Annons:
Etikettövrigt
Läst 1783 ggr
[Änglarvakar]
2018-07-18 18:16

Tack universum för regnet

Tack universum för regnet som föll över oss nyss , tack för att min stilla bön hörs i vårt brandhärjade Sverige , tack jag ber om mer om det inte är för mycket begärt så att varje människa kan leva i fred och frid i sina hem utan hot av brand.

Om vi går samman så kan vi be bort dom fruktansvärda bränder som härjar men det krävs ett samarbete utan dess like men ger vi upp ALDRIG vi kämpar in i sista sekund 😎 och vi ska stävja dom här bränderna till varje pris det ger jag mig f på 😎 inga mer bränder nu kämpar vi som bara den.

Annons:
Gronstedt
2018-07-18 18:18
#1

Det är nog mer nytta med att dra på sig kängorna och släpa slang, eller att stängsla mark för alla de djur som måste evakueras, eller att koka kaffe och laga mat till de människor som väntar på att se hur det ska gå med deras hem och livsverk. Be kan man göra under tiden, om man känner att det behövs.

Denna kommentar har tagits bort.
Lussan20
2018-07-19 06:50
#3

Alla goda tankar behövs, bor man nära kanske man kan hjälpa praktiskt. Vi andra långt bort och gamla får be och tro att detta får ett slut utan att människor och djur dör i lågorna. Mitt hjärtas bön. Goda tankar, goda ord sprider kärlek på vår jord! Mvh/WL

[Demeter]
2018-07-20 18:13
#4

Så känner jag också, vi kan inte alla bidra fysiskt men vi kan bidra andligt och be om nåd att det här infernot slutar så människor kan behålla och få återgå till sina hem.

En tragik för Sverige , jag har flera släktingar som evakuerats kring Kårböle och det här gör ont i mig för där är jag uppväxt med min släkt och många minnen ryker med branden. Det gör så ont  😕

Lussan20
2018-07-20 18:38
#5

Oj så hemskt!

Hoppas Kårböle  inte drabbas av branden. Det måste kännas ända in i hjärteroten.

Jag bor i Norrköping, vi har nästan varje dag legat i topp på värmegrader. Man lider i värmen, vår gamla hunds hjärta orkar dåligt med värmen. Man ser hur små vi människor är då något händer.Så idag kom några skurar de första på veckor. De varade ca 10 minuter båda, två åskknallar, det var allt, nu är det 27+ igen.

Jag ber för alla i de branddrabbade områdena, djuren som flyr i skogarna, människors hem som hotas. Att alla som ställer upp ska ha beskydd i arbetet de gör.

Tänker på Kårböle och hoppas inget ont drabbar byn. Det är vad många av oss gör nu det vet jag, alla goda krafter mobiliseras på 1000 sätt. Tänker på dig…Mvh/WL😕🌺

[Demeter]
2018-07-22 18:24
#6

Tusen tack #5  Kårböle är redan utrymt sen flera dagar så även Enskogen med flera byar och vi bor inte där nu men det är vår hemort där släktingar lider och jag jobbar som frivillig brandman och jag är på väg hem nu för att hjälpa så gott jag kan.

Målet är att släcka förbannelsen för den måste få ett slut  det är vi enade om hur svår den än är så ska den slås ut .

Annons:
Lussan20
2018-07-22 19:27
#7

All lycka på färden! Veckan som kommer ska bli ännu varmare. Men vi måste härda ut och peppa varandra. Här stod folk på broarna då de Polska brandbilarna åkte förbi. -Vi har ju inget gjort än sade de. Men bara att se dom värmde. Önskar alla det bästa i kampen mot lågorna. Mvh/WL

Magi-cat
2018-07-22 21:05
#8

❤️🌊


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

P.O
2018-08-17 05:56
#9

Läste Expressen att det ska fortsätta med varma och heta somrar i 5 år till. 😕😧 Stackars träden och djuren. Moder natur. Moder jords dag den ca 21 eller 22 april. 🌲🌳

Upp till toppen
Annons: