Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1062 ggr
[Thiah]
4/1/18, 12:16 AM

hur märka andra ...

Hej.

Jag tror att jag är på rätt sajt…   När jag var tonåring har jag , som många andra, spelat Anden i glaset tillsammans med vänner. Skillnaden mot många är väl att vi/jag fick vissa svar som gjorde att jag visste att någon var där. Jag säger inget om att lita på dem som svarar men något svar fick  jag  för över 15 år sedan.

Men, hur märker man annars? Vi förlorade en nära människa innan julen och så fort jag rör personens saker kommer tårar. Aldrig när jag pratar om eller ser bilder på personen.  

Har en  en gammal vän som hade ett landställe där en man tagit livet av sig bakom stugan och den platsen gjorde mig extra rädd för mörkret pga känslan.  Så jag är rädd för att öppna upp…

Annons:
Dioramabyggare
4/1/18, 2:34 AM
#1

#0:

Det finns några platser som jag tidigare hade anknytning till, platser där jag anat en otäck närvaro av "något", men som jag aldrig mera vill besöka. I synnerhet inte när det är mörkt.

drömmare
4/1/18, 11:09 AM
#2

Rädsla skapar ju svar i det omedvetna, för mörka platser osv. Det kan även vara det plågsamma medvetande , skuldkänslor i samband med vissa upplevelser. Jag tycker rädsla ska man hantera på medvetet sätt . Inte via att man tror det är spöken då hoppar man över det plågsamma. Möt det istället.

Upp till toppen
Annons: