Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1265 ggr
Linneanor
2018-05-07 21:04

Sanndröm? Tidigare/kommande liv?

Jag måste dela med mig om en sak o se om andra upplevt liknande. Jag har alltid haft en stark intuition, men på senare år förstått att det har hört ihop med min andliga sida. Har senaste 1,5 åren utvecklat min andliga förmåga och vet att jag kommer att komma mycket längre under mina år på jorden (är 23 år nu). För några månader sen läste jag om drömmar och att varje plats man besöker i en dröm har man varit på eller kommer att vara på. Det kan ha med tidigare/kommande liv att göra om man inte känner igen stället i detta liv osv. Nu till saken. Jag brukar drömma om ställen som jag aldrig varit på, men som känns så otroligt bekanta. De är liksom ”hemma” i drömmen. För några månader sen drömde jag om att jag cyklade på en gångväg. Jag kom till ett bostadsområde, det var som att jag bodde i området och skulle hem. Drömmen var så tydlig o jag har lagt stället på minne efter det. Så…Igår när jag var i ett helt nytt område i en kommun jag aldrig varit i, o gick omkring så var jag plötsligt där…Jag gick på exakt samma gångväg som jag i drömmen cyklat på. Allt var sig likt, backarna, grönskan, husen…jag blev helt paff samtidigt som en varm känsla sköljde över mig 🌸😍 är helt säker på att jag antingen bott där i tidigare liv, eller kommer att göra senare i detta. Kanske både och? Det är min första "sanndröm" och jag bara väntar på alla andra ställen jag kommer vara på som jag redan besökt på i drömmar. 😃 Känner nån igen sig i detta o har andra berättelser som ni vill dela med er av? Snälla skriv!

Annons:
Haztparken
2018-05-07 21:38
#1

Har haft en del sanndrömmar genom mitt liv, är 22 år. Var längesen senast förutom att häromdagen fick jag den där känslan om att detta har hänt förut, alltså att jag drömt det. Det jag minns mest var en gång för några år sedan när jag stod och samtalade med 2 andra och helt plötsligt kom den deja vu känslan och med ens visste jag exakt vad dom skulle säga, hade kunnat säga exakt samma ord exakt samtidigt som dom sa det men jag höll tyst, var så chockad över vad som hände. Men har tänkt nästa gång den händer ska jag inte vara tyst, hade varit intressant att se vad för reaktioner man hade fått! :)

Linneanor
2018-05-07 22:42
#2

Ja, deja vu-känsla får jag också då o då, men då vet jag inte vart dem kommer ifrån utan jag bara känner igen scenariet, kan inte förutspå vad nån ska säga utan jag bara vet att jag varit med om detta tidigare 😃 Detta var nått helt annat och nytt för mig då jag verkligen minns att jag drömt om platsen. Ingen deja vu över det hela, för i drömmen cyklade jag ensam, i verkligheten promenerade jag med en person, men det var samma ställe 😃 Men så himla häftigt att hjärnan är mer utvecklad än vad vi tror, o att det går att utveckla sinnet till en grad vi inte kan förstå. Skulle vara så intressant att utveckla det mediala som finns inom en ännu mer 😃

Ninethday
2018-05-07 23:00
#3

När jag var liten hade jag ofta sånna ”sanndrömmar” men när jag berättade om dom för mamma så förklarade hon att det bara var en bugg i hjärnan som gjorde att jag fick deja-vu känslor. Varje morgon efter det skrev jag ner de drömmar som jag trodde kunde vara ”sanndrömmar”. Det var alltid korta och enkla drömmar som att jag satt i skolbänken och tappade en penna när någon gick förbi osv. Många av dessa antekningar blev verklighet vilket jag aldrig berättade för mamma. Men för mig var det ett bevis att mina ”sanndrömmar” inte bara var en bugg i hjärnan.

Upp till toppen
Annons: