Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1036 ggr
miccan85
2018-03-29 09:36

Övernaturligt? Dröm, fantasi eller verklighet?

Jag har växt upp med att min omgivning tror på väsen, men har aldrig riktigt funderat mer på det, då jag inte sett något själv. Ju äldre jag blir desto mer börjar jag komma i håg saker, eller är det drömmar?

Jag har alltid känt mig förföljd vart än jag bor och går, jag känner vibbar i olika hus dvs om det är bra eller dåligt… Men alltid trott att alla känner så. 

Jag har två episoder som jag kämpar med att tråda ut, detta hände när jag var mellan 5-7år tror jag.

Jag hade min säng under fönstret och sov, vaknade av att det knackade på försiktigt på fönstret, jag vaknar till och drar upp persiennen då jag tror att någon skojar med mig, där står en man med svart hög hatt, tror att han har vitt typ lakan på sig eller en rock, svarta halvhandskar, skottsrutiga byxor som är aningen korta och svarta kängor. Mannen tror jag vinkar eller lyfter på hatten,  det stod en man längre bak men kommer inte ihåg detaljer, Jag ropar på mina föräldrar och mannen framåt lutat typ glider framåt jag skriker och  tappar ner persiennen och mina föräldrar kommer in och drar upp och kollar men inget där, de säger att det inte var något.. men jag var så säker så de sa att det säkert var några av de äldre barnen på området som var ute efter att skrämmas.

Den andra episoden jag kommer ihåg var fler kvinnor som satte på en släpvagn som stod utanför vårt hus på baksidan, de framstod som aggressiva och ropade in att de skulle komma och ta mig och andra barn. Jag kommer ihåg att jag var livrädd och igen var det endast jag som såg dem. 

Jag funderar mycket kring detta om det är drömmar, fantasi eller vad? Jag har alltid varit väldigt mörkrädd och tänker att jag kanske inte egentligen är mottaglig för vissa saker eftersom jag aldrig som vuxen sett något. Dock har jag en otrolig känsla av samhörighet med naturen när jag är i skogen osv, men det kanske alla har? Jag kanske postar detta i helt fel forum men ville bara lyfta detta…

Annons:
m2studio
2018-04-02 15:06
#1

Bara du kan veta att om du har drömt eller du vara vaken i båda episoderna. Så du ska blir säkert på dröm eller vakenhet biten tycker jag.

Senare du kan acceptera om du vara vaken då båda episoder har hänt dig tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Ninethday
2018-04-05 17:37
#2

Det där med gubben utanför fönstret  lät läskigt, huh! 

Om du frågar dig själv så tror jag nog att du vet svaret själv. Det är dock känt att barn kan vara väldigt känsliga för det övernaturliga och om du inte har upplevt någonting liknande på äldre dagar så förstår jag att det är lätt att själv dra slutsatsen om att det bara var en dröm eller fantasi.

Upp till toppen
Annons: