Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Oförklarade Fenomen

Matos!

2018-03-24 23:55 #0 av: mörkaögon

I går kände jag mat-os i vår lägenhet. Det var på sådana tider när varken jag eller grannarna lagade middag. Dessutom har vårt hyreshus väldigt bra ventilation så jag brukar aldrig känna mat-os över huvud taget!

Men igår luktade det som om någon stekte och lagade mat både på morgonen och senare på dagen. Jag frågade maken, men han kände inget alls. 

Skumt!

Anmäl
2018-04-15 08:00 #1 av: Devya

Om endast du kände av lukten så kan det vara så simpelt som att din näsa spelade dig ett spratt. Det händer även mig nu som då. :)

Anmäl
2018-04-15 08:03 #2 av: Devya

Jag googlade det just för även jag blev nyfiken då det ibland har även hänt mig och det här är vad jag hittade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phantosmia

Anmäl
2018-04-15 09:52 #3 av: Magi-cat

In swedish:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parosmi

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-04-15 15:34 #4 av: Huygens

Lukten kan komma från andevärlden. Ibland har folk någon i sin släkt som är kopplad till en särskild lukt. Det kan t ex vara mormor som tyckte om lavendel.

Anmäl
2018-04-15 21:09 #5 av: Devya

#4 Om endast ts kände av lukten så är det ju troligast att det handlar om det som jag länkade till.

Anmäl
2018-04-15 21:09 #6 av: Devya

#4 Om endast ts kände av lukten så är det ju troligast att det handlar om det som jag länkade till.

Anmäl
2018-04-15 21:26 #7 av: Huygens

#5 Om endast ts kände av lukten så är det ju troligast att det handlar om det som jag länkade till.

Anmäl
2018-04-16 10:25 #8 av: Galaxy86

Jag har också från andra sidan.

Ibland snus, parfym och mat.

När min mormor brukar det lukta hennes skafferiet typ socker 😍

Cigarlukt är vanligt.

Akvariefiskar !! Pokémon och My little Pony !!
Anmäl
2018-04-21 21:21 #9 av: mörkaögon

#8 Ja, lukten av cigarettrök har jag känt av ibland när jag känt att min pappa är nära. Han var storrökare. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.