Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 990 ggr
IsabellsHamsterhem
2/6/18, 2:29 AM

Någon tittar på mig...

Ska försöka hålla mig kortfattad.

Flyttade till ett äldre hus för ca 1 år sedan.  På nedervåningen märker man saker men aldrig på ovanvåningen där jag har mitt rum. Har ett stort rum med balkong och egen toalett. Sängen står så jag kan se både balkong och toalett när jag ligger längst till höger men jag kan inte se något av det när jag ligger längst till vänster (skorsten precis bredvid sängen). Svårt att förklara. Balkongen är precis bredvid toaletten.

För ca 2 veckor sedan började jag hänga upp ett skynke över fönstret till balkongen, för att jag störde mig på att det blev för ljust i rummet när jag skulle vakna. Efter ca 3 dagar så tog jag ner detta då jag behövde det till annat. Efter det så har jag börjat vakna mitt i nätterna av att jag känner mig iakttagen från balkongen/toaletten (vet inte vilket av det men den hörnan där de är). Har hund i rummet och massa djur så är inte ensam (praktiskt sett) men det känns annorlunda än när de stirrar. Känns obehagligt och jag kan inte skaka av mig känslan.

Kan inbilla mig saker men brukar gå över när jag sätter igång tvn men det gör det inte längre. Ser ofta "i syne" att typ vita eller saker swishar förbi, men kan vara reflektion i glasögonen också men inte sett sådant på andra ställen och det är alltid mot balkongen/toaletten (de är i samma hörn).

Nu till saken, vad kan jag göra för att det ska försvinna? Hänger jag för skynket så märker jag inte det men vet inte om det är psykiskt eller om där faktiskt är något. Finns ingen möjlighet att någon kan komma upp på balkongen, inte ens katter klättrar upp där.

Hunden har flertalet gånger stått och stirrat ut, men kan ju lika bra vara att där varit en fågel som flygit förbi eller en hund som skällt som jag bara inte hört.

Det försvinner inte när jag säger till det att gå bort.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Huygens
2/6/18, 11:48 AM
#1

Biologen Rupert Sheldrake har undersökt fenomenet och publicerat en del av sina resultat i boken "The sense of being stared at" (wiki).

Han har föreläst om fenomenet som kan hittas om man gör en yt-sökning,

Upp till toppen
Annons: