Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 2789 ggr
Naiz
4/27/18, 9:53 PM

Vad ser du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder.

Vad ser/känner du när du tittar på bilden?

Annons:
Huygens
5/4/18, 5:03 PM
#1

Är det en avläsning av bilden du efterfrågar?

Jag känner verkligen ingenting.

Ninethday
5/4/18, 6:57 PM
#2

Jag ser en stor ladugård på en gård. Jag känner tomhet, ensamhet och känslan av att vara iaktagen. Vad ser och känner du själv?

Lussan20
5/4/18, 7:45 PM
#3

Jag ser gångna tider ,ett visst förfall. Men ett kors uppe vid nocken som håller ett beskydd över gården. Ev en flicka vid ställningen, men det är nog en skugga eller höga ax. Mörk hätta och lång mörk kjol. En smal flicka? Mvh/WL

[Jbgs]
5/4/18, 10:14 PM
#4

En man i blå hängsle byxor. Han gillar inte dem svarta plåtarna på väggarna

Naiz
5/5/18, 9:24 AM
#5

#1 ja det kan man väl kalla det :) kollar om det finns nån som vill testa att se om dom ser nåt när dom kollar på bilden.

Jag själv har inte sett något, men det är obehagligt att vara där och alla hästar på gården tycker detta hörn på ridbanan är läskigt. Det känns som att det skulle ha hänt något där eller så..

[Jbgs]
5/5/18, 9:30 PM
#6

Han vill ha bort plåtarna å planken fixade. Sen kommer hästarna få ro.

Annons:
[Jbgs]
5/5/18, 9:32 PM
#7

Han har koll på er å vill att det ska va på hans vis. Egendomen va hans liv å därför har han koll på den nu med.

drömmare
5/6/18, 7:45 AM
#8

Svarta plåtarna stör helt klart, bort med dom så blir det bra, för hästarna och människorna runt om.

Naiz
5/6/18, 8:32 AM
#9

Just denna lada ska renoveras inom snar framtid. Hoppas han gillar att det ska bli ett litet ridhus….. Kanske ska tala om för honom idag att det är på gång så han är beredd på vad som kommer hända :) (tyvärr är dom som bor på gården inte lika troende på andevärlden som jag)

mörkaögon
5/6/18, 7:21 PM
#10

Jag känner någon som bott på marken tidigare och som är missnöjd med skötseln. En ganska kort, lite sliten man med tunt grått hår. Han är arbetsklädd och bekymrar sig över allt som behöver göras för att rusta upp stället. Han har åsikter och synpunkter. Han går där inne och liksom muttrar över saker som behöver fixas.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Naiz
5/6/18, 7:44 PM
#11

#10 ska kolla om dom som bor där nu vet vem som bott innan. Det låter troligt, finns en hel del att göra och dom har massa planer. Men hans energi kanske är väldigt stark så hästarna reagerar på att dom inte vill gå nära.. :)

mörkaögon
5/6/18, 10:38 PM
#12

#11 Husforskning går att genomföra och det är nog en bra idé. :)

Hästarna reagerar på hans reaktion… att i nuvarande skick är byggnaden inte bra för hästar. Han förmedlar det till dem och det är därför de reagerar som de gör.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Travis D
5/8/18, 12:53 PM
#13

En lada och en paddock/ribana i bakgrunden och stall i bakgrunden (jag är kanske inte så övernaturlig? :) )

Annons:
Naiz
5/8/18, 3:14 PM
#14

#12 Ja det är dock inga hästar som vistas där nu, men han kanske talar om för dom att gå därifrån. En djurvän? :)

[Jbgs]
5/9/18, 10:53 PM
#15

#14 djurvän är han!

Lucia83
5/20/18, 9:42 AM
#16

Hör vind som viner och känner ensamhet. Kan mannen ha skadat sig en kulen höstdag och att han resten av sitt liv låg och tänkte att han borde fixa det innan någon annan skadar sig?

Naiz
5/20/18, 11:40 AM
#17

#16 Kanske det! :) Ska försöka luska fram lite fakta om gården när tillfälle ges! :) uppdaterar här när jag vet mer fakta. 

Har försökt prata med honom och sagt att det är på gång och ska rustas och att inga djur kommer vara där innan allt är klart. 

Det blir väldigt blött mellan ridbana och vägg, kanske varit mer vatten där för många år sedan..?

[Svartängel]
5/20/18, 5:56 PM
#18

Jag tycker inte ni ska vara så oroliga för det här eftersom byggnaden inger en lite dramatisk bild med sina plåtar så är det lätt att koppla samman det med andlig aktivitet.

Andlig aktivitet finns det där det kan vem som helst som ser bilden avgöra och djur så som hästar är känsliga för närvaro. Jag har själv upplevt det i ridhus där både hästar och ryttare sett gestalter som befunnit sig på läktare och så har det blivit kalabalik i gruppen.

För det inte sagt att det är nåt mörkt eller kulet tvärtom så handlar det mestadels om vem och vad som befunnit sig på platsen avgett i energi som kan dröja sig kvar och det är vad jag känner in i bilden som du visar.

Ombyggnad inga problem det ska ni absolut göra om ni känner för det men visst kan det väcka en del minnen till liv från föregående boende som befunnit sig där under en annan tid men det är ni som bestämmer inte dom så gå vidare med era planer det är mitt råd.

Naiz
5/21/18, 1:11 PM
#19

#18 tack för ditt inlägg :)

Upp till toppen
Annons: