Annons:
Etikettsorg
Läst 1312 ggr
Herveaux
2018-01-26 13:27

"Synkade" på en ny nivå

Kom inte på någon vettig rubrik så Admin får gärna förtydliga ämnet eller hänvisa till ett mer passande forum.

Jag och min make brukar vara väldigt lika i tycke och tänk, men sen vi båda har haft nära som gått bort har det blivit "synk" på ett annat vis. 

Samma dag som jag fick veta att min farfar gått bort fick maken besked att hans pappa lämnat jordelivet. (Även min moster gick bort några veckor tidigare.)

P.g.a dödsfallen har vi båda fått tillbaka kontakten med en nära till den som gått bort. Maken med sin halvbror och jag med en av mosters nära vänner. 

Idag var vi båda på bouppteckningsförrättning (han för sin far, jag för min moster). 
Samma datum, samma tid och juristerna vi skulle träffa jobbade på varsin byrå i samma portuppgång.

Vet inte vad jag ville säga med det här inlägget egentligen, men lite lustigt hur vi går igenom samma saker samtidigt just nu…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lussan20
2018-01-27 10:46
#1

Mycket är märkligt i livet det ser man om man får leva länge.

Mina barn föddes på samma dag som min mamma och på hennes namnsdagar. Hon skojade alltid om att de tagit alla hennes dagar.

Så började det med min dag, ett barnbarn föddes på min dag. Ett av barnbarnen föddes på sin mammas 30 årsdag.  Att saker sammanfaller mellan äkta makar det ser jag också. Kanske för att vi just delar alla år? Ödet flätas samman genom åren och mer  och mer sammanfaller. Slumpen, ödet, en yttre mening? Ja det är själva  frågan det!  Mvh/WL

Lussan20
2018-01-27 11:22
#2

Glömde det märkligaste!

Min mamma och pappa dog på samma dag, fast fyra år mellan, samma  år som skilde dom i åldersskillnad. Mamma låg hemma sista veckorna  innan hon dog och varje dag frågade hon vilket datum det var. För pappa hade sagt att han skulle hämta henne samma dag. Kunde hon bestämma då hon skulle gå? Sådant funderar man på.

Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: