Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 783 ggr
Ninethday
4/5/18, 5:27 PM

Drömtydning

Jag hade en dröm tidigare idag som har påverkat  mig så pass mycket att jag knappt kan tänka på någonting annat. Jag har PTSD och blev utsatt för ett trauma för några år sedan. Jag går i terapi för bland annat detta och var hos psykologen tidigare idag. 

När jag kom hem var jag (som vanligt) jätte trött och somnade i soffan. När jag sov så drömde jag att jag åter igen var på platsen där traumat inträffade med den personen som utsatte mig för traumat. Jag visste att någonting dåligt hade hänt men jag visste inte vad. Jag var lättad över att vara där och jag var redo att fortsätta leva mitt liv med den personen. I drömmen så fanns det många kattungar och kaniner på platsen. 

Jag och personen umgicks och hade det trevligt. Plötsligt kom en stor uggla med gigantiska gula ögon och kraftiga gula klor gående i mörkret utanför fönstret. Den knackade med näbben på fönstret och stirrade på mig hela tiden för att få min uppmärksamhet. Jag var fascinerad över detta mäktiga djur. Den fortsatte att knacka på fönstret och spände ögonen i mig. Jag ropade till personen som jag var med att "den ville komma in" och gick fram till fönstret för att se den bättre. Jag hade inga obehagliga känslor men drömmen var väldigt stark och tydlig. Jag blev väckt av min hund som krafsade på mig (detta händer ibland när han tycker att jag beter mig märkligt i sömnen) jag var andfådd, nästan hyperventilerade och även om jag sov 3 timmar mitt på dagen så är jag helt utmattad efteråt. Jag har aldrig drömt om djur förut och blev helt tagen av denna dröm. 

Vad tror ni att den betyder?

Annons:
Upp till toppen
Annons: