Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 6189 ggr
Amandla
2018-06-10 14:03

Borttappattråden

Innan du gör ett inlägg i tråden, LÄS HELA DETTA INLÄGG  för att slippa få ditt inlägg raderat.

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här! 

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas. Se punkt 6 för mer info om vem det är som kan hjälpa till här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/567e823d8e0e74632a00131e-borttappat-traden

  1. Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!! Alla måste följa copyrightlagarna på iFokus, det står i skrivreglerna som vi alla godkänt då vi en gång blev medlemmar på nätverket. Alla inlägg som har en bild som vi ser är kopierad från annan sida tas bort direkt. Bäst är att du istället länkar till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål. 

  2. **DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!! Detta gäller oavsett om ni fått lov, det är omöjligt för oss i admin att kontrollera och reglerna ska gälla lika för alla.
    **

  3. **Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. 

    **

  4. **Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott.
    **

  5. För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

  6. Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

  7. Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

  8. Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
M.p.
2018-06-10 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Våran katt Bella är fortfarande borta. Försvann 5/6. Vi såg henne den 6/6 på kvällen men sen inget mer. Är hon i närheten eller finns hon inte i livet längre? Vi vill veta oavsett. Barnen är jätteledsna här hemma.

Påfågel
2018-06-11 07:41
#2

Igår blev våra tre får skrämda och smet ur hagen. Vi har letat och letat men dom är som bortblåsta. Det är ett stort skogsområde där dom försvann och jag behöver hjälp om det finns att få. Kan någon se något? Jag är så orolig. Med vänlig hälsning

Ahandersson
2018-06-11 14:04
#3

Hej ! Jag har tappat nycklar till lägenheten och källaren. De ligger i ett svart fodral med dragkedja. Vart har de tagit vägen ? Tacksam för svar.

Milano01
2018-06-13 20:44
#4

Hej Skulle jättegärna vilja få hjälp med att hitta bort sopade saker, har vänt upp och ner på huset och blir näst intill galen att inte veta var sakerna tagit vägen. Tacksam för all hjälp jag kan få.

Christina_46
2018-06-13 21:05
#5

Hej 🙂

Jag har lyckats tappa bort mina hjärtformade silverörhängen. Är det någon som kan känna in var de kan finnas?

❤️

Annreb
2018-06-16 08:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej Är så ledsen och orolig. Vår innekatt Luna har troligen smitit ut från ett fönster som var öpper så litet att hon inte borde kunnat ta sig ut men vi hittar henne ingenstans inne. Hon är ofta i i närheten av oss men ibland ligger hon ocg sover i något annat rum men kommer alltid när vi skramlar med matskålen. Hon försvann igårkväll och vi har letat runt på gatan men utan resultat. Snälla kan någon hjälpa oss?

Annons:
linalundquist
2018-06-19 00:03
#7

Hej, vår familjs iPad av modell äldre är sedan en tid försvunnen. Jag har letar på (för mig) alla tänkbara ställen i vårt hus men utan resultat. Själva iPaden har inget större värden men på den finns en hel del bilder från när barnen var små och dessa betyder otroligt mycket för oss. Jag är oerhört tacksam för alla hjälp, vägledning och tips, som kan hjälpa oss att finna vår iPad!

Lussan20
2018-06-19 06:54
#8

Gå ut och skramla med matskålen och ropa Luna med ljus röst, skramla igen och ropa. Finns hon i närheten kommer hon…..Annars gör som andra sätt upp lappar, fråga folk i närheten. Innekatter brukar inte gå så långt, en fördel!      Lycka till önskar WL

mmikaa
2018-06-21 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej! Jag söker min borttappade blomkrans med vita blommor i plast, vore tacksam om någon kunde känna in vart den skulle kunna finnas.

capet
2018-06-25 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vår älskade lilla Kotte har försvunnit. Vi har varit ute och letat, satt upp lappar etc. Kan någon känna vad som hänt, är han instängd någonstans, vilse, eller har han bara hittat godare mat någon annanstans?

Haannas
2018-06-25 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Eftersöker diverse julsaker som har stort emotionellt värde för mig. Allt syns inte på bilden. Har tidigare funnits i en papperskasse i en källare. Snälla hjälp mig!

armbandsur
2018-06-28 23:05
#12

I mitten av juni hade mitt band en konsert, tillsammans med ett annat band. Till konserten hade jag med mig ett pennskrin/pennfodral i gråsvart, grovt tyg och ett kollegieblock i A5-storlek med svarta pärmar. Dessa båda saker är nu försvunna. Just pennskrinet hoppas jag verkligen kunna få tillbaka. Det innehåller många pennor som jag gillar, och ett orangefärgat USB-minne med några bilder och dokument på som har känslomässigt värde.

Jag har letat på alla ställen jag kan komma på, och tar tacksamt emot nya uppslag om var jag kan fortsätta leta. Eller, kan det  vara så att det andra bandet råkat få med sig mina grejer? Eller har jag bara råkat lägga dem någonstans som jag ännu inte letat på?

Magi-cat
2018-06-29 12:42
#13

Jag har tappat eller förlagt min sekatör! 😣 Var kan den vara? Den är blå.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Amandla
2018-06-29 12:51
#14

#13 Som jag skrivit tidigare är jag oftast inte särskilt bra på det där med att känna in var borttappade saker finns, men här får jag in trä. Som insidan på en trädgårdsbod, mellan brädorna? Finns det något smalt utrymme där sekatören har gömt sig?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2018-06-29 13:07
#15

Jaa! Tack! Under handskarna! Kram! 🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2018-06-29 13:29
#16

Stämde det?? 😮Då är det andra gången jag lyckats hitta något åt dig…  🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2018-06-29 13:52
#17

Ja du ser, det börjar bli en trend! 🤗💟


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2018-06-29 14:06
#18

😂Det är nog rena undantagen 🤓


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2018-06-29 16:44
#19

Inte alls! Nyss behövde jag bara tänka "Amandla!" när jag hade tappat bort en grej till, och då hittade jag den! 🤗😉💟


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-06-29 17:59
#20

👍Det ska jag också prova när jag tappar bort något! 😃

Annons:
Amandla
2018-06-29 18:29
#21

😂❤️Tänk om det kunde hjälpa mig när jag tappat bort något? 😇


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2018-06-29 18:41
#22

😂Prova!

emma93
2018-07-02 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Vår ena vovves stöd/ortos är försvunnet sen en vecka tillbaka. 😕Det är  svårt att ersätta då det är hemmagjort och det har tagit tid att få till det så att det hjälper honom på bästa sätt. Vore så tacksam om någon har lust att försöka känna in kring var den kan vara då vovven nu blivit sämre trots att vi använder ett, förvisso specialutprovat men ändå inte för honom fungerande, köpt stöd nu istället. Jag vet såpass långt att jag förlagt det hemma.

emma93
2018-07-02 17:55
#24

Ifall man inte ser bilderna ( verkar inte synas i mobilen i #23) så är benskyddet röd/blå med svarta detaljer.

EKM
2018-07-02 23:03
#25

Jag har tappat en guldring som jag fick i konfirmationspresten av min mamma för över tio år sedan. Jag vet att jag stoppade den i fickan på min bussarong när jag var på jobbet i fredags. Jag jobbar som undersköterska. När jag sedan skulle plocka fram den på kvällen kunde jag inte hitta den. Jag var tvärsäker på att jag hade stoppat ner den i min väska när jag kom till omklädningsrummet, men jag hittar den inte där. Jag tycker att jag borde ha reagerat om ringen inte fanns där i bussarongen när jag kände igenom fickorna innan jag skulle hem. Vart på vägen har den kommit bort?

Grajjt
2018-07-03 08:31
#26

Hej å hallå! Hoppas på att kunna få lite hjälp på traven här. Det är så att jag har tappat bort min fina keps. Det är en keps som är unik och finns bara en sådan i vårat avlånga land. Så jag vore så glad och tacksam om ja kunde få hjälp med att finna den. Hade den senast på mig i lördags och jag har verkligen vänt upp och ner på allt i alla rum och även letat i bilarna.. hoppas verkligen på att få hjälp❤️

Giilisen 1978
2018-07-08 21:34
#27

Har för flera år sedan tappat min förlovningsring.. någon stans under en resa mellan sommarstället i Norrtälje och dåvarande hem i nacka.. har sökt under upphittat sidor och sökt på allasätt jag kunnat.. någon känsla på vart denna tagit vägen? Och i början på juli tappades mina hemmanycklar bort i orminge.. någon hum om vart dom kan befinna sig? Tack på förhand för alla ev inputs som kan hjälpa mig i mitt sökande..

Annons:
Nilla_93
2018-07-09 12:25
#28

Efter en flytt är våra bamse ljudböcker borta. Någon som vet ungefär var jag ska söka dem

Elliebelliebooh
2018-07-10 00:08
#29

Hjälp! :( Min sambo har förlagt en av våra extranycklar någonstans här hemma, men han är inte hemma på ett tag. Behöver den nyckeln, för den ger mig riktig ångest över att den ligger och flinar åt mig någonstans :( En rektangulär nyckel, märket ASSA. Bredare nertill på ”huvudet” och mindre brett upptill, om de är till hjälp :) Tacksam för all hjälp och alla tips! :) <3

Magi-cat
2018-07-10 06:37
#30

Ksn nyckeln ligga på golvet alldeles vid dörren?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elliebelliebooh
2018-07-10 14:46
#31

#30 Inte vid ytterdörren iallafall. Ser du någon färg på dörren? Eller hur golvet ser ut?

Magi-cat
2018-07-10 15:40
#32

Nej, tyvärr inte. Det kanske var egen erfarenhet bara. ☺ En annan erfarenhet är alla fickor om man bytt jacka, eller ve och fasa, bytt handväska…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elliebelliebooh
2018-07-10 16:27
#33

Kollat alla möjliga dörrar bara för att :p Fickor och väskor är raidade utan resultat de också :/ Vet att den är här hemma någonstans iallafall :p

Elliebelliebooh
2018-07-10 21:04
#34

Nyckel hittad! Sambon hade gömt den i sin plånbok han hade med sig på semestern :p Så den va inte riktigt hemma, men den va ”hemma”, inte borttappad ute någonstans :) Nu kan jag sova gott igen :D

Annons:
Magi-cat
2018-07-11 05:58
#35

Åh vad skönt att den kom tillrätta!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annelyzia
2018-07-12 10:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej! jag har tappat mitt ena örhänge. Letar och letar, men det står inte att finna. Någon som får wn tanke vart det kan befinna sig?

AnnisP
2018-07-14 13:36
#37

Hej! Jag och min dotter har letat överallt efter två bananlådor med olika solcellslampor och glaslyktor i blandade färger. Snälla finns det någon som kan se var dom är? Jag vet inte något ställe längre, som vi inte letat på. Vill ju kunna använda dom medans det är sommar. Tack på förhand 🌺

mimmi0728
2018-07-17 15:40
#38

Hej jag har tappat bort ett swedavia badge i göteborg lördagen den 14 juli. jag har letat som en galning efter den, i facebook, kontaktat västtrafik men inget har fungerat. något jag är dock övertygad om är att det är en person som troligen har hittat den. skulle jag kunna få hjälp?

Skogsnäva
2018-07-19 20:00
#39

Hej! Jag har tappat vår bilnyckel, skulle någon snälla kunna hjälpa mig att hitta den? Har letat i ett dygn nu väldigt mycket och brukar oftast ha lätt att hitta saker men den här nyckeln dyker inte upp. Det är enda nyckeln vi har till bilen, bor på landet och har tre barn så vi har stort behov av att hitta den. ❤

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Angelicaroser
2018-07-22 13:33
#42

Hej. Min dotter har tappat bort sitt armband med 6 st berlocker. Armbandet heter ”sagolika” är i silver och berlockerna är : ett silvrigt lyckoklöver , ett rött hjärta, en grön groda med en krona, en silvrig ängel, en blå fjäril, och en röd nyckelpiga. Har vänt upp och ner på huset och hoppas nu att någon kan hjälpa oss.

Anngerd
2018-07-24 10:23
#43

# 36 Får en känsla av att det finns inomhus. Titta på golvet i sovrummet vid ett av sängbenen. Du får känna med handen runt så att du inte missar det. Lycka till! AnnGerd

Netterzki
2018-07-24 23:48
#44

Nycklarna är borta och jag tror jag letat överallt… Ingenstans vill de komma fram. Är verkligen i behov av att de kommer fram och hoppas någon fin människa kan hjälpa mig. Det är en nyckelring med 3 st vanliga nycklar, en cykelnyckel och en tagg till jobbet. Kan inte komma på att det skulle vara fler nycklar/föremål men låter det var osagt i mitt förvirrade sinne. Dessutom sitter det ett turkost nyckelband på nyckelringen med "UR" symbolen på. Jag har verkligen letat överallt, förstår inte var jag kan ha lagt dem…

Marhia
2018-07-25 01:01
#45

Vår fina katt Lotus kom inte hem ikväll. Han brukar aldrig gå långt hemifrån och kommer ofta när vi ropar. Kan någon ge vägledning till var vi ska leta.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Heeeeeeej
2018-07-25 13:41
#49

Hej, skulle vara jätte tacksam om nån kunde hjälpa mig att finna mina nycklar. Dom 3 nycklarna sitter på ett blått nyckelband och den ena nyckeln har ett mönster med röda hjärtan på. Tack på förhand!

Denna kommentar har tagits bort.
Avah
2018-08-02 14:13
#51

Hej jag har tappat bort vänstra piltangenten. Någon som kan försöka hitta den+

LottaMini
2018-08-02 14:17
#52

Hej,

Jag har blivit av med ett väldigt älskat armband, hade det på mig senast den 25 juli 2018. Det är svart läder ca 4 cm brett med guldnitar på, jag har letat men hittar det ej. Tacksam om någon kan ge mig vägledning. Med vänlig hälsning Lotta

Maria-Fia
2018-08-07 09:26
#53

Söker efter ett mini-dv-band, ser ut som ett litet kassettband. Det är troligen/möjligen märkt med etikett Pappa & Tina. Mycket önskvärt att hitta omgående, inför en begravning i övermorgon, hoppas på hjälp. Tack!

Marie1012
2018-08-08 22:03
#54

Jag har tappat bort min ring som består av min farmors och farfars vigselringar. De försvann i en flytt för 6 år sedan. Är det någon som kan hjälpa mig med detta eller tipsa om någon som kan?

Burguul_Gajutar
2018-08-27 11:42
#55

Min sambo har tappat bort vår ena hemnyckel. Försvann i gpr eller förrgår. Har vänt upp och ner på lägenheten men hittar den inte. Om någon kan hjälpa mig vore jag extremt tacksam

Annons:
Derrtag
2018-08-27 16:59
#56

Hej! Härmed ökar antalet av försvunna nycklarXD Jag har tappat bort mitt cykelnyckel någonstans i skolan och kan inte hitta det… Det är två nycklar på en svart "halsband". Jag mår så illa av att tappa bort saker så det käns verkligen inte bra:( Om det är någon som kunde hjälpa mig med att hitta det skulle jag vara evigt tacksam!❤ //desperat nyckelsökare

Nadjanerges
2018-08-27 17:40
#57

Hej! Jag söker efter två borttappade USB minnen som försvann i samband med en flytt vet ej om dem är kastade eller bara borta.. har letat överallt flera gånger och dem innehöll så mycket minnen. Är det någon som kan hjälpa mig å se vart dem kan vara? Ena är limegrönt som ett armband och det andra ett vanligt svart! Tacksam för svar 😊

Butterflytattoo
2018-09-02 11:49
#58

Hej! Jag letar efter en gammal samsung, en vikbar, sådana var populära när jag var tonåring. Jag brukade ha gamla mobiler i en byrålåda, nu har jag dock flyttat och bara ett par veckor innan flytten märkte jag att den var borta. Jag har letat som en galning både innan och efter flytten, då det kan finnas bilder på den som jag gärna skulle vilja ha. Om någon kan hjälpa mig, skulle det betyda oerhört mycket! Tack på förhand! 😊

marha
2018-09-03 22:02
#59

Hej, jag skulle behöva hjälp att hitta mina vandringskängor. Svamparna växer som tokar i skogen så det börjar bli bråttom :) De är ett par bruna Hanwag som är väl invandrade. Mina bästa skokompisar i vått o torrt.

Ulwa79
2018-09-04 10:57
#60

Hej !

Är helt desperat. Vi har tappat bort vårt TUI Card kort och reser utomlands om 2 dgr, hittar det inte någonstans och vi bara måste ha det till resan. 

Kan något medium ev se vart det är någonstans, vart har jag missat att leta ?

Tacksam för svar, Håller på att bli tokig.

Lillajag42
2018-09-05 10:08
#61

Hej! Vi har en katt som nu varit borta i 3 veckor. Vit-och svart/brunfläckig. Om någon får känning var hon kunde vara, död eller levande, så hör av er. Ett medium har tidigare hittat både försvunna saker och en försvunnen katt åt mig, så jag hoppas vi även denna gång skulle få lite mer info om var vi kunde hitta vår försvunna katt.

Lafamilia
2018-09-19 10:18
#62

Hej! Jag letar efter min borttappade hemnyckel. Sån med hål i och hänger ensam i en nyckelring. Tacksam för svar och hjälp för mitt letande!

Annons:
theycallmeem
2018-09-22 16:05
#63

Hej! Jag söker efter kartongen till min Samsung Galaxy S7, Rose Gold. Håller tummarna på att någon här kan hjälpa mig att hitta den :)

matildamaria
2018-09-22 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Hej, har tappat det ena örhänget som på bilden. Fick dem av min farmor i 20års present. Någon som känner av örhänget?

theycallmeem
2018-09-22 23:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Hej igen!
Jag har letat efter det här halsbandet i flera år men kan inte hitta det. Jag önskar så att det kom tillbaka då det betyder otroligt mycket för mig. Jag hoppas så innerligt att någon kan hjälpa mig. Detta var den bästa bilden jag kunde hitta på det.

Magi-cat
2018-09-23 18:39
#66

Var är min bilnyckel!?!?!? 🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-23 18:45
#67

#66: Jag ser en svart handväska (skinn?), och den ska ha legat bredvid eller fallit ner på golvet i anslutning till den.

Magi-cat
2018-09-23 19:00
#68

Oj, måste kolla alla golv och handväskor…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-09-23 19:36
#69

#67 Hittade den i min röda jacka som jag inte hade en aning om att jag använt! 🥵🤪
Tack ändå, det var dina förslag som fick mig att leta på rätt ställe i hallen (där jag letat förut…) 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-23 19:51
#70

🥵Bra att den kom fram!

Hanuschka
2018-09-24 09:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Vår älskade Bauer smet från kattvakten den 15/9 och har inte synts till sen dess. Vi har satt upp lappar, han är anmäld hos polisen och vi letar honom varje dag men utan resultat. 

Kan någon se vart han är?

Ginster
2018-09-28 22:23
#72

Hej! Jag letar efter mina svarta termobyxor. Behöver ha dem på jobbet nu när det börjar bli kallt. Har inte använt dem sen i mars/april så har glömt vart jag lagt dem! Har letat på alla tänkbara ställen jag kan komma på. Hoppas nån kan hjälpa mig ☺️

mörkaögon
2018-10-04 01:23
#73

#72 De ligger på en hylla högt upp bakom andra saker, kanske en kartong?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2018-10-04 01:25
#74

#65 Har du en gräsmatta i närheten. Ser att du tappat det där och att det nästan blivit nedtrampat.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Ginster
2018-10-04 19:14
#75

#73 tack för att du tog dig tid att känna efter 🤗🌸 Jag har letat men ännu inte funnit dom. Kanske kan dem ligga på mitt gamla jobb, jag får åka dit och kolla.

ÅJL
2018-10-14 09:35
#76

Hej Sonen har tappat bort sin iPhone SE, silvrig i ett brunt skal. Den bör finnas i närheten av huset eller här hemma, skulle gärna vilja hitta den. Vi har letat överallt och sonen är jätteledsen 😢

Annons:
Hamstern puff
2018-10-14 18:37
#77

#1 Hon lever, vet dock inte alls vart hon är (ser ingenting alls om var)

Hamstern puff
2018-10-14 18:42
#78

#25 Är inte jätte bra på detta men jag får fram sten som om du tappat den på stengolv eller ute på tex kullersten. Lycka till med att hitta det!

Hamstern puff
2018-10-14 18:44
#79

#27 Är du säker att ni kollat bilarna helt? Har du åkt någon annans bil? Första som kom upp var att den låg i en bil.

Hamstern puff
2018-10-14 18:44
#80

#27 Är du säker att ni kollat bilarna helt? Har du åkt någon annans bil? Första som kom upp var att den låg i en bil.

Hamstern puff
2018-10-14 18:46
#81

#72 Får fram ett mindre rum, typ ett litet förråd eller liknande.

Hamstern puff
2018-10-14 19:36
#82

#39 Är väldigt osäker på denna men tänker gräsmatta med lera och gult högre gräs på någon kant

Hamstern puff
2018-10-14 19:37
#83

#39 Får även fram en sandlåda med träkanter

Annons:
CalippoTwisterTulo
2018-10-14 20:33
#84

Hejhej! Jag har under dagen tappat bort mina vanliga hörlurar till iPhone 7 här hemma i huset och jag skulle verkligen behöva hitta dem innan imorgon. Senaste gången jag hade dem var ungefär klockan 16:30. Då satt jag vid ett brunt matbord av trä med röda stolar från mitten av 70-talet. Mitt hus är väldigt brunt, oranget, gult och fyllt av retroprylar för pappa älskar 60-70-talet hahah. Tack så jättemycket på förhand <33

Hamstern puff
2018-10-14 20:38
#85

#84 Fick inte fram så mycket men det känns som om de ligger på ett mörkt ställe, eller i en ficka

SandraN92
2018-10-15 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Igår lossnade berlocken till mitt halsband och jag har letat som en galning men kan inte hitta det kan någon se var det skulle kunna vara? Lossnade förmodligen av att min son lyckats få upp halsbandet på något sätt men jag kan inte lyckas hitta berlocken :( Betyder oerhört mycket för mig då jag fick den av min man för några år sedan och har haft på mig den nästan varje dag sedan dess. Hoppas verkligen att någon kan ge mig en bra ledtråd så jag kan hitta den skulle betyda så mycket för mig <3

Hamstern puff
2018-10-15 16:36
#87

#86 Är ganska osäker men gräs fick jag fram.

Hamstern puff
2018-10-15 16:36
#88

#86 Är ganska osäker men gräs fick jag fram.

SandraN92
2018-10-16 10:17
#89

Tack så mycket för hjälpen det är nu återfunnet och jag är så lycklig 😍

Hamstern puff
2018-10-16 14:30
#90

#89 Vad bra!! :)

Annons:
Sanso867
2018-10-28 01:09
#91

Hej, Idag när jag skulle gå ner i källaren där förråd och tvättstuga finns och tittade i skåpet där nyckeln dit brukar hänga var den inte där (i min lägenhet). Kan ni hjälpa mig att hitta nyckeln? Den sitter själv i en nyckelring i läder som det står Pappa på.

Anngerd
2018-10-28 20:41
#92

#91 Jag får en känsla av att den ligger i en trappa på ett trappsteg. Lycka till

Sanso867
2018-10-29 18:56
#93

#92 Tack så mycket. Jag har sökt i alla tänkbara trappor utan resultat. Ser du något mer?

Sherryme
2018-10-30 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Hej! Våran katt Bumsan har varit borta sen 20/10. Hon har aldrig varit borta såhär länge, brukar alltid visa sig minst 2ggr/dag. Jag hoppas verkligen att nån här kan hjälpa, är så orolig att något har hänt henne.. Tack på förhand ♡

Anngerd
2018-10-30 23:07
#95

#93 Jag ser bara en gammal trapp som leder ner till någon typ av källare. Trappstegen är typ gamla med färgad korkmatta med metallksnt längst ut på trappskatten. Leddtången vid trappan är av trä dom om det är ett gammalt hus.

MalinLS
2018-10-31 21:26
#96

Hejsan! Jag har idag tappat bort en knippa med två dörrnycklar. På nyckelringen sitter även en röd plastjordgubbe samt en platt ,rund, metallfärgad platta ( storlek femkrona). Det är två jätteviktiga nycklar för mig. SNÄLLA om någon kan försöka se var mina nycklar är. Mvh Malin

Sanso867
2018-11-05 23:04
#97

#95 Tack så mycket - jag söker vidare.

Annons:
Sanso867
2018-11-05 23:04
#98

#95 Tack så mycket - jag söker vidare.

Denna kommentar har tagits bort.
Sandorti91
2018-11-12 13:37
#100

Jag har tappat bort en nyckelknippa med två hemnycklar (till olika hem) och en eller två mindre nycklar (minns inte exakt om de va en eller två). På knippan ska de finnas en röd fluffig boll och en reflex i form av en tassle. Jag använde den och såg den sist i fredags när jag gick från mitt jobb. :( Snälla!

Galenidjur
2018-11-12 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Min katt, Pisica har varit borta i nästan tre månader nu och jag har försökt allting. Vi har satt upp lappar och gått ut och letat och annonserat kors och tvärs. Jag är så tacksam för vilken hjälp jag än kan få.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Gammanna
2018-11-13 17:08
#102

Jag har nu i flera veckor letat efter ett USB-minne som försvunnit i vårt vardagsrum. Det innehåller mycket av mitt arbete som sekreterare i vår scoutkår. Använde USB-minnet en kväll och när jag lade undan grejerna måste tråden, som det satt fast i, gått av för två dagar senare fanns inte minnet på snodden den satt i. Börjar bli desperat då jag verkligen behöver det som finns där.

mörkaögon
2018-11-15 21:18
#103

#102 Det har glidit ned bakom en byrå eller något lägre skåp. Du får dra ut möbeln för att se det.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Gammanna
2018-11-15 22:02
#104

#103 Då får jag börja dra i möblerna lite mer än när jag letat tidigare. Har ju ingen byrå i vardagsrummet men många andra möbler. Bl a en låg bänk vid fönstret. Tack för tips!

Annons:
mörkaögon
2018-11-15 22:03
#105

#104 Lycka till… känner att det handlar om en hyfsat låg möbel, ett lägre skåp eller liknande.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

fyrbobsvampkant
2018-11-15 23:26
#106

Hej! Det är såhär att tre väldigt kära böcker från min barndom har försvunnit. Den första är en Rolf Lidberg bok som heter tomteboken, den andra är Viktor Rydbergs dikt om Tomten och den tredje minns jag inte namnet på. Men alla tre är mina käraste ägodelar från min barndom och alla tre har jag fått av min farmor och farfar. Det skulle betyda allt för mig om någon ville hjälpa mig att hitta dem. Tack på förhand, Jonna.

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get.

Hasten123
2018-11-18 16:34
#107

Hej! Söker efter en ring som försvann igår. Den har en liten sten på sig som innehåller DNA från min döfödda lillasyster. Tacksam för hjälp!

JeuneMadame
2018-11-19 17:01
#108

Behöver hitta ett viktigt papper innan onsdag helst. Det är ett läkarintyg som ska till försäkringskassan. Kan däremot vara så att jag slängt det, men tror verkligen inte att det är så. 

Tack på förhand!

JeuneMadame
2018-11-20 15:35
#109

Kommer få en kopia på pappret, så det har löst sig!

Magi-cat
2018-11-20 20:26
#110

#109 Det var ju bra att det ordnade sig! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annie69
2018-11-20 22:36
#111

Skulle verkligen behöva hjälp med att hitta min nyckelknippa. Är så stressad att den är borta. Knippan har 4 nycklar. 3 olika hem och 1 jobb nyckel. Knippan har även ett grönt hjärta av sten och ett mjukt får ifrån Nya Zeeland. Hoppas nån kan hjälpa mig

Annons:
JeuneMadame
2018-11-21 13:36
#112

Hej!

Tappade nyss den glittriga delen av en piercing jag har i örat. Satt och pillade på den vid köksbordet och så hörde jag hur den ramlade ner på golvet. Har letat länge, men ser den inte någon stans. Den betyder mycket för mig eftersom jag gjorde den tillsammans med vänner från gymnasiet, så påminner mig om dem och den tiden. 

Snälla ber om hjälp!

Agnesagness
2018-11-24 00:07
#113

Hej! Jag har tappat bort mina glasögon. Det är ett par i guldiga från Elisabeth Arden. De har vart borta sedan i somras då jag flyttade hemifrån. Sist jag minns att jag hade dem var i min bil. Har problem med torra ögon och vill därför slippa linserna nu! Håller mina tummar att det finns någon som kan hjälpa mig❤️

lundqvistemma97
2018-11-24 11:35
#114

Hej i tråden! Efter att jag nu letat som en galning skriver jag här med hopp om att få hjälp att hitta mina syntet-dreads. Det sista jag minns är att jag tvättade dom då jag fortfarande bodde med min föredetta och la ut dom på tork på balkongen…

Efter det flyttade jag hem till mina föräldrar, där jag nu letat igenom allt men utan att hitta dom. Värt att nämnas är kanske också att jag flyttat ytterligare en gång, men hittar dom inte här hemma heller. 

Hoppas någon kan hjälpa mig!❤️

Cbackstrom
2018-11-25 19:13
#115

Hej! Förra lördagen besökte jag en restaurang ca kl 17-19, upptäckte då att jag saknar mina två ringar, de är i vitguld, sitter i hop, dekorerade med fyrkantiga stenar. Inuti står: Magnus,+Lotta=Sant. Jag tror att de är hemma, letat öööverallt… Tar sällan av dem.

Magi-cat
2018-11-25 19:24
#116

#115 Har du kollat badrummet/toaletten både hemma och på restaurangen?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cbackstrom
2018-11-25 19:39
#117

Var inte på toa där. Misstänker toan hemma, tömde ut papperskorgen därinne och allt…

Magi-cat
2018-11-25 19:44
#118

Hoppas du hittar dem! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Cbackstrom
2018-11-25 21:01
#119

Åh tack ❤️ Jag med!

Sparven88
2018-11-28 20:07
#120

Snälla. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Förra året köpte jag en "nissedörr" med stege, brevlåda, tofflor och dörrkrans att sätta upp här hemma till sonen. Men, han var för liten för att uppskatta att få hem en Tomtenisse. Men nu! Nu närmar 1 december sig och jag har lagt den här lådan på ett sånt löjligt bra ställe att jag inte hittar det själv. Jag vill så gärna hitta det! Hoppas på hjälp! //Sparven! =)

norrlandl
2018-12-04 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Vår två älskade katter Kisen och Grisen försvann samma kväll 29/11. Kisen är aldrig ute mer än några timmar och sover alltid tillsammans med husse och Grisen har aldrig tidigare lämnat gården då han alltid vill vara i närheten av oss. Grisen var vid huset när vi åkte och handlade och Kisen i närheten, när vi kom tillbaka var båda borta. Vi har letat överallt, annonserat. Eftersom båda försvann samtidigt känns det hela väldigt oroligt och konstigt. Snart kommer kylan hit och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Otroligt tacksam för all hjälp jag kan få! ❤️

Mercurius
2018-12-12 22:46
#122

Hej!

Tappade bort tre påskrivna tankningskvitton efter en turné (trots att det var det viktigaste vi skulle komma ihåg). Jag kom ihåg att ta med dom från en blå bil över till en annan bil. Och nu när jag verkligen behöver dom så är de puts väck. Har mig veterligen letat överallt men kan inte finna dom.

Nån som har en aning?

Sparven88
2018-12-13 05:57
#123

#122 Jag har aldrig gjort det här innan, så ta det jag skriver med en EXTREMT stor nypa salt.. men när jag läste din fråga så såg jag de här fickorna som finns i bak, på de stolsryggar i framsätet. Vad heter de? Hänger du med på vilka jag menar? Du har säkert kikat där, och som sagt har jag aldrig fått någon känsla för något i tråden innan, förutom just för din fråga.(sen kan det ju bara helt tokigt ändå iof! )

Magi-cat
2018-12-13 07:40
#124

Såg att du även i en annan tråd fick tips att titta i handskfack etc. Av egen erfarenhet: det är ett bra tips. 
Du vet, man lägger ifrån sig kvittona och "ska ta hand om dem sedan". Handskfack, skrymslet mellan sätena (där ryms mycket som inte ska vara där), golvet under sätet etc.

Och förstås fickor, handväskor, plånbok…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mercurius
2018-12-13 21:29
#125

Tusen tack för hjälpen! Kvittona är återfunna!

Annons:
Magi-cat
2018-12-13 21:43
#126

#125 Så roligt att höra! Får man fråga var de var någonstans? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Claudia.i
2018-12-15 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Hej! Idag på morgonen efter att jag lämnat dottern på förskolan, upptäckte jag att jag tappat bort en av mina tre vigselringar (slät vitt guld diamanter) jag la ringarna i väskan innan jag gick hemifrån, Och märkte ganska snabbt efter att en av dom tre var borta! Letat som en tok, o ångesten tar över! Kan snälla nån hjälpa mig!🙏🏼

Elgu
2018-12-16 23:20
#128

Hej jag behöver hjälp att hitta min dotters dophalsband . Jag har letat överallt och hittar det inte. Min dotter är 4 år.

Soool
2018-12-17 22:00
#129

Hej! Min son på 3 år har tappat bort sitt älskade bamse gosedjur. Han har den alltid när han sover eller känner sig ledsen. Han tappade bort den på förskolan förra veckan. Strax efter vilan. Personalen har letat överallt efter bamse med utan någon resultat. Var kan han va? Tack påförhand Jasmine

Denna kommentar har tagits bort.
Lillräkan2018
2018-12-19 19:59
#131

Hej! Jag letar efter två peruker som jag behöver omgående, en ljus och en mörk. Vi har letat överallt, kan någon hjälpa?

VampireGirlElvira
2018-12-21 11:23
#132

Hejsan. Jag letar efter mina två fotledsskydd. Behöver dom just nu. Har letat överallt i vardagsrummet och i sovrummet. Kan någon se var dom är?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Amandla
2018-12-21 11:28
#133

#132 Jag är oftast inte bra på att hitta saker, men här fick jag direkt in "bakom elementet"… ta´t med en näve salt 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
VampireGirlElvira
2018-12-21 11:37
#134

Ok, ska se om det finns någonstans i det området. Återkommer om några minuter.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
2018-12-21 11:41
#135

Det var faktiskt ganska nära, jag hittade kartongerna till dom. Ska leta vidare. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
2018-12-21 11:50
#136

Jag hittade dom! Dom låg i bokhyllan i vardagsrummet. Tack för att du skrev #133. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Amandla
2018-12-21 19:12
#137

#136 Hurra! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
The_pearl
2018-12-23 01:00
#138

Jag håller på att tappa förståndet här snart. Jag letar efter min förra mobiltelefon, fick för mig att sälja den till en bekant, men finner inte den någonstans. Jag har alla tillbehör kvar som skal o orginallåda o har letat som en tok. Det är en samsung galaxy s5, lite skrapad på baksidan längs ena långsidan, sambons likadana mobil låg i en låda i skänken (ifall någon får in den). Vi pratade också om ifall jag lånat ut den, men till vem, och varför kommer jag då inte ihåg det? 🤔😅 Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med lite ideer. 😁

[Mayya]
2018-12-26 14:58
#139

Har letat och letat efter en borttappad nyckel med två kort. Någon som kan komma med tips på vart man ska leta? Väldigt viktig nyckel/kort som jag verkligen måste hitta..

Annons:
Superstarz
2018-12-26 20:10
#140

Hej,

Innan jag köper mig ett par nya så gör jag ett försök att få hjälp med att hitta de "gamla". Hittar nämligen inte mina Ray Ban´s av Aviator modell, guldfärgade skalmar och bruntonat glas. De ska ligga i fodralet om jag skött mig ordentligt. Ligger inte där de "borde" ligga och inte heller där "de borde kunna" ligga. Går upp i atomer av irritation över att inte hitta dem.

Tack på förhand!

JLux
2018-12-27 07:50
#141

Ännu en nyckel som är borta, hoppas att någon kan se den. Känns som att jag har vänt upp och ner på hela huset men har uppenbarligen missat något ställe. Det är min bilnyckel som är borta och den ser mer ut som en liten svart fjärrkontroll. Den har ett svart buntband fäst vid sig. Skulle bli så tacksam för hjälp!

Magi-cat
2018-12-27 07:59
#142

#141 Tittat i tvätten?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JLux
2018-12-27 08:33
#143

#142 Tack för tips, har tittat där men ska ta en ny vända.

frabol
2019-01-01 14:37
#144

Hej. Vi har tappat bort en nyckelring med två nycklar. En till min firma skåp bil toyota och en nyckel är till ett hänglås till vår sjöcontainer. Misstänker att den ligger begravd i snön men frågan om den gör det? Och om den gör det så är det utanför hemmet (vit villa) eller utanför församlingshuset? Tacksam för hjälp. Mvh Frank

mörkaögon
2019-01-03 02:02
#145

#144 Ser nyckelringen precis utanför huset till vänster om ingången i en buske eller innanför någon växt strax intill husgrunden.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

frabol
2019-01-03 12:30
#146

Toppen, ska kolla. Tror jag vet var du menar!

Annons:
Tårtan5
2019-01-03 17:45
#147

Hej, Vi har tappat bort ett par svarta bluetooth hörlurar och en pocketbok vid namn ”pojken i randig pyjamas” som vi misstänker ligger hemma någonstans men vi har vänt upp och ner på hela huset och inte hittat boken som varit försvunnen i ett år nästan. Tacksam för hjälp!

Magi-cat
2019-01-03 20:28
#148

#147 Tittat under sängen? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

frabol
2019-01-03 22:32
#149

Hej igen. Jätte snällt att du ville hjälpa! Grävt runt i snön och i växten som står till vänster om ingången i en kruka. Lyckas inte hitta någon nyckel. Kan det vara extranyckeln till huset du såg? Den är nämligen till vänster om ingången nära en växt. Tog bort den nu så det inte förväxlas. Mvh Frank

Jacki91
2019-01-05 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Hej! Efter 9 år tillsammans med min sambo fick jag äntligen en förlovningsring av honom på nyårsafton. 3.1.2019 var jag på jobb på onkologiska avdelningen i Vasa här i Finland och visade först stolt upp ringen åt personalen men stoppade sedan undan den eftersom man som vårdare inte får ha på sig smycken. Trodde jag hade lagt den i min lilla handväska, men hittar inte den någonstans nu. Jag har sökt igenom min bil, alla kläder jag hade på mig, min väska, arbetsplatsen och ingången där jag grävde fram mina nycklar då jag skulle köra hem. Jag hittar den inte någonstans :( ringen är i titan och ingraverat står det "Jannika & Adam". På bilden är min sambos ring, min är likadan men en millimeter smalare. Djupt tacksam för hjälp! /Jannika

bulllan
2019-01-08 22:31
#151

Hej! Jag har tappat bort en av två vadstrumpor. En slags knähög strumpa utan fot. Hittade ena idag men kan inte hitta andra, letat i hela huset… Den är svart med silver/reflexfärgade detaljer. Det står 2XU på den med samma färg som resterande detaljer.

Jessica3
2019-01-09 13:00
#152

Hej! Tappat bort min dotters mössa 🙈 En av favoriterna😟 Nån som kan hjäkoa mig?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Millaspira
2019-01-12 08:52
#154

Hej! Har tidigare fått fin hjälp här! Nu.undrar jag var våra 2 oskrapade lotter (tror bingolotto) är. Köptes före jul av min systerson och lades på ett "smart ställe" men när uppesittarkvällen skulle vara hittade vi dem inte. Jag och min man har letat överallt! Tittat bland papper, böcker, i lådor osv. Där jag tror jag lagt dem….Tacksam för svar då det är så konstigt att vi inte hittar dem!!

Magi-cat
2019-01-12 09:08
#155

#154 Lätt hänt att småsaker försvinner i röran av klappar och papper!
Har någon för säkerhets skull stoppat dem på sig, kanske?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Millaspira
2019-01-12 17:25
#156

Tack men jag tror inte det. Vi minns båda att jag tyckte min man lagt dem på ett dumt ställe och att jag tog dem och sa vi lägger dem här istället….Det känns som jag la "upp" dem (bokhyllor högt uppe) men jag har verkligen letat….🤔

Magi-cat
2019-01-12 17:33
#157

#156 Beklagar verkligen! Själv går jag desperat och letar efter en chokladask som jag gömde på ett "bra" ställe 🤫😭. Så jag kan nog inte hjälpa dig…
Men lycka till! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2019-01-13 21:44
#158

#156 Kan ni ha stoppat ner dem i en burk, kruka, ask el. dyl?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gammanna
2019-01-19 15:05
#159

Jag har ännu inte hittat det USB-minne jag sökt till och från sedan oktober. Se inlägg #102. Jag har inte riktigt full ork pga utmattningssyndrom så letandet sker när jag är piggare. Kan en bild på vårt (mycket stökiga) vardagsrum hjälpa?

Gammanna
2019-01-19 15:10
#160
Annons:
Gammanna
2019-01-19 15:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Bilden till #159

Estellenordberg
2019-01-22 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Hej! Jag har tappat bort min förlovningsring som varit i min fästmans familj i flera generationer. Den har varit borta i ungefär 2 veckor och oron att inte hitta den börjar bli olidlig. Det sista minnet jag har av den är att jag la den bredvid sängen på en bänk men jag är inte säker. Snälla hjälp mig att hitta den!

Magi-cat
2019-01-23 08:10
#163

Glöm inte att titta i dammsugarpåsen när du letar.

Lycka till! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2019-01-23 13:56
#164

Kunde inte hitta en nyckel som jag visste jag lagt i handväskan. Tömde ut allt men den fanns inte. Så råkade jag känna den innanför fodret. Kan inte begripa hur den hamnat där för jag kände runt alla sömmar men hittade inget hål. Blev tvungen att sprätta upp en söm för att få ut den. Kanske detta kan hjälpa någon.

Annaskrolls
2019-01-24 19:25
#165

Hej! Skulle behöva hjälp och hitta mitt körkort. Hade de senast för ca 2.5 vecka sen. Börjar bli desperat. Tack på förhand /A

theycallmeem
2019-01-27 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Hej! Skulle behöva hjälp att hitta sonens ena Spiderman-toffel som är spårlöst försvunnen. Vi har letat överallt men den verkar ha gått upp i rök. Tack på förhand.

/Emelie

Sofkan
2019-01-27 22:54
#167

Hej! Jag har förlagt min bankdosa i mitt hem någonstans. Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta igen den? Svart med vita siffror på knapparna och liten display.

Annons:
Johanna2.0
2019-01-30 15:41
#168

Hej hej, Jag söker efter ljus och lykta efter en plåtform som jag ärvt av min farmor som hon alltid gjorde chokladkolor i. Det sista jag kommer ihåg är att när vi flyttade från lägenheten så packade jag ner den i en flyttkartong och tänkte ”denna ska jag använda nu till jul när jag gör kolor!” Vi flyttade sommaren 2015. När julen närmade sig hittade jag aldrig plåten och Jag har letat överallt och är så ledsen att den är borta. Den betyder så mycket för mig! Någon som får en känsla om vart den kan vara? <3

Wilma1234
2019-01-31 18:52
#169

Hej, jag kan har tappat bort min digitala armbandsklocka. Har vänt uppochner på hela lägenheten. Tacksam för svar

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Wilma1234
2019-01-31 23:12
#172

Blev visst ingen bild men det är ett grått band och en svart kvadratisk klocka.

Denna kommentar har tagits bort.
lisaerikssons
2019-02-03 13:12
#174

Okej jag gör ett försök här :) står mellan att va skeptisk till sånt här och inte. Har tappat/slarvat bort en jättefin klocka. En silvrig Michael kors. Har ingen bild på den men hoppas att någon ändå kan känna nåt. ❤️

Annons:
Sparven88
2019-02-03 19:08
#175

#174 Jag börjar med att säga att jag inte kan det här och aldrig har gjort det innan. Men när jag läste din fråga såg jag en svart typ kavaj. Du har inget kavajliknande där klockan har hamnat i en ficka?

lisaerikssons
2019-02-04 08:58
#176

Har en kavaj men kan inte öppna fickan då den är igensydd. Tack ändå

The_pearl
2019-02-05 09:57
#177

#138 Telefonen är hittad. Den låg fint i en låda jag letat NOGA igenom 3 gånger, å sambon 2. Och ingen av oss har sett den där. Så någon tyckte väl att det inte var dags för försäljning ännu 😁

ebacklund
2019-02-09 21:19
#178

Hej! Mina bilnycklar har försvunnit. På själva knippan hänger 2 silvriga nycklar och en liten blå/grå flodhäst figur. Hoppas någon kan se vart dom är! Tacksam för svar!

Hedber
2019-02-15 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Tappade bort min bilnyckel för några veckor sedan. Jag trodde att den så småningom skulle dycka upp men så verkar det inte, känns som om jag vänt upp och ned på huset. (Ser ut som på bilden) Finns det någon som kan hjälpa mig?

Dvarghamstrar
2019-02-15 14:21
#180

Den är vid din dörr

Sparven88
2019-02-15 14:28
#181

#179 Jag fick upp en bild av en dörr och en matta av något slag. Den kan inte ha hamnat under/mellan något?

Annons:
Hedber
2019-02-15 14:50
#182

#181 du ser inte hur mattan ser ut?

Dvarghamstrar
2019-02-15 15:33
#183

#182 Den är vid en dörr och en matta. Mattan är svart

Hedber
2019-02-15 16:42
#184

#183 Tack för svar! men har tyvärr inte hittat den.

Magi-cat
2019-02-15 16:47
#185

#184 Utanför dörren eller bilen?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sparven88
2019-02-16 00:01
#186

#184 jag tänker som #185, har du kollat i bilen? Den kan inte ha hamnat i någon bil? Tänker typ under de här gummimattorna någonstans?

Eveline31
2019-02-16 20:21
#187

Jag letar efter mitt fösvunna armband. Känns som jag letat överallt. Eftersom det säkert har gått sönder är sökandet svårt. Detta armband betyder så mycket för mig kan någon snälla snälla hjälpa mig att försöka få tillbaka det?? Evigt taksam

paperball
2019-02-18 23:58
#188

#1# Jag ser en skog eller skogskant och en relativt stor sten, tror att hon ligger vid den.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
paperball
2019-02-19 00:00
#190

Jag har tappat bort laddaren till min aktivitetsklocka. Den försvann i början av förra året och jag kan verkligen inte hitta den!!! Vilket gör att klockan ligger här urladdad och samlar damm. Någon som kan se var den är?

Denna kommentar har tagits bort.
Hedber
2019-02-20 21:06
#192

Hallå! Någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta en syrepump för mört? Den kom bort vid städningen av källaren. Den har tidigare legat i ett fönster nere i källaren. Den är svart med stickpropp.

Mandapanda1234
2019-02-21 22:17
#193

Har dum som jag är tappat bort min källarnyckel! De är en lila bricka med en större guld nyckel samt en mindre låsnyckel? Är i akut behöv och har letat överallt verkligen utan att hitta denna! Kan någon se något? Oerhört tacksam för svar

Denna kommentar har tagits bort.
Eveline31
2019-02-25 13:24
#195

Hej Kan ha skrivit i den gammla tråden. Har tappat bort mitt armband och har letat överallt efter det. Det är ett silver armband med infinity symbolen. Har tyvärr ingen bild på det men gör vad som helst för att få hitta det igen. Det betyde väldigt mycket för mig och är evigt taksam om någon kan hjälpa mig med detta.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: