har ett märkligt (jag vill kalla det för minne) från ett tidigare liv. Samt döden och min återfödelse. Det jag kommer ihåg och detta är en vetskap som man bara har efter livet. När du dör så ska du återfödas 10 gånger. Vilken livsform bestämmer du dok inte eller vilken planet. Men du ska födas 5 gånger av maskulint kön och 5 gånger som feminint. Du får också 2 val när det gäller början och slutet av ditt liv. Om du ska ha en lycklig början men olyckligt slut eller tvärtom. Du kommer också få välja en själ till som ska vara en mycket viktig del av ditt liv. Det kan vara att det ska vara din fru en viktig vän som kommer göra något viktigt för ditt kommande liv. Det kan t ex vara att den personen ska avstyra en misär du kommer hamna i någon gång i ditt liv. Eller att du kommer hamna snett i livet och börja med droget eller kriminalitet, men då den personen kommer in och följer dig längs livets väg och ledetär in dig på rätt väg i livet igen. Men den andra själens val kommer också avgöra när var och hur ni kommer träffas. Det kan vara att du kanske säger den själen vill jag träffa i ung ålder och vi ska leva ihop osv, men den själen kanske vill något annat först. Då kommer sedan själva avvägningen. Denna själen vill detta (och den själens val av en annan själ) så du kan komma att få en uppgift för att nå ditt mål med den själen du valde. Och så fortsätter det i ett gigantiskt pussel som knappt går att föreställa sig.

wildfire
2018-10-22 18:01
#25

Kan du tänka dig in i situationen Martin att det här gäller just dig ?  det är du som gjort en astral resa om din död och ditt liv men den rör inte oss andra  som valt bort reinkarnation.

Ingen kan säga åt andra att dom ska göra si och så många liv för allt är en evighet där varje ande gör sitt bästa och NEJ dom behöver inte komma tillbaka igen.

Jag tycker att den här tråden är så pass känslig så nu  säger jag det en gång för alla reinkarnation finns inte den är ett påhitt  av andemakter precis som kristendom.

Lev nu och här och njut av livet som är nu, glöm dumheter om inkarnation som bara förvirrar när du behöver vara här och nu i din ande ❤️

Carmarino
2018-10-22 18:57
#26

Wildfire, det är din uppfattning att reinkarnation inte finns. Det får du gärna tro, men då måste du också låta oss som tror på reinkarnation få göra det. Så tala inte om för andra vad de ska tycka och tro på tack.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2018-10-22 18:57
#27

#25 Det är din åsikt, och den har du såklart rätt till, men andra har också rätt till sina uppfattningar och erfarenheter. Det finns många sätt att ha rätt på vad gäller just reinkarnation, det är jag helt säker på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Carmarino
2018-10-22 18:59
#28

#27 "Två själar, samma tanke". 🙂❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2018-10-22 19:02
#29

#28 Exakt! ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
2018-10-23 09:28
#30

Två gånger har jag blivit fundersam om reinkarnation.

Min mamma förlorade sin lillebror 10 år gammal efter mässling som tog njurarna, på 40 talet fanns inte transplantationer eller dialys, så han dog den lille gossen. Jag var nyfödd då.

Mamma blev traumatiserad  av detta och varje natt frågade hon i sina tankar-var är Gunnar- inget svar. Men då min mormor dog och mammas eviga fråga kom, så kom mormors röst så starkt i hennes öra- Gunnar är inte här längre-. Sedan drömde mamma aldrig mer om Gunnar.

Då mitt minsta barnbarn föddes var hon en kopia på min mamma på alla sätt. Superintensiv, hon hade ett litet rött födelsemärke på axeln i form av ett hjärta. Då hon började prata sade hon mitt smeknamn som bara mamma och pappa använde, med fel på en bokstav. Hon är extremt intresserad av mammas intressen, bla dans. Minerna , gesterna, skrattet.

Visst generna kan slå igenom starkt efter två generationer. men om någon skulle välja att komma tillbaka är det hon. För mamma lekte hela livet och tyckte det var helt magiskt. Hon sade att pappa skulle hämta henne på sin dag, hon dog kl 5 morgonen på samma dag som pappa.

Allt går inte att förklara bort. Men aldrig blir jag hennes betjänt igen, det är då säkert…Mvh/WL🌺❤️

Carmarino
2018-10-23 11:29
#31

#30 🤗 ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

P.O
2018-10-25 22:23
#32

Att byta kön är olika för olika personer i tidigare liv. Rudolf Steiner säger varannan man och varannan kvinna, han är medial och nu behöver det inte vara varannan säger han när han levde. Robert Hahns säger "vi växlar ibland". Finns olika hos olika själar individuella. I mitt fall har jag alltid varit kvinna och är gammal själ. Det är så olika från religion till religion, t.e.x. hindi och m.m.

Lussan20
2018-10-26 07:40
#33

Rudolf Steiner, var det mannen som bildade Waldorf Pedagogiken? Antroposofin.

Som gammal barnpedagog känner jag igen namnet?

Undrar var det slutar? Själva målet i Reinkarnationen? Mvh/WL

Carmarino
2018-10-26 16:31
#34

Ja, det var Rudolf Steiner som grundade både antroposofin och waldorfpedagogiken.

Själva målet är Nirvana, åtminstone inom buddhismen och hinduismen. Tror dock att det börjar bli rätt allmänt att även andra trosinriktningar också har anammat Nirvana-begreppet.

"Nirvana är ett själsligt slutmål inom buddhismen och hinduismen – ett evigt, lycksaligt tillstånd av fullständig själsvila. Inom buddhismen ses nirvana som fullständig frihet från begär, hat och självbedrägeri. Att uppnå nirvana är detsamma som att bli upplyst eller uppvaknad."

http://www.nirvana.se/om-oss/om-nirvana-yoga/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lussan20
2018-10-26 16:43
#35

Då tar jag först Buddismen, sedan Hinduismen. Men hittar lite som  även stämmer med Kristendomen.

Själv tror jag att alla dessa läror kom som Kärleksläror och som vägar att hjälpa människan att komma bort från själviskhet, jagiskhet och Egot.

men den oupplyste människan gjorde förstås om allt till själviskhet, materialism, våld och övergrepp allt som är mot kärleken. Det gör ont i själen att alla vishetslärare blivit så misstolkade.

När kärleken blir allt i alla kanske  människan äntligen når frihet? Mvh/WL

wildfire
2018-10-26 17:24
#36

#33 Kan det vara den här Rudolf Steiner du tänker på ?

Ni får ursäkta mig i tråden att jag är så envis med den här reinkarnationstanken men inget av den går ihop för mig och lär aldrig göra .

Jag tror jag får hålla mig undan den här diskussionen  för jag vill inte göra mig osams med nån av er men jag måste stå för det jag är  övertygad om  att reinkarnation endast existerar i en önskan om att kunna göra saker om och om igen från andra liv  när det är här och nu i livet vi är och får göra vårt absolut bästa för att skapa ett bra liv och sen flyttar vi hem till andra sidan och våra nära och kära ❤️

Innan jag går ur tråden vill jag fråga er varför är det så viktigt med reinkarnation ? 

Varför vill ni göra om och vad är det som skrämmer med att vara icke fysisk ? (Ande) Vi pratar gott om andevärlden och efterlivet här så vad är det som skrämmer till att göra om saker och ting ?

Vet ni om att det är dom här tankarna som skapar jordbundenhet att vi inte kan släppa taget om den fysiska formen ?

Avslutningsvis, är ni så missnöjda med era liv eftersom ni vill göra om dom ? 

Jag är inte det och ser fram mot mitt liv med alla mina kära på andra sidan samtidigt som jag lever mitt liv fullt ut nu. Gör det du också och  njut av precis allt  så ska du se att reinkarnation inte har så stor funktion i ditt liv men det har just du nu och här så nu  så lev ditt liv fullt ut 😎

[Efy]
2018-10-26 17:39
#37

jag har hört att dom som inte reinkarneratt är högt uppsatta inom gudom med saker,

dom har med kunskapen en oss så har jag hört.

Lussan20
2018-10-26 17:40
#38

Klart du får tänka fritt liksom vi andra!

Jag är inte insatt i det andliga på så vis. Men sedan jag blev äldre så har jag tid att lyssna och lära om olika andliga vägar och religioner.

Jag sätter godhet, ärlighet, hopp och tro i fokus. Men störst av allt är kärleken. Man kan fundera på saker utan att ha tro, man kan lyssna utan att instämma, man kan dela utan att övertyga. Jag har ingen fruktan för andras sätt att tolka världen och andligheten. Jag tror ingen har monopol på sanningen.

Men måste jag välja tar jag Jesus väg till sanningen. Den är min kända väg. Men jag säger inte Amen till alla Kristna, de tror lika olika som tex Muslimer och de som tror på Reinkarnation. Därför får man söka och den som söker han finner.  Allt gott från WL🌺

K

Carmarino
2018-10-26 18:14
#39

#36 Jo, det var precis den Rudolf Steiner jag länkade till i #34. 😉

Varför tror du att vi är rädda för att vara icke fysiska? Det har absolut inte med saken att göra. Tvärtom, jag ser fram emot att få komma tillbaka till andevärlden, men jag känner inget behov av att ge mig av just nu, för jag trivs här nere på jorden.

Vi blir inte heller skrämda till att göra om saker och ting. Var har du fått det ifrån? Inte heller är det frågan om att inte leva sitt liv fullt ut, eller att vi är missnöjda med livet och vill göra om det. Du har fått det hela totalt om bakfoten. Reinkarnation är inte någon form av bestraffning utan något vi gör för att vi vill utveckla oss, och vi bestämmer själv vad det är vi vill lära oss mer om.

För att ta ett exempel; säg att du tycker att det jätteroligt att laga mat. Du kan lite från början, men bestämmer dig för att gå en matlagningskurs för att lära dig mer. När kursen är klar så kan du en hel del mer än du kunde innan. Slår du dig då till ro med det och njuter av att du kan laga mat hyfsat bra, eller känner du att du gärna vill lära dig mer?

Eller du kanske brukar resa utomlands, men har bara väldigt grundläggande kunskaper i t.ex. engelska. Eftersom du så ofta är utomlands så känner du att du vill kunna kommunicera med människorna du träffar, och bestämmer dig därför för att lära dig mer engelska. Så du går en kurs i "turistengelska" och lär dig då så mycket att du klarar dig rätt bra utomlands.

Då kanske du upptäcker att du skulle vilja kunna läsa böcker och se teater på engelska. Nöjer du dig då med turistengelskan, trots att du då inte kan varken läsa böckerna eller förstå vad som sägs på teatern, eller väljer du att gå en fortsättningkurs i engelska?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2018-10-26 18:50
#40

#39 Mitt i prick igen, något liknande kunde jag skrivit men du hann före 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tant Grön
2018-10-27 10:40
#41

När jag var yngre så höll jag på med UKU (ut ur kroppenupplevelser.)  Funderade ju mycket på sådant som reinkarnation m.m.
En gång när jag precis lämnat kroppen och befann mig svävande ovanför den, så var jag plötsligt på en annan plats. Jag stod i dörröppningen och tittade in i ett litet hus, eller kanske snarare mer som en jordkula. Golvet var stampat jordgolv, rakt fram var en eldstad. Till vänster om den låg mina två barn och sov i några hemsnickrade "lådor". Jag tittade ner och såg att jag var barfota. På mig hade jag en kjol av ylle och en vit blus. Mitt hår var ljusbrunt och räckte till midjan. Kanske var jag ca. 25 - 28 år. (I verkliga livet var jag 15 - 16 år) Jag hade en något kraftigare kropp utan att vara tjock, bredare över höfterna än i verkliga livet. Kände sån kärlek till mina barn som låg där och sov. Kände en otrolig sorg över att jag måste lämna dom. Vet inte varför jag var tvungen att lämna dom, för sen var jag tillbaks i min nuvarande kropp. Kanske skulle jag hämtas till en rättegång.
En annan kvinna i en helt annan tid, med andra erfarenheter, men det var ändå jag.
En annan gång när jag lämnat kroppen fick jag allt förklarat för mig, fick svar på alla frågor om Gud, reinkarnation, varför ondska finns m.m. Tyvärr fick jag inte ta med mig den kunskapen, den suddades ut när jag vände tillbaka till kroppen. Det enda jag kom ihåg var att Gud är god.
Så allt jag kan säga att jag vet, är att jag ingenting vet, och det vet jag alldeles säkert. 🙂

Annons:
Lussan20
2018-10-27 11:06
#42

Så fint!

Sammanfattningen-Gud är god- räcker. Efter en NDU fick jag samma sak till mig ! Bara ljus och kärlek! -Var inte rädd -fick jag som ledord….Mvh/WL🌺

Tant Grön
2018-10-27 11:14
#43

#42 Jo Gud är god räcker. 🌺🤗

P.O
2018-11-02 02:30
#44

#39 Jag hade varit sömmerska 3 gånger tidigare reinkarnation och syr än idag för fjärde gången. 🙄

Lussan20
2018-11-02 07:04
#45

En del som föds med färdigheter sägs ha tränat i tidigare liv. Tex konstnärer, de som pratar andra språk redan i småbarnsåldern. Jag hörde Malou på morgon TV berättade att när hon började skolan började hon prata Spanska. Men det hände bara en gång enligt henne.

Då är du nog en riktigt duktig sömmerska nu?🙂

Om jag skulle gissa har jag tidigare varit diplomat, jag får alltid medla. genom hela livet faktiskt. Trösterska, kanske?

Ja vad vet vi nu om hur allt hänger ihop? Mvh/WL🌺

Tant Grön
2018-11-02 08:57
#46

Och jag skulle gissa att jag levt i Ryssland i ett tidigare liv. Kanske i Sankt Petersburg där jag eventuellt dansade balett. Har kanske också levt som slav i USA. Tycker det känns obehagligt att ta i bomullstussar och skulle inte kunna tänka mig att åka dit.

gudilondon
2018-11-02 12:46
#47

Jag har gjort en regression en gång. Måste ha varit i slutet av 90-talet. Jag gjorde detta på grund av att jag hade rädslor som jag inte förstod.  Jag hade också haft drömmar och plötsliga minnesbilder som jag inte förstod. Jag ville ha klarhet i detta och det fick jag också. Jag kunde gå tillbaka till två liv, ett vid tiden för Franska Revolutionen och ett där jag förmodligen satt i någon slags fångläger på 1900 talet.  Det ena livet, där var jag en adelsdam där jag var ensam kvar då min make och mina barn hade tillfångatagits och jag flydde ut på landsbygden. Jag blev dock tillfångatagen och fick möta giljotinen. Det andra livet, där var jag en stidspilot där jag förmodligen störtade och blev tillfångatagen. 

Jag ska berätta en liten detalj.

När jag var liten så var jag livrädd för stövlar, speciellt höga läderstövlar. När där kom någon till lägenheten, till exempel vaktmästaren så sprang jag och gömde mig i en garderob, satt där och skakade och ibland även fick diarré. Mycket obehagligt.  Men stövlarna fick jag bekräftat i regressionen. Då satt jag på marken och såg typ "gatstenar" och så dessa stövlar som min ansikte trycktes mot, och en obeskrivlig rädsla.

Marishi
2018-11-08 11:15
#48

#34   

Buddhism förkastar hela teorin om att människan skulle ha en själ som åter blir till kött. Så reinkarnation har egentligen inget att göra med buddhism. Inom buddhism talar man i stället om återfödelse, vilket inte bör förväxlas med något som skulle äga rum först efter döden, utan det handlar om våra ständigt växlande mentala tillstånd som att man i ena stunden är glad och i nästa ledsen. När vi agerar utifrån ilska upplever vi en annan form av existens än när vi agerar utifrån glädje. Buddha sa att döden bara är en synlig manifestation av det förgängliga och inget annat. Det förgängliga äger alltid rum i oss, men vi ser det inte. I varje ögonblick och i varje sekund föds vi om och dör igen. Det sker miljarder med gånger i oss och så erfar man från födseln till döden ständigt nya återfödslar och buddhisternas väg är att befria sig från det här kretsloppet som inom buddhism kallas för samsara.

Buddha lär ha sagt att han såg en massa liv vid sin upplysning, 100.000 liv som han levt i det här livet. Men eftersom vi i väst ofta föreställer oss det här som liv efter döden har vi svårt att förstå vad han egentligen menade och därför finns det så många olika tolkningar och missförstånd av hans lära.

Annons:
Lussan20
2018-11-08 11:34
#49

Det var ny kunskap för mig. Intressant och visst dör man och föds igen i detta liv man lever. Vissa gånger kanske man minns tydligare, då kära dör ,sorgen för stor, då man inser hur lite viktig man är i ett sammanhang, vemodet då kärleken dör osv, så alla smådödarna då…Mvh/WL🌺

wildfire
2018-11-08 12:37
#50

# 48 Det där var en kanontext och   det sätter ord på hur jag själv tänker i reinkarnationsfrågan.

Så reinkarnation har egentligen inget att göra med buddhism. Inom buddhism talar man i stället om återfödelse, vilket inte bör förväxlas med något som skulle äga rum först efter döden, utan det handlar om våra ständigt växlande mentala tillstånd som att man i ena stunden är glad och i nästa ledsen

Jag sitter bara och nickar med i varje ord, hade fått för mig att Buddisterna menar att man gör många tusen och åter tusen "köttsliga" liv men man lär nåt nytt varje dag,hmm nu blev jag visst återfödd igen med den nya kunskapen 😃 nä men allvarligt jag har aldrig hört en så himla bra förklaring på reinkarnation/återfödelse och det är rätt igenom logiskt på alla plan .Kanonbra skrivet  Marishi 👍

Upp till toppen
Annons: