Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1543 ggr
sophiedorothea
9/3/18, 10:35 PM

B. R

Någon med erfarenhet?  Skicka gärna PM. Har ett bokat besök där på fredag till mig och min mor.

Annons:
Amandla
9/4/18, 10:53 AM
#1

Vad eller vem är B.R.?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sophiedorothea
9/4/18, 3:25 PM
#2

#1 Benny R. Ett medium

Lussan20
9/4/18, 3:46 PM
#3

Är det Benny som skriver i Hemmets Journal så tror jag att jag minns att det finns en tråd om honom någonstans på iFokus. Jag är synskadad men andra kanske vet?   Mvh/WL

[NeferNefer]
9/4/18, 4:54 PM
#4

Jag har varit hos honom en gång. Han var helt otroligt träffsäker. Redan innan jag ens hann säga hej började han säga massor med information om familjen och släkten som inte går att hitta i register eller på nätet, och sen fortsatte han med min karaktär och händelser i mitt förflutna, och sen plockade han fram tarotkorten … Jag fick så otroligt mycket information på väldigt kort tid, så jag var helt överväldigad. Jag är väldigt imponerad. (Och ja, han sa saker som jag aldrig trodde skulle hända men som slog in sen). Lycka till, och berätta gärna hur det gick 🌺

sophiedorothea
9/4/18, 10:01 PM
#5

#3 Ja jag hittade en gammal tråd från 2008, men tyvärr stod där inga positiva saker. 

#4 Wow! Häftigt! Jag lovar att uppdatera här på fredag kväll när jag har varit hos honom. Tyvärr ville min mamma avboka efter att hon läst dåliga recensioner på internet. Men jag ska gå ändå. Vill bilda mig en egen uppfattning! Mamma sa att hon gärna vill gå när hon vet hur det gick för mig. 

Någon som kan förklara hur det går till att gå till ett medium? Det är en privat seans som jag ska på. Har aldrig varit på det innan. Är faktiskt väldigt nervös och förväntansfull!

Huygens
9/5/18, 1:38 AM
#6

En principen som jag sett nämnas, är att ge så lite information som möjligt till mediumet för att undvika sk kall läsning. Kanske inte pokeransikte, men ett neutralt, avslappnat sätt utan att bekräfta eller förkasta vad mediumet säger. Jag skulle också hålla ett vänligt öppet sinne, så att den enkla relationen till mediumet är god.

Andra personer kanske gör på annat sätt, det här är troligen individuellt.

Om mediumet medvetet eller omedvetet gör försök till sk varm läsning, t ex om mediumet säger sej se en röd stuga med vita knutar och sedan söker bekräftelse hos mej genom att fråga, "säger det dej något?", skulle jag vara försiktig med att ge svar som bekräftar eller förkastar den förmedlade informationen.

Exakt hur jag skulle svara (om alls) är troligen situationsberoende.

Andra personer gör troligen på annat sätt än mej.

Annons:
[NeferNefer]
9/5/18, 6:25 AM
#7

Jag håller med Huygens. Det var mycket bra råd. 👍

P.O
9/5/18, 7:13 AM
#8

Hur är en sk kall läsning? Vad är skillnad mellan kall och en varm läsning?

sophiedorothea
9/5/18, 9:52 AM
#9

#6 Tack ditt råd 🙂 Men hur ska man svara då om mediumet söker bekräftelse?

[NeferNefer]
9/9/18, 4:18 PM
#10

Hur har det gått? 🙂

sophiedorothea
9/10/18, 7:41 PM
#11

#10 Jag blev jätte besviken och ledsen. Så, tyvärr inte bra. Det var inte mycket som stämde. För det första så var det en "Reading" jag fick istället för en seans. Jag dubbelkollade ändå med honom på sms någon dag innan så han hade noterat att det var en seans jag ville ha. 

Men eftersom jag aldrig varit på nåt liknande innan så visste jag inte hur man "började" sittningen. Annars hade jag sagt något direkt när han började lägga kort. 

Men sedan under "readingen" så sa han att "Jag ser din mamma överallt men inte din pappa, varför?" Och då sa jag "Min pappa dog för 2 månader sedan i en MC olycka." Och då säger han "Ja, då förstår jag varför din pappa kommer till mig nu, han är här nu" Sedan säger han "Jag hade laddat upp för en Reading, inte en seans, vad roligt att det blev såhär!" 

Jag var där inne i knappt 30 minuter. Så den första tiden höll han på med avläsning och sedan hade han kontakt med min pappa. Men jag vågade inte säga något efteråt… 😭

[NeferNefer]
9/10/18, 7:43 PM
#12

Åh nej, så tråkigt 😕Så ledsen för din skull.

sophiedorothea
9/10/18, 7:58 PM
#13

#12 Tack 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: