Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Medium

HJÄLP min katt är sjuk och har rymt!

2018-05-01 19:57 #0 av: Keywex

Fick tips om att söka hjälp här. Min 2 åriga hankatt är ny opererad och lyckades smita hemifrån igårkväll. Någon som har en aning om var han kan befinna sig?? Han klarar sig inte länge till utan medicin

Anmäl
2018-05-01 20:02 #1 av: Magi-cat

Sätt genast upp lappar i grannskapet! Ring polisen och djursjukhuset.

Vilse.nu, kattpolisen.ifokus är sajter du kan efterlysa katten på. Kanske Facebook om du är med i någon lokal grupp.

Gå ute och leta och locka med mat!

Hoppas du hittar kisse!

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-05-01 20:36 #2 av: Keywex

Allt detta är redan gjort :( Jag och pojkvännen turas om att leta konstant och vi har knackat dörr, gått igenom ladugårdar, uthus osv

Anmäl
2018-05-01 21:08 #3 av: eskils

Följ också de beprövade råden i vilse.nu:

http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-katten-sprungit-bort/

Glöm inte att leta med öronen också, så gå tyst ute. Katten kan sitta i ett träd och jama.

Anmäl
2018-05-02 13:12 #4 av: Magi-cat

Hur har det gått? Troligen är inte katten långt borta, utan gömmer sig.

Önskar verkligen lycka till i letandet!Blomma

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-05-02 13:30 #5 av: Wonnalesan

Önskar också lycka till!Blomma

När jag bodde där katterna kunde vara ute så lärde jag dom att komma då jag slog med en tesked på ett kaffefat. Det betydde mat och de jamade.

När vi startade upp Dris här i Norrköping hade vi -stanna , lyssna och locka - som vi rekommenderade. Andra har just sagt att man ska lyssna.

Är katten sjuk kan den dra sig undan så titta under hus och buskar, lyssna utanför garage och bodar. Hoppas ni finner eran lilla katt...Mvh/WL

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.