Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1138 ggr
Tankeochkänsla
10/16/18, 9:46 PM

Undersökning om tro

Hej, detta är en något annorlunda undersökning. Ursäkta om jag postar på fel plats. Har pratat med Admin och frågat om det var okej att posta denna förfrågan.

Mitt namn är Christoffer och jag läser etnologi vid Lunds universitet. Jag skriver en uppsats om modern spöktro och letar efter informanter.

Jag söker personer som vill ställa upp på en intervju, helst boende i skåne men angränsande län kan vara aktuellt. Det jag är intresserad av är hur du reflekterar kring din tro, varför du tror och vad din tro och dina upplevelser på olika sätt betyder för dig. Finns det speciella platser som du anser speciellt förbundna med andlig aktivitet och vad din relation är till dessa platser.

Det är en uppsats i etnologi så syftet är inte att varken bevisa eller motbevisa spökens existens. Intresset ligger på den kulturella betydelsen. Givetvis så erbjuds varje informant att vara anonym. Om du är intresserad men vill veta mer är du självklart välkommen att fråga.

I första hand är jag alltså intresserad av människor som vill ställa upp på en intervju, allra helst öga mot öga. Tiden kan variera men 45-60 minuter är en ungefärlig riktlinje. Om du är intresserad men inte vill göra en intervju eller bor långt bort från Skåne får du gärna skicka ett meddelande till mig med dina tankar, reflektioner och upplevelser kring detta.

Är du intresserad och har möjlighet att vara med på en intervju så skicka ett meddelande till mig och lämna mejladress eller telefonnummer så att vi kan komma i kontakt med varandra så att vi kan boka ett tillfälle. Skulle det vara så att det blir många informanter kommer jag nog tyvärr bli tvungen att välja bort några då jag måste begränsa mitt materials storlek i förhållande till uppsatsen storlek.

//Vänligen

Christoffer Sandström ETNK 02 Lunds universitet

Annons:
Tankeochkänsla
10/19/18, 11:47 AM
#1

Ännu ingen intresserad. Om du tänker att dina erfarenheter inte skulle vara viktiga är det inte sant. Du har något intressant att berätta, det kan jag garantera att jag kommer att tycka. Om det är så att ni som är intresserade inte bor i Skåne så skicka gärna era tankar och reflektioner i såfall. Och skulle det vara så att du är skeptisk till att jag gör denna undersökning tänk på det som ett tillfälle att ge din synvinkel.

Trevlig helg!

//Christoffer

wildfire
10/20/18, 5:41 AM
#2

Hej Christoffer 🙂

Kan det vara så att du inte fått något svar för din länk länkar till logg in på familjeliv ? man tänker sig möta ett formulär men kommer till logga in på familjeliv.

Kanske ska det vara så men alla är inte med där inne 😉

Lycka till med undersökningen och hoppas du får svar 🙂

Tankeochkänsla
10/21/18, 9:44 PM
#3

Tack så mycket wildfire. Detta visste jag inte, förstår det inte heller. Har lagt ut en förfrågan på familjeliv också, är i  övrigt inte aktiv där🤔

Jag tänkte att de som ville kunde ta kontakt med mig via den privata meddelande funktionen. Är det det som inte går eller vad är denna länk? Kan jag själv se den? Tror jag får fråga en admin, som humaniorastudent är jag hopplöst oteknologisk😞

wildfire
10/22/18, 5:34 PM
#4

Jo du kan själv se länken i högra hörnet i TS så ser du ordet anmälan och den går till familjeliv 😉😃 opsidopsi 👍😃

Nä men ingen fara skedd och jag hoppas att folk skriver till dig via pm och berättar om sina erfarenheter 😎

Upp till toppen
Annons: