Annons:
Etikettandlighet
Läst 992 ggr
Eila-Pia
9/26/18, 8:49 PM

Pirr på huvudet

Ofta kan jag känna hur det pirrar mitt uppe på huvudet. Ingen obehaglig känsla men det känns verkligen. I perioder är det ganska intensivt men sen finns det perioder då det går längre mellan tillfällena. Min mamma gick bort för ganska exakt 4 år sen endast 57 år gammal. Och jag tror mig se ett samband för det var efter det ”pirret” började. Kort efter hennes bortgång hade jag även pirrningar/susningar (svårt att förklara, känns nästan elektriskt) i ena foten. Vet inte hur jag ska få svar på vad detta kan vara. Är det mina egna energier? Eller har det nåt med det andliga att göra? Åh jag känner mig så vilsen i detta…

Annons:
P.O
9/27/18, 5:33 AM
#1

Chakra sitter på huvudet som en öppning och fotchakra under foten för att förankra med moder jords energi med dina energier och pirret är när jordens vibrationer går genom under foten och upp i kroppen. Det kan man google på chakra foten och öva på det. Flera chakra sitter längs hela kroppen med olika färger.

Eila-Pia
9/27/18, 11:50 AM
#2

Tusen tack för svar! Har gått på healing och fått lära mig en del om chakra, men ska läsa på lite mer nu. Svårt ibland hur man ska tolka det bara, är det för att man är öppen som detta sker eller tvärtom, stängd så jag behöver jorda mig?

mmmichelle
9/27/18, 2:51 PM
#3

Får också sådana pirrningar. Varje dag nästan, då och då. Ibland mitt på huvudet och ibland på tinningarna. Känns bra iaf :)

wildfire
9/27/18, 5:51 PM
#4

När det kommer till chakran så handlar det mer om balans i vår egen kropp men när det handlar om pirr och vidrörande speciellt när det uppstått ihop med att någon när kär har gått bort så kommer ofta pirret på huvudet där vi har vårt kronchakra som är öppningen för andlig existens och kommunikation.

Kommunikationen som används för att vi ska förstå och inse att våra nära och kära är nära oss hela tiden. Din mamma gick bort väldigt tidigt och jag beklagar den sorgen som du fått gå igenom som människa och vandringsman på jorden. Det är inte alltid rättvist kan vi tycka det som vi får vara med om men det finns en mening med allt även om det ser mörkt ut för stunden och för tiden.

Jag säger med säkerhet att det är din mamma som vill visa dig att hon finns med dig, hon vill inte att du ska sörja och våga släppa sorgen som inte ska få ta över dig i din egna vardag. Sorgetid är bra säger hon men du måste gå vidare med ditt liv och jag finns med dig i varje steg du tar genom livet tills vi möts igen på andra sidan.

Sörj mig inte säger hon och kan ni bara minnas mig med sorg så minns mig inte alls , gå vidare med livet så möts vi igen och jag kommer att hälsa på så du förstår och känner igen mig hela vägen genom ditt liv ❤️

Eila-Pia
9/27/18, 10:09 PM
#5

Wildfire, tack för kloka kloka ord. Det går rakt inne hjärtat ❤️

Eila-Pia
9/27/18, 10:10 PM
#6

*in i

Annons:
wildfire
9/29/18, 6:07 PM
#7

Det var meningen, ordet kom rätt ❤️

Upp till toppen
Annons: