Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1205 ggr
renesme
4/30/18, 11:58 AM

drömmer om ormar, alltid gjort kan jag sluta?

Hej.

Hela mitt liv har jag drömt om ormar till och från. Mamma sa, när jag var mindre, att de var för att jag växte upp och förändrades. Och att det fortfarande är så.. jag står inte ut.

Här är ett fåtal drömmar: 

I bland hugger de i mig, att jag får kämpa mot dom. Ibland kommer de som en överraskning och hoppar mot mig. En gång drömde jag, detta kommer låta såsjukt,men jag kissade ut en orm.

Nu igår natt senast drömde jag om hur jag hade råkat stampat loss skinnet från ormen så att bara köttet samt huvudet i kött och ben var kvar. Det slingrade efter mig och bet mig i foten.

Efter alla dessa drömmar vaknar jag upp med ett ryck, livrädd, andfådd, vågar knappt ha kroppen utanför täcket. Känner ett enormt obehag.

Jag är livrädd för ormar, att se de, höra de, att se liknande former av ormar i sladdar.  Hoppar i taket och får så ont i bröstet av hur rädd jag blir, så har det alltid varit. Min bros leksaksorm när jag var mindre fick mig att gråta av panik när han skulle skämta med mig..

Jag vet att det är svårt för er att hjälpa mig, men jag vill verkligen få bort dessa drömmar, jag tänker inte på ormar innan jag ska sova de bara dyker upp. Vad är era förslag, vad kan jag göraåt detta tror ni?

Annons:
Ninethday
5/3/18, 10:11 PM
#1

Hur hemsk och läskig en dröm än må vara så kan den aldrig skada dig. Jag tror att man drömmer mardrömmar under perioder då man är pressad och stressad. Antagligen drömmer du om ormar under dessa perioder just för att du tycker att dom är väldigt läskiga och att ha ormfobi är väldigt vanligt. Mitt tips till dig är att fundera över hur ditt liv ser ut idag, är du stressad eller pressad just nu? Kan du göra någonting åt det? Det finns knep man kan ta till om man inte vill drömma mardrömmar som att inte äta någonting på kvällen innan läggdags och att ha svalt i sovrummet. Googla! Om mardrömmarna plågar dig så mycket att du knappt kan sova på nätterna så kan du gå till vårdcentralen och få hjälp. Att prata med en kurator kan också hjälpa.

Lussan20
5/4/18, 9:10 AM
#2

Eftersom du har ormfobi så får dina mardrömmar den skepnaden. Om du har det jättebesvärligt med din rädsla för ormar så kan KBT hjälpa.

Dina drömmar är annars av olika slag men just ormen är central.

Ormen står även för läkedom och används av apotek bla.

Att stampa bort skinnet kan betyda att man känner sig naken och hudlös . Just i sköra perioder i livet.

Att kissa ut en orm kan betyda att man gör sig av med något .Renande, att den sedan biter kan bero på att det du gjorde dig av med protesterar(en vän kanske?)

Detta är inget tydning utan bara tankar. En psykolog kan hjälpa dig med oron. Lycka till önskar WL.🌺

Upp till toppen
Annons: