Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3081 ggr
mammaz
2/14/18, 3:09 PM

Ande som "kladdar"

Min syster är förtvivlad, hon har under 3 års tid haft "besök" av någon som inte syns. Denne någon väntar till hennes man somnat och sedan känner hon hur denna någon tar på henne "sexuellt" som hon säger. Hon ser även hur madrassen/sängkläderna trycks ner när denne någon lägger sig bredvid henne! Hon vågar knappt sova och hennes man tror att hon blivit tokig….

Hon har haft medium hos sig och även varit hos ett. Denna ande är inte bara hemma hos henne utan följer med vart hon än åker! Får aldrig vara ifred. Hon orkar snart inte leva mer säger hon…vill bara få vara ifred. Jag  och även medium har försökt lära henne att "stänga" men det har inte lyckats. SÅ är det någon som har något tips på vad hon kan göra?

Annons:
Huygens
2/14/18, 3:31 PM
#1

OM det är en ande, skulle jag fråga anden t ex vem denne känner som är lite äldre, då dessa kan ha gått över till andra sidan. OM det är en ande skulle jag be denne titta sej omkring efter gamla vänner och gamla släktingar som står någonstans i närheten och väntar. OM det är en ande skulle jag uppmuntra denne att titta närmare på dessa äldre vänner och släktingar, kanske prata med dom.

OM det är en ande och denne inte ser några vänner eller släktingar skulle jag be denne titta om det fanns en ljus plats i närheten och uppmuntra anden att undersöka platsen.

Maria
2/14/18, 3:46 PM
#2

Det är inte så att din syster kanske lider av någon psykossjukdom?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mammaz
2/14/18, 3:51 PM
#3

Tack,  jag har sagt till min syster att försöka prata (eller tänka ) till den som stör henne. Säga att denne ska se sig omkring efter ljuset och gå mot det…att det är mycket bättre att denne träffar sina nära och kära där borta i ljuset…att dom väntar och där finns det KÄRLEK…inget att vara rädd för. Även att hon verkligen vill vara ifred. Men inget har hjälpt.

mammaz
2/14/18, 3:52 PM
#4

Nej Maria det är jag helt säker på =)

Tant Grön
2/14/18, 4:58 PM
#5

#4 Hur kan du vara så säker på det? Det känns inte som att det skulle vara en ande.

Det är inte så att du eller systern är samma person som pensionär i den här tråden?

https://overnaturligt.ifokus.se/discussions/57fbf1788e0e74028f01149b-fortsatt-ande?participating-5

mammaz
2/15/18, 8:17 AM
#6

Hej Tant Grön……. nej jag har inte varit inne på iFokus på väldigt väldigt länge…….jag är jag och ingen annan….

MEN jag tänkte att här kunde vara rätt ställe att kunna få hjälp eller iaf ledtråd vad som kan göras för att hjälpa.  Att det skulle vara fördomsfria och öppna  personer som kan att diskutera "märkliga" saker som sker och även kunna hjälpa varandra med råd.

En fråga till Tant Grön…hur exakt "känns" det att det inte är en ande??

Annons:
Maria
2/15/18, 8:29 AM
#7

#4 Om det är så illa att din syster snart inte orkar leva längre så Skulle jag i alla fall rekommendera ett besök hos psykiatrin. Det finns hjälp att få för sådana här saker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
2/15/18, 10:44 AM
#8

#6 Jag vet några som har tvångstankar. Två  tror att någon går in och tar saker i deras lägenheter. De andra vill jag inte prata om här, eftersom det är lite udda saker, och någon kan känna igen sig. Gemensamt för dessa fyra är att de ätit Imovane i mer än tio år. Jag åt den själv i ca ett halvt år, men slutade genast när jag läste att en biverkning kunde vara vanföreställningar. Kom då att tänka på att de här personerna ätit den länge. För utom dessa tvångsföreställningar, så är de helt normala och man märker ingenting förrän de börjar prata om detta. Är de så att din syster/du har ätit Imovane under lång tid?

Du undrar hur exakt jag känner att det inte är en ande? Det är som en inre visshet, intuition. Förklara du hur exakt du kan veta att hon inte har psykiska problem, när hennes egen man tror att hon har det?

Min erfarenhet med detta är att det är omöjligt att med förnuftiga argument övertyga dessa människor att de borde söka hjälp. De är helt övertygade om att de har rätt. Tyvärr som du ju har skrivit, så har medium inte kunnat hjälpa, vilket de nog hade kunnat om det varit en ande.

Lilla Skogsrået
2/19/18, 5:39 PM
#9

Hej! Va fruktansvärt för henne! Har ni funderat på att kontakta kyrkan? Om det är en ande som trackaserar henne och inte vill henne väl - är det nog ingen "vanlig" ande, som Tant Grön va inne på. . En präst kan hjälpa till på andra sätt än vad medium kan.

Maria
2/19/18, 5:41 PM
#10

En präst befattar sig inte med andar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lilla Skogsrået
2/19/18, 11:48 PM
#11

Om det är en utbildad präst så ingår det ju i deras utbildning!, En pastor däremot har kanske inte samma förkunskaper - och kanske vill de inte befatta sig med sådant som de inte behärskar.

Maria
2/20/18, 7:46 AM
#12

#11 Du pratar möjligtvis om katolska präster men präster i svenska kyrkan befattar sig inte med sådant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2/20/18, 10:00 AM
#13

#12 Iofs har jag hört talas om sådana som gör det, fast inte i sin kyrkliga utövning kanske. Men det kanske är individuellt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2/20/18, 10:03 AM
#14

#13 Så kanske det kan vara och säkerligen väldigt inofficiellt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2/20/18, 10:34 AM
#15

#14 Jo, så är det säkert. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Lussan20
3/19/18, 11:11 AM
#17

Mycket kan hända i hjärnan som upplevs utanför sinnet. Men det låter väldigt tungt detta. Att inte sova tryggt utan känna ovälkomna närmanden på sin kropp. Det måste vara tungt att leva med.

Man måste ta de redskap som erbjuds, psykiatrin, samtal med en psykolog, prata med en Präst, spelar ingen roll om det är en Katolsk Präst eller en från SK, Medium har ni ju provat. Men kanske en annan person skulle kunna hjälpa?

Jag har arbetat med gamla som har många syner och upplevelser. En dam hade katter under TVn som hon matade med bröd, de rev henne trodde hon bla. Hon var inte dement.

En släkting som förlorade sin man, kände honom ligga och hålla hårt om henne, hon blev så arg och skrek att han skulle släppa henne.

Men att tänka på vackra ljusa platser, en vacker solbelyst stig då obehagen kommer kan hjälpa också, det finns så många bra råd i tråden….Mvh/WL

utlandssvensk
4/11/18, 8:12 PM
#18

Men alltså, om det händer varje natt och det syns på täcket så be henne plocka fram en mobil och filma det.   Då får hon ju bevis iallafall.

Och finns det inga bevis kanske hon skulle uppsöka annan hjälp…

###

Lussan20
4/12/18, 9:37 AM
#19

Det finns tillstånd som ger dessa upplevelser bla Sömnparalys, samt andra hjärnfenomen mellan sömn och vaka.

Exempel jag vet är tex ormar i rummet, det hjälpte att anhörig stampade i golvet så upphörde detta.

Fiskar som simmar i rummet, som upplevs som ett akvarium.

Djur i sängen som böljade täcket,  synlig för den sovande. Men upplevs som i vaket tillstånd.

Dessa personer upplever detta  kontinuerligt, kan bli värre av stress tex.

Vissa mediciner kan också ge biverkningar….Mvh/WL

Surikat-Aidan
6/3/18, 2:28 PM
#20

Hej! Jag hade inte tänkt ge mig in i den här diskussionen, men jag blev så arg och ledsen för din systers skull. Sådana här upplevelser behöver inte vara ett Tecken på psykisk sjukdom eller liknande, anser jag. Att folk vägrar tro henne gör inte tillvaron lättare för henne. Och oavsett vad som pågår är det en oerhört obehaglig upplevelse som ska tas på allvar!

En vän till mig, som även haft andra andliga upplevelser,  har upplevt något liknande. En manlig varelse/ande som besökte henne i sängen, kladdade och inte ville lämna henne ifred. Att stänga sig andligen fungerade ibland, verkade det, men inte alltid.  Hon blev arg och sa åt honom att sluta. Mediet hon bad om hjälp vägrade att ens överväga att något sådant här kunde hända. Andar gjorde inte så, menade hon.  Min vän försökte förklara, men fick ingen hjälp den vägen.

Min vän blev tvungen att till slut be den andra sidan om hjälp, för besökaren ville inte fatta vinken! En  äldre dam från andra sidan ingrep och skällde ut den manlige anden ifråga - upplyste honom om att så där fick han verkligen inte göra!

Han har inte stört min vän på länge nu. Hon menar själv att det kan bero på att hon är så avstängd - men jag tror att han kanske äntligen fattade att han uppförde sig illa.

Mitt råd? Visst, kontakta psykiatrin om hon vill. Men be också andevärlden om hjälp. Kanske har hon redan gjort det, men gör det igen! Be avlidna anhöriga på andra sidan att ingripa, eller be den Gud/goda kraft ni tror på. Det kan åtminstone inte skada. Och viktigast av allt: hon behöver komma ihåg att det är HAN som missköter sig.  Inte hon.  Samma sak som om en kille i vår värld hade fått för sig att lägga sig i hennes säng och tafsa. 

Jag är ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp än så här, men jag hoppas verkligen att din syster får hjälp av någon som tar henne på allvar.  Det är så mycket vi inte vet. Och varför skulle inte en ande kunna vara närgången? 

*styrkekramar*

Aidan

Annons:
[Helandeliv]
6/3/18, 6:02 PM
#21

Det här är så befängt , det finns inte en enda ande som "kladdar" på oss däremot söker dom kontakt i hopp om att vi ska förstå dom och deras budskap precis som en fysisk person håller om oss.

Lider man av såna här symtom så bör man se om sin egen inre andliga källa om varför man fått uppgiften att axla sånt här.

Det finns en orsak varför och vi har en till tråd om det här som säger vem, som ligger bakom allt det här.

https://overnaturligt.ifokus.se/users/5767ab2d8e0e741630000617-pensionar/posts

Surikat-Aidan
6/3/18, 8:34 PM
#22

Helandeliv,

 Det spelar ingen roll om man är en ande eller en i vår värld levande.; vissa beteenden är inte okej. Det handlar om vanlig enkel respekt, och jag kräver faktiskt att eventuella andar ska visa det!  "Lider man av såna här symtom så bör man se om sin egen inre andliga källa om varför man fått uppgiften att axla sånt här" säger du. Det är lätt att säga vad man "bör" göra, men inte alltid fullt så lätt att faktiskt göra det. Jag kan inte svara för TS, men däremot för mig själv: alla VILL inte ha kontakt med andra sidan. Man måste ha rätt att säga ifrån - särskilt när någon är närgången. Du säger att det inte finns "en enda ande som kladdar på oss", men hur vet du det? Kan du svara för varenda ande i hela världen? Och om hon upplever det så, vem är du att bestämma att det inte har skett?

Du får ursäkta, men ditt inlägg gjorde mig väldigt arg och upprörd. Du har rätt att anse att det är befängt, men däremot inte att förneka en annan människas upplevelse.

Aidan

[Vulkan]
6/5/18, 6:01 PM
#23

# 0 

Det här låter som kontaktsökande av guider, nånstans finns en orsak varför man går så nära men sexuellt det är enbart människans egna begär och så gör dom inte på andra sidan men så kan den fysiska människan tolka anden när han eller hon rör vid oss med kärlek och vänlighet.

mammaz du skriver så här : Hon har haft medium hos sig och även varit hos ett. Denna ande är inte bara hemma hos henne utan följer med vart hon än åker! Får aldrig vara ifred. Hon orkar snart inte leva mer säger hon…vill bara få vara ifred. Jag  och även medium har försökt lära henne att "stänga" men det har inte lyckats. SÅ är det någon som har något tips på vad hon kan göra?

Anamma anden som är hennes guide för det här är uppmärksamhet och en andlig kunskap som vill komma fram och komma igenom . En andlig gåva att ta vara på istället för att göra den negativ så  öppna sinnena för nåt väldigt fint som håller på att utvecklas.

Skräm inte bort, släpp in för här finns en andlig förmåga att ta vara på förutsatt att det är sant det som skrivs i den här tråden 😉

Lussan20
6/5/18, 6:31 PM
#24

Mig ska man kanske inte fråga alls då jag är novis på området. Men då jag ser repriserna på -Det okända-, analyserar och begrundar med respekt så nog har flera vittnat om att de blivit tagna på där de inte vill, rivna, slagna och knuffade.

En ung flicka minns jag och en äldre dam som aldrig fick sova ifred. Hennes strumpor revs sönder framför hennes blick.

Jag vet inget om detta, men minns dessa berättelser. Det måste vara eländigt att vara med om, det behövs stöd i olika former.

Så plågsamt kan man inte ha det oavsett….Mvh/WL

Surikat-Aidan
6/5/18, 7:27 PM
#25

Vulkan,

Det är möjligt att du har rätt, men personligen kan jag inte låta bli att undra varför en guide skulle fortsätta med ett beteende som uppenbart uppfattas som obehagligt? Borde inte anden/guiden ifråga ha fattat vinken? Tre år är en lång tid - även om tid inte existerar på samma sätt på den andra sidan. Dessutom borde väl eventuella guider vara införstådda med att vissa typer av beröring tolkas sexuellt av oss människor? Att anden ifråga dessutom väntar tills den här kvinnans man sover och sedan blir närgången… nej, i mina öron låter det som övergrepp - och det ska man inte behöva stå ut med. OM det är en guide som vill ha uppmärksamhet, tycker jag att hen gott kan välja ett annat sätt att närma sig - ett som inte upplevs som så obehagligt. Ska inte guider agera utifrån en önskan att hjälpa? I så fall har den här guiden missuppfattat sin roll, tycker jag.  Personen som utsätts mår ju jättedåligt av det här.

Guide eller inte - människor har rätt till sin integritet.

Aidan

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: