Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 1365 ggr
pippilöj
7/2/18, 11:52 PM

Betydelse... katter som kommer till vårat hus.

Vi har ett torp från 1800-talet. Vi har haft det i 8 år. Vi är bara här på vår, sommar och höst. Under helger och semestrar. Redan första sommaren kom en katt hit. Ägaren hämtade henne flera ggr men hon kom alltid tillbaka. Tillslut tog våra grannar över henne och hon fick flytta in i stallet precis bredvid här, bodde kvar tills hon dog förra hösten. Sen dess har historien upprepats tre ggr. Ägarna kommer hit och hämtar (jag söker upp ägarna genom öronmärkning och FBsidor) men dom kommer alltid tillbaka hit. En av dom har flyttat långt så den katten kommer inte hit nått mer. Två är nu kvar. En svart som stryker omkring här men är utan ägare. Och en annan som har kommit hit i två år nu. Dom hämtar den men sen är den tillbaka. Nu har den fått flytta till ett stall i närheten men kommer fortfarande hit. Jag förstår inte varför??? Vi matar aldrig katterna. Det finns två stora ladugårdar bredvid oss fulla med möss ändå kommer dom hit? Dom jamar och vill in! Är alltid på tomten och utger ett väldigt lugn när dom är här… känns avslappnade, som om dom känner sig hemma här. Jag undrar nu om nån har hört om nått sånt här förut? Ett hus som katter söker sig till? Kan det betyda nått? Finns det en anledning? Symobiserar katterna nått här? Självklart kan det finnas en naturlig förklaring… men är ändå nyfiken på om nån här har en annan förklaring. Tack för er tid.

Annons:
vallhund
7/3/18, 2:08 AM
#1

Fråga inne på katter iFokus?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

pippilöj
7/3/18, 9:29 AM
#2

Vallhund… På det forumet vet jag redan svaret. Sökte inte hit för att få veta hur katter beter sig. Jag vill veta om nån har en teori om nått annat…övernaturligt! Är det nått med huset som får katterna att dra sig hit? Bodde det kanske nån här för länge sen som gillade katter och tog hand om dom? Kanske vill dom ständigt kommande katterna säga nått till mig och min familj? Vad symboliserar katterna? Jag är bara nyfiken 😊

pippilöj
7/3/18, 9:29 AM
#3

Vallhund… På det forumet vet jag redan svaret. Sökte inte hit för att få veta hur katter beter sig. Jag vill veta om nån har en teori om nått annat…övernaturligt! Är det nått med huset som får katterna att dra sig hit? Bodde det kanske nån här för länge sen som gillade katter och tog hand om dom? Kanske vill dom ständigt kommande katterna säga nått till mig och min familj? Vad symboliserar katterna? Jag är bara nyfiken 😊

Lussan20
7/3/18, 12:23 PM
#4

Till pappas sommarhuset sökte sig katter ofta. Förklaringen var att ett katthem som lovade omplacera dem släppte ut de små stackarna istället. Men pappa som var en god människa och stor kattälskare lyckades spåra en del ägare, några andra omplacerade han då chippmärkning och öronmärkning var ovanligt på den tiden.

Kanske släpper bilar av katter i området så de letar efter någon som ger dem mat?

Mvh/WL

Magi-cat
7/3/18, 12:36 PM
#5

Jadå, har varit med om det. 🙂🐱

Katter har sitt huvud för sig helt enkelt och har de väl bestämt sig…De kanske känner att vi är snälla. Och att vi behöver dem? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sjuttan
7/4/18, 11:40 AM
#6

Förstår hur du menar. Kanske kontakt med ett medium kan ge dig svar. Vore kul att veta i så fall.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Ghosthunter
7/7/18, 3:32 PM
#7

Katter känner ju av andar både av människor och katter väldigt lätt. Det kan vara så att det har bott snälla kattälskare i torpet förr eller att det är andar av katter kvar som får katterna att gilla ert torp.

Matar man katter som kommer, så blir det en annan sak….men i detta fallet så hade du ju inte gjort det.

Kanske blir de matade av någon ande?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: