Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 1009 ggr
majlar
2018-09-19 09:26

Jesus?

När min dotter var omkring två och för första gången tagit sig ur sin spjälsäng, medans jag fortfarande sov. Vet inte hur länge hon hade varit uppe och vaken, men hon kom inspringande i sovrummet och ropade, mamma, mamma det är en farbror i köket. Jag blev ju livrädd och rusade upp. När jag kom ut i köket fanns det ju ingen där,  men hon hade öppnat kylskåpet och ställt en stol och skulle antagligen klättra upp. Jag frågade vart hon hade sett farbrorn, hon pekade på köksväggen och sa, där han kom ut,  där. Han hade lång klänning och långt hår. Jag funderar fortfarande efter 44 år, vad det kan ha varit. Men har förlikat mig med att det i alla fall var någon som var rädd om henne och skrämde henne så hon avbröt sitt inbrott i kylskåpet som kunde ha slutat illa om hon  hade ramlat ner. En liten rolig historia bland många andra som jag varit med och upplevt. Dottern däremot kommer inte ihåg någonting av detta. Hon har haft änglavakt flera gånger då hon var ett nyfiket och orädd barn.

Annons:
Amandla
2018-09-19 10:06
#1

Vem vet? 🙂Det kan ju ha varit hennes guide, det är olika hur såna visar sig. När min son var i den åldern pratade han om "snälla tanten", hon var både här och där. Han beskrev henne som gammal och vithårig, så en stund efter det tog  jag fram fotoalbumet och bläddrade lite utan att uppmärksamma honom på det, fast han blev nyfiken förstås och var med och tittade. Han fick syn på ett kort av min farmor och utbrast "där, snälla tanten!"


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
majlar
2018-09-19 12:11
#2

Amandla. Va gulligt att han kände igen henne. Härligt med upplevelser från andra sidan. Man känner sig orädd och lite nyfiken på det "okända"

Kram

Amandla
2018-09-19 13:25
#3

🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2018-09-21 02:08
#4

#1. Vad mysigt och kanske lite tryggt för dig att veta att din farmor vaktade över din son! 🙂
Vet du om hon fortfarande är kvar och övervakar honom?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2018-09-21 10:11
#5

#4 Hon är kvar, vet inte om sonen märker av henne längre men jag gör det ofta, särskilt i sammanhang med bakning och andra hushållsgöromål.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: