Annons:
Etikettandlighet
Läst 1161 ggr
Empaten Martin
3/26/18, 2:12 PM

Kan man väcka karman?

Hej. Kag får väl börja med att försöka förklara lite bakrund. Ett gammalt ex till min sambo som vägrar släppa henne blev vansinnig och bad oss dra åt helvete när han fick reda på att vi var tillsammans och nu också väntar barn skrev till henne igen för några dagar sedan. Jag skrev till honom att han inte skulle kontakta oss och fick då bara till svar lägg dig inte i! Jag blev grymt arg kan jag säga och det var rätt många andar som är ifrån både min och min sambos sida. Dok sa alla att karma kommer inte på oförstånd. Jag är medial och i grund och botten empat men har utvecklad förmåga att känna andar och till viss del snappa upp meddelanden och även påverka omgivningen till viss del och ge folk lugn eller olust. Men hur gör man med den där? Jag vill verkligen inget hellre än att väcka karma så han får vad han förtjänar! (Vet inte om min drivkraft kan ha att göra med att jag troligen är ett indigo barn)

Annons:
Amandla
3/26/18, 2:32 PM
#1

Förstår inte riktigt vad du menar, men vill bara säga att det inte är upp till varken dig eller din sambo att se till att hennes ex får vad han "förtjänar". Karma funkar inte så, och du gör inget av godo för din egen karma  heller med såna idéer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
3/26/18, 3:39 PM
#2

#0 Instämmer med Amandla.

Karma är inte hämndbegär. Att önska att någon "får vad han förtjänar" är en önskan om hämnd.

Är någon hotfull mot er får ni ta de jordiska resurserna i anspråk, dvs polis om så behövs. Men se upp med dina önskningar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

drömmare
3/27/18, 12:34 PM
#3

Karma är ett minne. Vi kan inte använda det som vapen. Inte så mycket att tänka på det. Tanken gör oss som vi är.

mörkaögon
4/3/18, 11:27 PM
#4

Karma är inte hämnd! 

Karma är inget vi kan styra över huvud taget, utan det är en privat sak för personen det berör. Ibland uppträder inte karma förrän vi gått över till andevärlden.

Du får "nöja" dig med att personen i fråga troligen mår jävligt dåligt som det är.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

flocken
4/4/18, 6:43 AM
#5

Den situationen som ni är i nu var jag o min man i början. Hans x trakasserade oss samt fick andra att oxå göra det. Min man är en väldigt lugn o sansad person så han försökte prata med henne. Det var hon som gjorde slut. Men så ringde hon när han var iväg på knutte fest. Det blev hennes sista samtal. Han blev totalt vansinnig. Ingen har någonsin sett honom så arg. Vi startade familj strax efter & visst fick man blickar. Men nu har det gått 14 år. Vad hon gör nu vet vi inte. En sån person går inte att dalta med. Nu var detta en tjej. En man kan skada så mkt mer. Koppla in polisen om inget hjälper

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
4/4/18, 5:32 PM
#6

Som Amandla skriver så funkar karma inte bara åt ett håll. Du skapar din egen karma samtidigt, så frågan är om du vill göra det. Då kommer den tillbaka till dig på ett eller annat sätt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lussan20
4/5/18, 9:26 AM
#7

Tankar om Karma, är inte det detsamma som Bibelns-som man sår får man skörda-? Gör man illa så drabbar det till slut en själv?

Är Karma ett resultat av de egna handlingarna, eller är det en kraft i sig?

Den som illa gör , han illa får sade man också förr.-Slår man någon, hamnar man bakom lås och bom- ett resultat av , -som man sår får man skörda-.

-Man hör ofta Karma är en bitch-. Men det låter mer som att  det välförtjänta  blir straffat oförtjänt?

Men visst goda gärningar lönar sig, man kan få det bevisat på flera sätt.

En liten händelse var då vi veckohandlade veckan innan Påsk, kön var jättelång och jag hade bara en vara, tjejen före mig var genom förkyld och hostade rakt ut, hon var ca 22 år. Jag frågade vänligt om jag ev kunde få gå före pga att mitt immunförsvar är så dåligt. -Alla får köa- svarade hon. Jag sade bara att -njugga människor är det värsta jag vet-.

Helgen därpå står vi igen i kö, damen framför hade gett sig iväg efter en glömd vara, då hon kom tillbaka var vi nästan framme att lägga varorna på bandet. Men vi släppte fram henne. Då säger hon-änglar finns- och ler så brett mot oss. Man blev varm i hela kroppen. Det var som en hälsning!

Kanske Karma? Vem vet? Mvh/ WL

drömmare
4/8/18, 9:49 AM
#8

Det stämmer Karma var det . Det är i relationer o sådana händelser det gäller.  Karma och hämnd är inte samma sak.

Empaten Martin
4/8/18, 3:50 PM
#9

Hej. Nej nej jag har aldrig haft en tanke på att använda karman som vapen. Utan det var mer än fråga för att det är grymt frustrerande att han beter sig som han gör och klarar sig undan. (Om man då inte ser att straffet är att han flörtat med några tjejer till och blivit total dissad av dom också) jag kan säga utan tvivel, att jag skulle nog varit ute på en vecka full av små olyckor och motgångar.

Empaten Martin
4/8/18, 3:51 PM
#10

Om jag skulle bete mig som han

drömmare
4/8/18, 5:23 PM
#11

Då har du läran att inte bete dig likadant. Just det handlar om Karma. Man provar dig. 

Det flesta av våra gärningar ger omedelbar information,effekt eller resultat. Vi är vanligtvis medvetna om effekten av våra handlingar och val och vet om det är rätt eller fel.     Vi ser detta på en gång, låt oss kalla det "kontant karma", så snabbt är konsekvenserna kända.  Det finns dock många många omständigheter eller förhållanden som vi kan se "nej" orsak eller orsak om vi inte kan acceptera reinkarnation. 

Varför är ett barn född till rikedomar eller godhet  och glädje. Kärleksfull familj.                 En annan föds till fattigdom och avslag.      Vad ärt det som lockar Själar till sådana olika miljöer ?     Varför är ett barn ett geni och en annan retad eller stämplas som idiot. Far  gråter, varför har detta besökt mig ?   Om inte förklaras av tidigare existens eller liv., dessa saker verkar oförklarig.  

  Varje person är ansvarig aqnsvarig för det omständigheter som han befinner sig själv.  Han är  inte oskyldig offer för sin miljö, : Han möter helt enkelt sig själv.

Mvh

Magi-cat
4/8/18, 5:38 PM
#12

#9 Menar du som det låter att du får olyckor och motgångar om du burit dig illa åt?

#10 Varje person är ansvarig aqnsvarig för det omständigheter som han befinner sig själv. 

Det låter lite som "öga för öga…".  Menar du att människor själva ställt till sin olycka, sina knappa omständigheter och sociala och personliga eländen? Jag kan inte tro att du menar så, men förtydliga gärna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

drömmare
4/8/18, 10:09 PM
#13

Den punkten man befinner sig i, med karma som utgångspunkt. Är man själv ansvarig.                     Men jag förstår du menar att livet kan gestalta sig på andra riktningar, orsakade av andra ?  Det handlar inte att man ställer till olycka.  Karma är ett Minne som vi bär på gott och ont. Eftersom vi faktiskt minns…

Man kan skriva en hel bok om detta för att klargöra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: