Annons:
Etikettsorg
Läst 1335 ggr
reddragon
2018-05-15 06:38

Min älskade hund i himlen(få kontakt)

Min bästa vän… Aldrig stått en hund så nära i 11 år fick han vara min. En så otroligt klok hund, han förstod mycket, en blick man aldrig kan glömma med ögon som verkligen talade rakt in i min själ. Han filosoferade mycket kunde sitta på balkongen sedan liten och bara titta ut och man såg i hans blick att tankarna var djupa. Han charmade oss alla. Sina små egna grejer som bara han gjorde. Vilken underbar person.

Igår somnade han in… och mitt liv är i krass. Det var ju han o jag. Mot allt och alla. Vårt band var så otroligt speciellt. Har jag en själsfrände så var det han. Ögonen är svullna och tårarna fortsätter komma.. tomheten är olidlig. Vet inte för stunden hur jag skall gå vidare utan han i mitt liv. Vi skulle ju njuta av den här sommaren tillsammans…Och mest av allt tänker jag på hur han har det…vad tänker han nu..mår han bra…är han mottagen av hans älskade hund bror i himlen…förstår han varför..Finns han hos mig…

Kan någon tala med döda djur..bara lämna ett litet stycke om ni kan få kontakt med min fina vän Leon… Så hade det betytt allt..

Annons:
Lussan20
2018-05-15 07:36
#1

Det är så tungt dessa dagar då vi mister våra älskade djur. Ingen kommer så nära våra hjärtan som djuren som är vid vår sida varje dag. Klart din sorg är tung nu. Naturen står i kontrast till livet ibland. Jag begravde mina föräldrar båda i maj månad med fyra år emellan. Allt blommade och var så vackert där vi stod vid graven.Kontraster. Hur kan allt vara så bedövande vackert då man förlorat en älskad människa?

Sorgen efter ett djur får inte samma respekt och jag har en gammal Labbe som nu är 12 år och jag ser att tiden vi har kvar är kort. Hon är som du skrev en själsfrände och trots 4 barn och 7 barnbarn så är det hon som stått vid min sida i vått och torrt.Ett underbart väsen till hund.

Men jag är 70 år och djuren har lämnat mig ett efter ett genom åren, omplaseringshundar jag fått föra till vilan på andra sidan regnbågsbron. Jag brukar i sorgen tacka för allt de gett, alla glada dagar, alla pussar, allt kel, vänskapen, trofastheten, rikedomen och att få kalla dom -min hund- min katt-.Det skingrar mörkret. Dikten regnbågsbron var till stor tröst ofta. Den finns på Google och så , precis så föreställer jag mig att våra älskade djur har det.

De är unga nu, de leker i solen, friska och starka. Vem kan tvivla på det. Man vill dom det allra vackraste där på andra sidan regnbågsbron. Ibland spejar de mot fjärran för en dag ska vi mötas igen, inte nu, men sedan.

Jag kan inte se något så, men jag känner att din vän har det bra nu. Jag är synskadad och därför kan jag inte lägga in -Regnbågsbron- åt dig. Men du hittar den säkert om du söker. Jag tänker på dig och tackar även för allt din hund gett dig.Din hund var hos dig 11 år, sorgen tar sin tid. Den är ett Tecken på din kärlek. Tacka din hund varje gång sorgen kommer över dig för det du fick. Det finns en hemlighet i det.  Tänker på dig….Mvh/WL🌈

[Wijnja]
2018-05-15 09:15
#2

Mitt marsvin fick lämna jordelivet hans finns i min närvaro

Lussan20
2018-05-15 09:21
#3

Ja djuren lämnar alla minnen hos oss. Man får vara glad att vårt minnesalbum fylls av deras liv som gett oss så mycket att tacka för. Mvh/WL

Magi-cat
2018-05-16 11:06
#4

#1 Så fint skrivet! 🐱❤️🐶

Kärleken de gav finns alltid kvar i våra hjärtan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: