Annons:
Etikettandlighet
Läst 1164 ggr
[Malin28]
2018-04-01 19:40

Nåt som spökar vid sägen när jag håller på att somna

Hej två gånger nu har jag vart med om att nåt har varit vid min sida sägen under natten och rört mig vid fötterna rätta till täcke. Tagit mig på axeln. Jag vet inte om mina döda släktingar eller så. Men jag kan inte somna ordentligt för ens tidigt på morgonen. Nån som vet hur jag ska göra för att sova en hel natt.

Annons:
Lumi Jenna
2018-04-01 20:26
#1

#0 När jag har känt mig orolig, bevakad och upplevt att jag blir störd av något jag inte kan se, så har jag visualiserat och föreställt mig att jag har ett gyllene äggskal runt mig. För mitt inre så är jag skyddad av en bubbla/skal av ljus, jag säger högt och bestämt i mitt huvud att innanför skalet finns bara jag, här inne är jag skyddad och här vill jag vara i fred. Det brukar fungera för mig och jag finner ett inre lugn samtidigt!
Är det din familj som kommer från andra sidan och hälsar på dig, så pröva med att säga att du är tacksam med att de är där och vakar över dig men be dem låta dig sova ordentligt, tryggt och ostört. 

Notera att jag är absolut ingen expert och vet inte om det här är något som generellt hjälper, utan jag bara delar med mig av mina erfarenheter. Hoppas att det löser sig!🙂

[Malin28]
2018-04-01 20:31
#2

Hej okej jag brukar tänka och be dom i mina tankar att låta mig vara. Jag var och tände ljus för min farmor tidigare idag då det brukar va hennes födelsedag idag och bad samtidigt att snälla farmor låt mig få sova hela natten ifred. Får se om det hjälper.

Lussan20
2018-04-02 10:08
#3

Jag visualiserar också en bubbla av ljus omkring mig och gör med handen en ljusbåge runt mig. När vi flyttade hit så fick jag iskalla pustar rakt i ansiktet på nätterna. Jag som har så liten erfarenhet av detta ,tänkte ut detta själv.

Denna lägenhet är två sammanslagna lägenheter och den ena har vart mjölkaffär, den andra ägarens bostad. Jag flyttade sovrum till det som förr var mjölkaffär och sover nu mycket bättre…Lycka till önskar WL

[Malin28]
2018-04-02 12:34
#4

Hej okej. Efter jag var till minneslunden igår tände ljus och bad dom låta mig sova ifred har varit lungt under natten. Det sista jag såg innan jag somna var ett ljussken och en lättnad i kroppen.

mörkaögon
2018-04-04 01:50
#5

När jag får sådana "påhälsningar" brukar jag förmedla "jag ser dig och vet att du är här" och "tack för omtanken, nu vill jag sova gott". Tycker det hjälper.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Upp till toppen
Annons: