Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1236 ggr
mörkaögon
2018-09-19 20:14

Besök på en galgbacke

För en tid sedan var en vän och jag ute på skogspromenad. Stigen var uppmärkt med skyltar för gamla torp, en gammal kvarn och annat som funnits där för längesedan. I slutet av promenaden kom vi till en galgbacke. 

Min vän reagerade starkt och klarade inte av att stå kvar på platsen någon längre stund. 

Jag kände en djup sorg. Jag kände skräcken och fasan som människor upplevt där för så längesedan, men jag blev inte rädd eller illa berörd. Jag kände känslorna men de var inte mina. Det blev lite tungt över bröstet och svårt att andas. Samtidigt kände jag kraften från marken under mina fötter. De som avrättats där hade också begravts på platsen. Jag kände någon form av tacksamhet från dem för att jag kände och lyssnade på dem. 

Hade gärna stått kvar där längre, men min vän var så illa till mods så jag valde att följa med henne därifrån. 

En mycket intressant upplevelse var det iaf och jag ska försöka ta mig dit igen, ensam nästa gång.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
gudilondon
2018-09-19 20:42
#1

Det är förklarligt att du kände så. Vissa är mer mottagliga än andra, och tydligen var du mottaglig för denna plats. Det är i och för sig inte så konstigt om man tänker på alla känslor och rädslor från dem som har berövats livet där. Det är tydligen ingen snabb död alla gånger och det måste vara väldigt kvalfyllt! Hua!

mörkaögon
2018-09-19 20:47
#2

#1 Detta är ju verkligen en plats full av starka känslor och energier. Jag blev nog lite förvånad över vännens och minas olika känslor kring platsen.

Hon blev så illa berörd och ville bara fly därifrån medan jag kände sorg men också stark empati och kärlek. 

Det är konstigt att man kan dra till sig så olika energier från en plats, men det kanske har att göra med hur man är som person?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Ghosthunter
2018-09-21 15:09
#3

Var finns denna stigen? påminner lite om 7-torpsleden i norra Värmland…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Jbgs]
2018-09-21 19:52
#4

#0 ja var finns denna plats ? Har en liknade 200 meter från där jag bor 🤔

P.O
2018-09-26 15:31
#5

Det finns några galgbacke här i Järna och i skogen som är fullt med aktivitet och små skogstomtar och så. I skogen finns en till galgbacke.

mörkaögon
2018-10-03 23:19
#6

#3 och #4 Platsen finns i Fristad, en mil utanför Borås.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Ghosthunter
2018-10-04 07:23
#7

#6 Tack!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Jbgs]
2018-10-07 05:11
#8

#6 ok inte så långt från mig då ju

Upp till toppen
Annons: