Annons:
Etikettandlighet
Läst 734 ggr
Lussan20
2018-10-05 09:39

Höstbetraktelser!

 Hösten för mig!

Efter en varm sommar så kom hösten smygande, även om det ska bli ev 20+ idag.

Hösten är en tid för betraktelser, inte bara naturen, utan att man har tid att meditera och komma ifatt sig själv efter en hektisk sommar.

Årstiderna har sin egen själ, våren är barndom , ungdom och fräschör. Våren andas nytt liv och naturen prunkar. Liksom ett äppleträd har samma rytm med knopp, blomma, fruktkart , frukt och fallfrukt och vissnade löv. Så är det också med årstiderna. Sommarens värme och hetta är den vuxna människans ålder. Hösten den äldres årstid. Vintern  är sömnens tid.

Jag ser gässens sträck med Akkan i täten som ropar- söder ut, söder ut-. I den stora parken börjar träden somna in och snart fäller tårpilarna sitt gyllene hår.

Det är själ och liv bland träd och buskar. Luften är klar på morgonen och skön att andas. Dimman dansar över parkens gräsmattor. Det är vått i gräset och tunna vantar är skönt på hundpromenaden.

Den gamla hunden vaknar till liv igen och vill leka och gå längre promenader. Vi äldre passar bra ihop med höstens tempo, själen finner frid bland vissna löv, dimma, dis och klara dagar.

Där går vi, hon min livlina sedan 12,5 år och jag. Tillsammans, varje dag en gåva. Även om stegen dröjer och vi tar det lilla lugna så är vi här en tid till. Hösten är kontemplationernas tid. Ibland de höga trädens kronor av vissnande löv kan man höra naturens egna psalmer spelas om man lyssnar noga….

Det finns en trevlig sång med Tommy Körberg -Röda Höst- som är en liten bit  av hösten…..MVH/ WL🌺

Annons:
[NeferNefer]
2018-10-05 09:40
#1

Så vackert, WL ❤️🌺Tack.

Amandla
2018-10-05 09:42
#2

Åh så fint skrivet! Jag sitter här med ett stort leende när jag läser ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2018-10-07 08:34
#3

Underbart, Wonnalesan! 🌺🐶❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
2018-10-07 17:54
#4

Jättefint Wonna och visst är det så hösten är  kontemplationernas tid det har jag alltid tyckt och det är nu jag lever upp i både färg och form som ande och kan ta tillvara på andetiden.

Tarotstollan
2018-10-09 06:57
#5

Hösten är så underbart vacker och skogens färger lockar mig att ge mig iväg in i det vackra och strosa runt, höra de fallna löven prassla under fötterna,  känna de sträva dofterna och se de vackra färgerna…❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: