Annons:
Etikettövrigt
Läst 846 ggr
NatalieViktoria
6/27/18, 12:35 PM

Gå vidare

Jag har en super konstig fråga. Men dom flesta tror ju att man ses igen efter man har dött jag som har mist min man får hela tiden höra "Men ni ses igen och då kommer ni ha ett liv tillsammans". Men då undrar jag, om man förlorar sin stora kärlek och sen träffar man inte en ny partner. Min fråga är då, personen då som har dött, träffar han/hon en ny då? Tex vi leker lite med tanken nu om jag väljer att inte träffa en ny partner av olika anledningar sen när jag dör så tänker jag att jag vill försonas med min man igen. Och så kommer jag dit man kommer när man är död och min man skulle vara där men så säger han "Nej jag har redan träffat en ny"

Har så många tankar haha.  Någon som kan spekulera lite med mig?

Annons:
Lussan20
6/27/18, 12:57 PM
#1

Jag tror inte man är på andra sidan som här. Vi känner igen varandra och känner kärlek till de våra. Familjen är nog medvetna om sina roller, de haft, men  är inte sambos, gifta , eller

tillhörande någon annan. Vi är fria i anden och inte bundna av konventioner , plikter och löften. Det kanske behövs här för att klara vardagen och familjeliv.

Vad jag tror så blir vi glada att mötas igen, men tillhöra någon speciell tror jag inte.

Intressant fråga…Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: