Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1410 ggr
Arrowhead
2018-09-03 23:35

Andar i huset?!

Vet inte ens hur man ska börja det… Förlåt för wall of text!
Men för att börja nånstans så kan jag säga att jag är väldigt skeptisk till att andar oså finns men vill gärna tro.
Men till saken, i februari det här året flyttade vi till ny lägenhet(eller ja den är ju gammal men ny för oss iaf).
då och då har det hänt lite skumma saker som att dotterns babygym (som aldrig har vart igång innan det) helt plötsligt börjar låta och blinka, det låter som att saker ramlar ner i köket men inget hittas, sambon tror sig då och då höra mig ropa på honom trots att jag ligger knäpptyst.
Och nu till det värsta, tidigare ikväll så ligger jag i sängen och försöker söva dottern och väntar på att sambon ska komma hem så han kan ta över när jag helt plötsligt hör handtaget till ytterdörren och tänker "äntligen!". Hunden springer dit för att hälsa men det är helt tyst (han brukar bli tokig när han kommer hem) så jag går ut i hallen för att kolla vad dom gör och ser att ytterdörren är öppen och hunden står bara och stirrar på mig med huvudet sänkt. jag skyndar dit, kikar ut, stänger och låser snabbt sen går jag runt i huset och kollar allt.
Detta har hänt en gång till tidigare och samma där, väntade på sambon som jobbade sent då med(han gör dessutom typ aldrig det utan brukar komma hem rätt tidigt) hör dörren, hunden springer dit men är helt tyst, jag går dit och ser dörren öppen..
Har försökt tänka logiskt, drag? Nää ingenting var öppet nån av gångerna..
Stängt dörren slarvigt? Nää, har en rätt trög dörr som jag alltid "smäller" igen, den klickar till när den är helt stängd och jag o sambon provade dessutom nu ikväll att putta på dörren när den är upplåst och inget händer..
Vi är 6 familjer som bor här och alla de andra har vart med om liknande saker säger dom, knackningar, hör röster ropa på dom osv..

Hunden som aldrig haft problem med att vara ensam har helt plötsligt blivit jätteskraj för allt och ylar om man lämnar honom..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram med det här, mest bara skriva av mig och  kolla att jag inte börjar bli knäpp..

Annons:
Tjeja
2018-09-04 00:36
#1

Du och era grannar kanske borde kontakta programmet "Det Okända" för att få hjälp?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Arrowhead
2018-09-04 01:40
#2

Ena grannen kännr tydligen ett medium som hon ska försöka kontakta.
Jag är inte så värst pigg på att få hit ett tv-team 🤐

mörkaögon
2018-09-05 22:41
#3

Det är någon som tidigare bott i huset som söker kontakt och har något att säga.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

gudilondon
2018-09-07 19:24
#4

Man behöver väl inte ha TV-team med sig för att försöka få kontakt och besked om vem som är i huset? Det finns massvis med medium som kan hjälpa. Har du en bild du kan lägga in här i tråden, en bild som är tagen där du upplever besvären som mest. Jag kan inte lova hjälp men jag kan göra ett försök.

Arrowhead
2018-09-09 12:07
#5

#3 Ja känns som det.
#4 Nä men just Det okända är ju ett tv program och dom kommer väl ändå inte om dom inte kan spela in?

Upp till toppen
Annons: