Annons:
Etikettofftopic
Läst 1418 ggr
VampireGirlElvira
7/23/18, 4:50 PM

Vad är det som luktar i huset?

Admin får ta bort detta ifall den har hamnat fel, men jag visste inte var jag skulle sätta denna. Det är någonting konstigt som luktar i vardagsrummet. Det luktar som att det är likdoft blandat med järn/bränd metall. Kan någon ”se”/”veta” vad det är för något här i vardagsrummet? Det luktar inte så i resten av huset. Min man har också känt av denna mystiska doft när han jobbade idag.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Maria
7/23/18, 5:00 PM
#1

Någon död råtta eller annat litet djur som ligger någonstans och förmultnar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VampireGirlElvira
7/23/18, 5:10 PM
#2

Då måste min man gå under huset och kolla sen om det ligger nåt under huset just var vardagsrummet är. Han kan kolla nu under kvällen när det är lite svalare.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Maria
7/23/18, 5:14 PM
#3

Små djur kan ju ligga även i väggar emellan isolering osv. så det är inte alltid så lätt att lokalisera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VampireGirlElvira
7/24/18, 7:39 AM
#4

Förlåt för sent svar, men det fanns ingenting under golvet, men lukten har minskat på nåt konstigt sätt. Det känns ytterst lite av lukten här i vardagsrummet. Fattar inte vad det kan ha varit. 0 _ o Men men….

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Maria
7/24/18, 7:46 AM
#5

#4 Men det måste ju finnas isolering och en en del byggmaterial Möss kan komma in genom springor som man knappt kan ana.

De små liken slutar lukta efter ett tag då de förmultnat riktigt och det kan gå ganska fort i värmen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VampireGirlElvira
7/27/18, 7:56 PM
#6

Det har gått några dagar nu som jag skrev, lukten finns inte kvar i vardagsrummet. Men jag misstänker definitivt att det kan ha varit något litet djur någonstans. Vi fick lufta ur vardagsrummet i denna värme, och fick ta fram luktljus till vardagsrummet, så nu finns det inget kvar. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Maria
7/27/18, 9:38 PM
#7

Så bra. Det brukar ju försvinna efter några dagar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

P.O
8/8/18, 5:18 PM
#8

Hade en gång som stank i hela huset och det var en död liten mus🐀som hade förmultnad så en vän till mig fick tag på den och slänga ute.

P.O
8/8/18, 5:19 PM
#9

Musen låg bakom kylskåpet.

Upp till toppen
Annons: