Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1304 ggr
Zepto
2018-08-15 09:30

"Spökdjur"?

För något år sedan kände jag för första gången av att något verkligen rörde mig trots att inget var där. Jag skulle sova hos en kompis som hade katt och när jag låg och försökte somna kände jag katten gå i min säng och bad min kompis ta ut den ur rummet, men dörren var redan stängd och ingen katt fanns där inne. Nu precis på morgonen när jag låg och drog mig och hade myst in mig i täcket så att det täckte sidan av mitt ansikte kändes det som att någonting mindre gick över mitt öra ungefär, men första tanke var att det typ var en kaja som hade flugit in genom fönstret, men det var stängt. Kändes också lite tyngre än en fågel. Vad är det här och varför går de på mig? 😅

Annons:
Lussan20
2018-08-15 10:23
#1

Jag är jättedålig på detta, men har upplevt lite med just djur för jag är en djurälskare av stora mått. Även fåglarna pratar jag med ute, de är sällan rädda för mig heller. Jag har haft många djur, jag är 70 år och tagit hand om små stackare sedan jag var barn.

Men en katt som vi kallade Dudden var en stark personlighet och då han dog 17 år gammal så kände både maken och jag hans närvaro. Vi kunde säga samtidigt-nu gick Dudden förbi-. Så flyttade vi hit där vi bor nu. Han var med och vi kände honom , även hunden kände av honom. Men sedan gav han sig iväg någonstans. Det är ca 11år sedan han dog. Denna underbara röda kille som var både modig, klok och fin på alla vis. Känner tacksamhet i bröstet att han var hos oss.

Så nog tror jag att de är där någonstans och hälsar på ibland! Kanske du är en stor djurvän också? Så du får fint besök? Mvh/WL🐱

Zepto
2018-08-15 11:03
#2

Mysigt att höra :) Ja jag har alltid haft djur hela mitt liv så är ju troligtvis nån av dem :)

Carmarino
2018-08-15 11:04
#3

Känner ofta att en katt stryker sig mot mina ben, men när jag tittar ner så finns det ingen där. Så det är kanske något djur du haft kontakt med en gång i tiden, som är och hälsar på. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2018-08-16 17:20
#4

#0 Kul du nämner detta med katten. I 3-4 år hade jag dagligen en spökkatt som gick i min säng. Detta var även mitt på dagen då jag var fullt vaken och bara låg och läste en bok, så det var inga drömmar. Några gånger kunde jag även känna den stryka sig emot benen när jag inte låg i sängen. Ett medium påstod att det var en bror till den katt som jag hade då.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Lussan20
2018-08-16 17:48
#5

Pappas katt kom i många år efter den dött och låg på hans bröst och gick i sängen, en gång såg han henne. Han hittade henne på ett lager och det blev mycket omkring denna katt. Han vann bla en tävling för Wiskas med hennes berättelse. De fick också 17 år tillsammans. Det är nog inte så ovanligt att djuren stannar en tid hos oss innan de drar på andra äventyr där på andra sidan -regnbågsbron- Mvh/WL🐱❤️

Upp till toppen
Annons: