Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2124 ggr
Winta
8/7/18, 8:03 AM

Höga vibrationer

Hejsan! Jag har frågor och vore tacksam om får svar. Under här året hade jag haft det jobbigt med personlig utveckling. En lång historia ligger bakom det men kan inte skriva långt här. Kanske jag kan göra efter om det behövs. Ja här perioden kan jag ej sova på nätterna pga hög vibrationer i hela kroppen o mest från ryggen. Bearbetar mot rädslan. Och just i natt var jag med nåt obehagligt så jag undrar vad det kan vara. Jag vaknade någon gång lite innan 06 att min händer domnar och som om det inte är normalt. När jag blir rädd pga får otäcka bilder o sånt så försöker stoppa eller hur man säger det. Så fick jag ont i huvudet, ryggen o händer. Som om det vill styra mig. Försökte tänka på ljuset och sånt. Vet ej om ni har upplevt det. Vad är det som hände?

Annons:
Magi-cat
8/7/18, 8:08 AM
#1

Jag undrar om det du upplever kan vara någon form av Sömnparalys?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Winta
8/7/18, 8:10 AM
#2

Kanske kan vara men varför blev det obehagligt efteråt?

Winta
8/7/18, 8:12 AM
#3

Tillägg: Vibtationer höjs när jag ska lägga mig o sova typ. Men kan oxå ha på dagtid också. Det är kvar ännu hos mig.

Sommarek
8/7/18, 8:13 AM
#4

Det kan inte "bara" vara så att du har legat på händerna så de har domnat av? Nu vet jag ju inte varför du är rädd, men är man allmänt ängslig så kan en sån grej kanske kännas lite "mer" än vad det annars hade gjort (har själv ångest, och förstorar gärna upp saker eller läser in mer än vad som är nödvändigt)?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
8/7/18, 8:47 AM
#5

#2 Om du vet att det är Sömnparalys eller ett liknande tillstånd blir det mindre obehagligt efteråt när du vaknat.

Tänk på att inget kan styra dig, men rädslan kan göra att det känns olustigt.

Och så kan det också vara som #4 skriver, att du domnat i händerna och att blodcirkulationen behöver komma igång lite.

Hoppas det blir bättre för dig! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Winta
8/7/18, 10:12 AM
#6

Kan kanske vara det men varför kände jag smärtan i huvudet, ryggen när jag försöker skydda mig själv? Plus höga vibrationer varje gång jag lägger mig o sova o på dagen? Jag har varit på nån obehagligt två gånger så jag är lätt rädd om sånt sker.

Annons:
Sommarek
8/7/18, 12:41 PM
#7

Är det inifrån kroppen som du känner att det vibrerar? I så fall kanske det vore bra att utesluta det mer alldagliga först och boka en tid hos läkaren?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Regn Faller]
8/8/18, 6:30 PM
#8

Jag köper inte ordet Sömnparalys för det är ett ord som vetenskapen uppfunnit och som neder värderar människans uppriktiga andliga händelse.

Trance låter med korrekt för den går vi in under i drömstadiet , vi blir fria att uppleva olika saker så som att färdas astralt eller att känna saker i vår kropp som är helt naturliga både dagtid och natt andligt.

Jag förstår att det är jobbigt men om du tar reda på lite om trance och om astral projektion så kommer du att förstå hur det fungerar och vill du så skriver jag gärna mer detaljerat i pm för ute i forum finns så många fördomar som medvetet vill förstöra och som älskar att förgöra för andra .

Sommarek
8/9/18, 7:40 AM
#9

#8 Eftersom du inte kan veta exakt vad som hänt TS kan inte heller du nedvärdera andras förklaringar.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Andevärld]
8/12/18, 6:07 PM
#10

#9 Nämen fy så elakt sagt , här fick tråden ett stopp för den fördömdes. Så hemskt 😕 vem nedvärderade ? ok nu läste jag din blogg så jag förstår och ber om ursäkt men man kan inte vandra på andra så som du gör här då tar diskussionen slut.

Jag hade tänkt dela med mig lite men jag backar av rädsla att bli påhoppad och känner stor sorg 😕 nä men fy ska det vara så här mellan oss människor ? jag raderar allt som jag har skrivit nu och går ur för jag trodde att vi var vänner.

Sommarek
8/12/18, 7:41 PM
#11

#10 Jag har ingen aning vad du pratar om. Min nuvarande blogg har inte uppdaterats på flera år, och vad jag vet känner vi inte varandra. 

Precis vad menar du är fel eller elakt i att personen jag skrev till inte varit med när TS upplever det som hen upplever och därmed inte kan förkasta andras förklaringar?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Huygens
8/12/18, 11:08 PM
#12

Jag tror inte att detta är något man "skyddar" sej mot. Om det var jag själv skulle jag bara låta det hända och se vad resultatet av känslan var. Det kan ju vara början på att nå ett högre medvetandetillstånd.

För övrig, som ett gammalt medium sa, övernaturliga "skydd" drar alltid till sej attacker. Det kan vara bättre att vara genomskinlig och låta energierna passera igenom som plankton i havet.

Jag vågar säga en sak med säkerhet. Det är inte vaken sömnförlamning du upplever.

gudilondon
8/15/18, 11:42 PM
#13

Det låter som en Kundalini-resning. Kundalini-energin är något som vi alla har och när denna energi börjar så startar den i början på ryggraden och tar sig uppåt. Det finns en del litteratur att läsa om denna energi. Förväxla inte Kundalini-resningen med Kundalini-yoga!

Annons:
P.O
8/17/18, 5:09 AM
#14

Ts fick otäcka bilder eller såg någon som jag tror vad det är, och ont i ryggen och händer och fötter precis som om någon vill styra Ts som Ts beskriver. Kundalini är farligt som har med såna varelser att göra ibland som man öppna upp. Det kan man googla på som jag inte ens ska nämna här vad det är eller vem det är. Andevärlden kan innehålla vad som helst med många olika deminsioner/världar. Var försiktigt även om man vet vad man gör.

Upp till toppen
Annons: