Annons:
Etikettandlighet
Läst 1284 ggr
Dibiy
2/22/18, 5:31 PM

Följer djuren med till nya?

Hej. Har haft väldigt många djur genom tiderna som gått bort och som ja fortfarande älskar otroligt mycket. Jag vet till hundra procent att deras självar lever kvar här. Både hör och känner av närvaron. Nu till frågan.. Hur blir det när jag flyttar? Finns djuren kvar övergivna här eller följer dom med? Är så rädd och ledsen över tanken att lämna dom. Nån som vet?

Annons:
[NeferNefer]
2/22/18, 5:36 PM
#1

Om du känner av närvaron är det för att de fortfarande hälsar på dig, och de kommer att hälsa på dig oavsett var du bor. Det är ingen fara, oroa dig inte för det 🌺

Lussan20
2/23/18, 8:48 AM
#2

 Många djur har jag haft  av olika typer,fåglar, många katter, en groda, giftspindel, marsvin, kanin och alla hundar, de sista omplaceringar. Kände att jag skulle ge några ett gott liv efter min pension då jag hade tid.

Hemskt att skiljas åt och mycket tårar. Nu har jag en gammal Labbe som blir min sista hund då hälsan sviktar. Min sista katt en rödtabby pojke vid namn -mr Duddelman- som lämnade oss 17 år gammal. Honom kände vi av både maken och jag, faktiskt den enda av alla dessa djur. Men min man fick en syn av vår förra hund. En mäktig historia!

Men lille Kissen kom och hälsade på, han var med hit en sväng också då vi flyttade.

Men nu har han gått vidare. Vi kunde titta på varandra och säga-nu gick Dudden förbi. Finns ett liv efter döden så naturligtvis är djuren där, de är oskyldiga och rena.

När jag går över -regnbågsbron- ska jag sitta på trappan med kaffe och alla katter och hundar runt mig. Jag ser mig lite som barn och djurambassadör. Jag har hela livet värnat de små på vår jord.

mörkaögon
2/24/18, 1:02 AM
#3

Vissa av djuren, de som fortfarande behöver kontakt med dig, följer med. De övriga har det bra där de är nu. Slappna av och känn in bara.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Lussan20
2/25/18, 8:41 AM
#4

Ja så tror jag också! Min vita änglahund Lucky visade sig i en syn för min man då han stod på en ställning högt upp och arbetade. Plötsligt fick han se henne komma upp ur vattnet med sin käraste vän en liten Boxerflicka som dog månaderna innan Lucky. De skakade ur sig vattnet ur pälsen och vattendropparna gnistrade som kristaller i solen. Så sprang de mot en skog med varsin pinne i munnen. En gång vände sig Lucky om och såg på husse, sedan sprang de glatt vidare mot skogen.

Maken som inte är så andlig fick gå hem från jobbet och han storgrät! För honom var det ett Tecken på att våra kära djur har det bra.Lille herr Duddelman var den klokaste katten vi haft och familjekär, så han behövde få vara med oss en tid till.

Jag var lite avundsjuk på maken och hans syn, jag gick där i skogen på  Luckys och mina stiger.Jag grät och bad om ett tecken  från henne. Men det dröjde. Så en natt drömde jag att hon låg där i sin kära soffa. Jag fick krama henne, sedan var hon borta. Drömmen var helt verklig och jag  blev lycklig så klart. Nu visste även jag att hon hade det bra!

Det finns nog universell rättvisa för djuren. De som givit oss så mycket glädje med sina liv, att får vi leva vidare så är de där också…..Mvh/WL

Magi-cat
2/25/18, 10:18 AM
#5

❤️🐱🐶

Så fint att läsa om.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: