Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1650 ggr
Belimas
2018-06-27 08:01

Hjälp med det övernaturliga

Första inlägget här i jakt på hjälp åt en mycket god vän. För ett par veckor sedan så blev båda hennes katter sjuka inom loppet av 1,5 vecka och då hon tror på det övernaturliga och även är mottaglig till viss del så bad hon om hjälp till alla hon kunde komma på då hon helt enkelt var desperat, hennes katter betyder allt för henne. Katterna blev bättre men den senaste tiden har hon upplevt mycket konstiga saker hemma och framför allt ena katten verkar konstant rädd för något där hemma och ligger mest och trycker och när hon är framme så liksom smyger hon fram och tittar sig runt med stora ögon. Min kompis har även hört oförklarliga saker, en katt som går på lådan trots att båda hennes ligger i ett annat rum, det smäller till ibland som att någon sak ramlat ner från hög höjd men inget har hänt, hon drömmer också väldigt mycket mardrömmar om det kan ha någon betydelse. Hon har gjort det hon kan komma på för att det ska bli lugnt hemma igen men finns det någon här som har några tips eller idéer ? Hon har tyvärr inte råd att ta hjälp av ett medium. Tacksam för hjälp

Annons:
Tyst
2018-06-27 08:49
#1

En katts temperament och grundtrygghet beror till viss del på arv och till viss del på miljö och upplevelser. Katten behöver utvecklas i en bra miljö med mamma och syskon de första 12 veckorna då de är de mest avgörande för en katts grundtrygghet. Utan det förloras ofta grundtryggheten och du får en katt som är orolig och har svårt att hantera omvärlden. Med det sagt behöver katten inte gå runt och vara rädd jämt. Man kan kontakta kattbeteenderådgivare och få hjälp. Att ligga och trycka och vara rädd kan ochså betyda att katten har ont eller att något med hälsan inte stämmer, så det vore bra med en veterinärkoll.

Sedan är man som djurägare skyldig att söka veterinärhjälp för sina djur när de är sjuka. Det är inte okej att fråga "alla hon kände om hjälp" om det nu inte är så att någon av dem var veterinär och gjorde en undersökning.

Lussan20
2018-06-27 08:56
#2

Instämmer, sjuk katt ska till veterinär. De kan ha smittat varandra med något. Är katterna inte vaccinerade så kan det vara tex kattpest.

Att fråga andar då vi och djuren blir sjuka är ingen bra ide, ibland kan veterinärsklinikerna ge råd på telefon utan kostnad.

WL

91Marran
2018-06-27 09:33
#3

Jag hade en liknande Katt i min lägenhet. Ett medium fick komma och tala med kvinnan som var på djuren. Hon lovade att lämna dem ifred. Hon fick även mina hamstrar att må dåligt. Nu har jag haft en man hos marsvinen. Så visst kan det vara det övernaturliga.

Mvh
Mig

Lussan20
2018-06-27 10:00
#4

Ja, men först frågar man veterinär så man utesluter sjukdom som gör att djuren lider!

Jag är 70 år haft djur av alla sorter, varit med och startat upp djurhem, nappat upp kullar av kattungar som hittats ute. Jag har aldrig varit med om detta. Någon gång har katter följt något i rummet med blicken, men inget mera.

Av alla hundar, vänners och mina har jag aldrig upplevt något okänt för oss människor! Men hot utifrån har hundarna varnat för. I de levandes värld finns större faror. WL

Belimas
2018-06-27 10:59
#5

Självklart har hon varit hos veterinär och dom fick medicin mot sina problem och blev friska. Katterna i fråga är 7 år och har aldrig visat Tecken på rädsla förut och vi är övertygade om att det beror på något övernaturligt då det inte finns någon naturlig förklaring till det. Jag kan tillägga att jag varken är mottaglig eller tror på övernaturliga saker men även jag har upplevt saker i hennes lgh som inte går att förklara.

Lussan20
2018-06-27 11:28
#6

Ja, har de fått den vård och hjälp de behöver så kanske man får leta vidare ifall bekymren uppstod då de blev sjuka. Jag misstog mig jag trodde att deras sjukdom var huvudbekymret. Det andra kan jag inte ge råd om. men det finns mycket mellan himmel och jord! Andra kanske har bättre råd…Wl

Annons:
Upp till toppen
Annons: