Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2180 ggr
DaniellaPetersson
2018-07-15 23:12

Tvillingsjäl?

Hej! Jag kanske inte skriver på rätt sajt men I’ll give it a try. Blev tidigare idag bjuden på fika hos en vän som skulle ha lite sällskap över. Min vän presenterade mig för en kvinna i samma ålder, lämnade oss där för att prata. Vi upptäckte att vi nästan har allt gemensamt, från sport till litteratur, fritid, barndom, vänner, samma erfarenheter, vi båda har tidigare jag en svår uppväxt som stämde identiskt till den andres. Det kändes som en spegelbild av mig själv, jag har aldrig tidigare mött en sådan lik person, allting stämde! Hon sa själv att vi är som en och samma person i två kroppar! Jag vet inte vad man kan kalla detta? Det är bara helt otroligt, hon är som en del av mig. Ingen attraktion på det romantiska sättet kände jag, bara en likhet och kontakt. Några tankar?

Annons:
Sparklingponi
2018-07-16 00:10
#1

Wow vad häftigt! Jag har nog inget att tillföra detta förutom ett grattis och lycka till! Hoppas ni kan bli vänner!

Lussan20
2018-07-16 07:39
#2

Min bästa väns och våra liv är som du beskriver det. Det mesta stämde i våra liv. Vi delade allt i många år. Hade svårt att vara ifrån varandra. Vi visste nästan vad den andre tänkte. Vi har känt varandra i 45 år nu, men vi blir mer och mer olika varandra och vi glider isär allt mer. Först gjorde det jätteont i själen. Men när vi sågs sist upptäckte jag att jag kände att vår tid var nog över. Vi hade mentalt växt ifrån varandra. Andra vänskaper har växt sig starka över tid. Visat sig vara starka band som håller. Du får njuta av tiden då ni delar allt, det är en så stor gåva. Jag önskar er båda glädjen i systerskapet, det är unikt! Mvh/WL🤗

[Änglarvakar]
2018-07-18 17:49
#3

Inte en tvillingsjäl men en själsfrände som tillhör din själsgrupp då uppstår såna starka känslor mellan människor.

Vi kan aldrig mentalt växa ifrån vår själsgrupp så fungerar det inte för är vi en sammanhållning som  finns där för evigt och om inte då är det inte en själsfrände.

Tvillingsjälen den möter vi aldrig i jordisk form, den är vår andliga guide och vi inkarnerar inte samtidigt tvärtom vi gör ett liv var som speglar vårt inre och vår andliga resa vilken är så likt din tvillings l liv  som den bara kan komma att bli.

Sparklingponi
2018-07-19 00:36
#4

Kanske OT men, #3 Änglarvakar, hur hittar man människor från sin själsgrupp?

Amandla
2018-07-19 10:02
#5

#4 De brukar dyka upp lite här och där, du behöver inte leta efter dem. Ibland känner man igen dem, ibland inte…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
2018-07-19 18:23
#6

Ja så kan det vara, men då vi möttes och ca 35 år framåt så var kontakten som om vi var mer än systrar. Saker vi genomled gick hand i hand, tex dödsfall. Svåra saker i livet.

Så började allt ändras, det var nästan lite otäckt. Jag försökte och försökte men det drog förbi. Jag blev mer tänkare och andligt sökande, hon reste och sökte materiell lycka.

Då jag blev väldigt sjuk många år så bad jag henne att komma. Men nej, hon sårade mig så djupt-usch sjukdomar- sade hon.

Jag hade stött henne genom familjetragedier tidigare. Kanske jag var trist i min sjukdom, men jag trodde vi hade en annan djup gemenskap, även på ett andligt plan.

Jag orkade inte som förr och hade inga resor att dela. Men jag älskar henne ändå, även om vår kontakt glesnat.

Nu har hemsk sjukdom slagit i hennes närhet, jag försöker vara där, men hon drar sig allt längre bort. Jag måste släppa henne.

Jag ber varje dag för henne, vi delade allt. Men det går bra ändå, även om hjärtats rum är tomt där hon levde.

En annan vän sedan gammalt växer och vi hjälper varandra och finns där. Gud ger kompensation känns det som. Jag vill inte skriva allt, vad vi delat i livet genom alla år, men visst måste väl människor hur nära man än stod varandra utvecklas och svårigheterna forma oss olika? Hon är alltid min själssyster…Mvh/WL

Annons:
Upp till toppen
Annons: