Annons:
Etikettmedium
Läst 1380 ggr
Andevärlden
4/22/18, 10:05 AM

Död anhörig

Hej! Vi har haft ett tragiskt dödsfall i familjen och är såklart helt förkrossade och smärtan är outhärdlig. Nu funderar jag och min ena dotter på om det är ett straff för oss som är kvar  eller straff för den som gick över?  Finns såklart många frågor men kan det vara så att vi som är kvar ska straffas?

Annons:
Herveaux
4/22/18, 10:21 AM
#1

Döden är inget straff utan en del av livet. Döden har ingen egen agenda. 
Tycker ni ska lägga fokus på att sörja och läka. Ta hand om varandra.

Beklagar sorgen!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[NeferNefer]
4/22/18, 10:24 AM
#2

Håller med Herveaux. Det är inget straff.

Carmarino
4/22/18, 10:48 AM
#3

Som jag ser det är döden den belöning  vi får när vi är klara med vårt arbete på jorden. Precis som Herveaux och NeferNefer säger så är det inget straff för varken den som lämnat jordelivet eller de som blir kvar.

Håller med Herveaux, fokusera på att ta hand om varandra och sörj den som gått över. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
4/22/18, 11:58 AM
#4

Jag håller med de tidigare inläggen.

Jag har förlorat många anhöriga och älskade djur. Jag har lärt mig att tacka den avlidne för allt den gjort hjälper.-Tack för att du gav tröst, tack för glädjen du gav-, tack för alla gåvor du gav oss alla osv. Det finns en kraft och läkedom i det!

Att mötas och skiljas är livets gång

att skiljas och mötas är himlens sång! 

   Vi är alla här på livets villkor, precis alla av oss. Men sorg har sin tid liksom glädjen har sin, viktigt att sörja och bearbeta förlusten! Önskar dig allt gott Mvh/WL

drömmare
4/22/18, 2:00 PM
#5

Det är en annan dimension , inget slutgiltigt.  Vi består av Kropp . Sinne ,Ande

Beklagar sorgen låt det ta den tiden de tar.

[Dharma]1
4/22/18, 6:04 PM
#6

# 0 Hej! Vi har haft ett tragiskt dödsfall i familjen och är såklart helt förkrossade och smärtan är outhärdlig. Nu funderar jag och min ena dotter på om det är ett straff för oss som är kvar  eller straff för den som gick över?  Finns såklart många frågor men kan det vara så att vi som är kvar ska straffas?

Snälla och kära nån 😕  nej det finns inget straff. Varför skulle himlen straffa er ? och ordet himmel säger väl allt om att där råder frid och lycka så snälla ta bort den tanken ur dig ❤️

Ni kan inte välja för en en annan människa och nej ni har inget gjort heller för att detta ska ske  ni som oss alla går igenom livet med med och motgångar och så är livet för oss alla.

Jag beklagar med värme men nåt fel har ni inte gjort ❤️

Annons:
mörkaögon
4/23/18, 8:07 PM
#7

Absolut inget straff! Personens tid här på jorden var ute och det kan finnas olika anledningar till det. 

Beklagar eran sorg. <3

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Upp till toppen
Annons: