Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1396 ggr
Mia-45
4/24/18, 7:06 AM

Röster

Jag sover väldigt dåligt pga ryggont. 
Men när jag väl hade somnat inatt så vaknar jag av att nån kvinna säger: Mia. 
Jag undrade vem 17 som kommit in i mitt sovrum.
Jag lyckas somna igen men vaknar av att nån säger: Kom igen! 

Och näää..jag är inte psyksjuk…ahahah. 
Men var det nån som ville något eller vad var detta?

Annons:
Aleya
4/24/18, 9:07 AM
#1

Jag har hört liknande saker när jag är i ett tillstånd mellan sovande och vaken.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
4/24/18, 9:12 AM
#2

Detta är inte ovanligt.
Det har inget med psyksjuka att göra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Dharma]1
4/24/18, 10:58 AM
#3

Som nummer två skriver så är det inte ovanligt och man kan jämföra det lite med trancen att befinna sig i ett sånt pass avslappnat tillstånd så man blir mottaglig för andra dimensioner.

Under trancen sker det mer kontrollerat medan insomning där är man redo att helt somna men man kan om det fortsätter försöka att stanna upp i det mellanläget och på så vis kan du få mer information från den som sade ditt namn.

Ninethday
4/24/18, 12:14 PM
#4

Jag har också vaknat av att någon klart och tydligt men med en väldigt snäll och lugn röst sagt mitt namn och det var en underlig känsla att vakna upp och plötsligt inse att  jag var helt ensam hemma. Jag har också "halv-vaknat" av att jag hörde en stillsam och lugn konversation mellan en man och en kvinna i mitt sovrum men jag kunde inte urskilja orden även om dom var väldigt nära.  En gång hade jag en konversation i mitt "halv-vakna" tillstånd med en man som var trevlig och glad men det konstiga är att jag inte minns orden utan bara känslan som orden gav mig. Visst låter det konstigt? Jag håller med :) men så var det! Nu har jag flyttat till en lägenhet i stan och jag har inte upplevt detta igen sedan dess så det hade kanske med huset att göra. Spännande!

ivanhoe81
4/25/18, 5:08 PM
#5

Jag har hört någon säga mitt namn när jag körde moped i mitten av 90talet och då fick man sänka farten rejält (trimmad moppe) för då stog polisen längre fram eller så hade det hänt någon olycka så för mig var det en varning Men det är ju olika mellan de som gör rösterna

[Jbgs]
4/25/18, 9:19 PM
#6

Har varit med om detta med. Man blir väldigt förvånad över att höra sitt namn när man vet man är ensam. El ja, det kanske man inte är….😁

Annons:
Mia-45
4/26/18, 7:08 AM
#7

Jag trodde först det var grannen ovanför. Hon har ropat på mej utanför om det har varit nåt. Men inte mitt i natten…..och det var ingen utanför heller. 
Tror med att någon ville uppmärksamma mej på något. 
Och två röster på en och samma natt?

Lussan20
4/26/18, 7:29 AM
#8

Ja detta sker oftast precis vid insomnandet för mig, mitt smeknamn sägs, eller  så ringer telefonen. Detta skedde ofta då mamma och pappa dog. I början sprang jag upp och svarade. Men det ringde ju aldrig. Men jag sade alltid tack för samtalet!

Detta att man pratar med någon okänd, men inte minns samtalet utan bara känslan som det lämnar har jag också varit med om. Man är i gränsland till olika dimensioner tror jag, då kan man få möten, höra röster och delta i samtal.

Mvh/WL

bernadette
4/26/18, 9:09 AM
#9

Har varit med om att ha någon säga mitt namn högt (utan att det varit någon levande själ i närheten).Jag lider inte heller av någon psykisk sjukdom.I mitt fall så har det hänt att jag hört mitt namn t ex när jag stått i kassakön i en butik trots att det inte fanns någon annan i kön än jag och det var lugnt i butiken.Var tvungen att vända mig om för att kolla eftersom jag var säker på att det var någon bakom mig.När jag var barn hörde jag ofta någon ropa mitt namn och då kan jag tillägga att jag har ett ovanligt namn.Det är faktiskt nåt jag kan undra över än idag.Varför?Sen har det även hänt vid tillfällen precis som ni andra varit inne på. När jag håller på att vakna.Då har jag inte kunnat avgöra om det varit en man eller en kvinna.I de andra fallen har det varit en kvinnoröst.Tja, jag vet inte vad man ska tänka.Men om jag tänker på dig som hört ditt namn sägas och som haft problem med smärta.Jag tänker instinktivt på någon avliden anhörig som vill visa dig sitt stöd och uppmuntran.Allt gott till dig. Hoppas du snart känner dig bättre.

Lussan20
4/26/18, 9:33 AM
#10

När min pappa var i Jerusalem och födelsekyrkan. där Hörde han sin mamma ropa två gånger.-Lennart, Lennart. Högt och ljudligt. Han pratade alltid om det i samband med sina resor.

Min mamma förlorade en bror på 10 år och hon blev helt knäckt då. Alla nätter frågade hon -var är lille Sven-. När mormor dog och mamma började som vanligt med sina frågor ut i natten så hör hon mormor säga med bestämd röst- Sven är inte här längre-. Det var över 50 år mellan mormors bortgång och lille Svens död.

Kanske hade han gått vidare? Många har dessa upplevelser, men få vill tala om det!

Du har säkert beskydd av änglar som ser din smärta! Mvh/WL

MinnaJosefin
4/28/18, 6:55 AM
#11

Jag hör också ibland när jag är ute, affären, på stan, att någon högt och tydligt säger mitt namn. Men när jag kollar så är det ingen som gjort det.. Jag tycker det känns som en blandning på att höra det lite i sitt huvud men även på platsen man befinner sig på. Min sambo upplever också detta då och då. Skumt:)

Upp till toppen
Annons: