Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2273 ggr
Rosisa00
4/21/18, 9:11 AM

Många sammanträffanden eller övernaturligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bästa vän och jag har på den senaste tiden upplevt sånnadär väldigt konstiga sammanträffanden. Som att vi en gång i ett spel utan att säga något satte på exakt samma låt med exakt samma sång id på exakt samma sekund. Efter det så tyckte vi att det var en kul och creepy grej så vi provade med att jag tänkte på några färger och så fick hon gissa vilka det var, jag skrev upp allt på en lapp och hon gissade då på röd, blå, rosa och svart. Jag tänkte på rosa men i spelet så åkte jag förbi en stad med röda och blå byggnader och min bil var just svart med blå ränder. Efter det så provade vi att tänka på siffror, Där blev det annorlunda men vi båda tänkte på tre och sju. Sen tänkte hon också på siffran sex och sen kom en åtta från ingenstans sa hon. Efter det så bara pratade vi om hur creepy det var och såklart så lyckas vi sätta igång en annan låt exakt samtidigt ännu en gång. En annan dag så visade jag en bild på min vänstra arm och hon skickade en bild och jag trodde först att det var en bild på min arm tills jag fick veta att det var hennes vänstra arm. Vi har likadana födelsemärken på våra vänster armar vilket också var ganska creepy så vi skickade bilderna till många av våra vänner och det var bara en som tyckte att det inte var samma arm och det var för att han tittade jätte noga för att mäta avståndet på prickarna. Lägger in en bild på våra armar. Innan allt detta så har vi bara varit väldigt lika och gillat exakt samma saker men så började allt detta hända och det känns nästan som för många sammaträffanden för att inte vara något speciellt. Några idéer om vad det skulle kunna vara?

Annons:
Rosisa00
4/24/18, 6:52 PM
#1

Putt

Rosisa00
4/25/18, 10:18 PM
#2

Ja här var det i te många som hade några idéer o:

Rosisa00
4/25/18, 10:19 PM
#3

Inte* förlåt för stavfel jag är väldigt trött haha

mmmichelle
4/25/18, 10:52 PM
#4

Vilken Synkronisitet! Starkt själaband till varandra :) 
Och en sak till, sammanträffande finns inte… ;)

Magi-cat
4/26/18, 10:11 AM
#5

När jag läste TS så kom jag att tänka på mig och min bästis för många år sedan. 🙂 Vi delade praktiskt taget hela skoltiden med varandra och pratade, pratade, pratade…..

Vi tänkte också så där lika. När vi handlade kläder lyckades vi ofta köpa precis likadana. 
Eftersom vi alltid var tillsammans och ofta gick klädda i likadana kläder var det många som tog fel och förväxlade oss, även lärare.

Ibland använde vi samma ord på skrivningar så lärarna var lite misstänksamma om vi fuskat. (Det hade vi inte.)

Att vi råkade ut för liknande saker var inte heller ovanligt. Eller att vi sade samma sak, samtidigt, eller tänkte på samma låt.

(Så nostalgisk jag känner mig nu. 🙂) Sedan förlorade vi kontakten med varandra och har bara sporadiskt återupptagit den.

Så, TS, var glad åt den fina kontakt ni har med varandra. Det är inget "konstigt" med sammanträffanden, utan helt naturligt och bara fint! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rosisa00
5/7/18, 3:13 PM
#6

#4 har hört vissa säga ''inget händer utan anledning'' kanske något sånt du pratar om just nu kanske? :)
#5 Haha ja vi båda tycker ju det är speciellt så fattar precis vad du menar

Annons:
Upp till toppen
Annons: