Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1902 ggr
Johannaheterjag
2018-01-10 19:13

Har möjligen en ande i vårt hus.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Finns det någon som kan hjälpa eller har några tips?

Jag och min sambo har nyligen flyttat till ett hus där det bara varit dem två som byggt huset som bott här. Vi flyttade alltså till ett dödsbo. Men allting kändes frid och fröjd tills för två veckor sen kanske. Vi har en katt som reagerar oerhört mycket på våran källarvåning, står jämnt i trappen och skriker ner. Han är väldigt orolig av sig nu för tiden. 

Sen började det med att vi hörde konstiga ljud där nerifrån men vi tänkte inte mer på det. Men för en vecka sen ungefär så var jag ensam hemma och hörde en dörr slå igen i källaren. Jag tänkte att "Oj, nu kommer min sambo hem tidigare från jobbigt och överraskar mig". Jag gick till trappen och hör då dörren som är bredvid trappen där nere slå igen hårt. Jag ropade "älskling?". Ingenting hördes. Jag ringde sambon och nej han var på jobbet. Jag fick självklart panik och stängde in mig i ett rum, trodde ju först att någon har brutit sig in men som senare visade sig inte vara fallet. Fanns inte ett spår någonstans utanför huset. Vi nämner knappt detta för någon.

Sen en dag på mitt jobb, kommer det fram en gubbe som ingen av oss känner och frågar hur det är i vårt nya hus, om kvinnan som bott där tidigare har börjat "gå" igen. Jag blev paff och berätta vad som hänt och han sa att det är helt klart hon. Måste poängtera att både jag och sambon trodde det var hennes gubbe som är kvar i huset. Sen någon dag senare kommer gubben på mitt jobb igen och frågar "Har det hänt något inatt?" Jag svarar "Nej, jag har då inte hört något".  Då säger han "Nej du var så trött så du sov så tungt". Ja, förvånande nickade jag bara. Pratar då senare med min sambo som säger att jajamen, under natten hördes dörrar smälla igen.

Idag bestämde jag mig för att fota runt i huset för att se ifall nåt kanske ploppar upp. Det gör det, i tantens gamla sy-rum i källarvåningen. Bild bifogas.

För det första, gubben på jobbet måste ju ha nåt medialt men det jag undrar mest är, finns det någon som har något tips? Gubben från jobbet säger att vi måste slänga allt som har tillhört dem tidigare ägarna men finns det inget annat alternativ?

Annons:
Trött Pappan
2018-01-10 20:58
#1

Hej !

Vad är det på bilden som du refererar till ? 

Självklart finns det energier i saker som tillhört dom. Är absolut ingen expert, men jag tror verkligen inte att ni ska kasta nåt om ni inte vill. 

sInget att vara rädd för, absolut inte. Vet att det är obehagligt, men lovar att det inte finns något farligt. 

Antingen är hon där för att hon är bunden till huset på nåt sätt, eller så kanske hon gick bort före sin man, och går nu och letar efter honom. Vem vet :)

Johannaheterjag
2018-01-10 21:16
#2

Hej, tack för svar! :) I mitten av bilden är det en avlång vitaktig grej eller vad man nu ska kalla det.

Grejen är den att vi båda är riktigt rädda av oss och tycker att det är obehagligt. Vill känna mig lugn och trygg i mitt hem… Fast det inte är något elakt menat av henne så känns det ändå inte bra. Hon gick faktiskt bort före sin man, så det kanske är så.

Trött Pappan
2018-01-10 21:33
#3

Ja jag ser den, en vita avlånga saken. Kan lika gärna vara nåt fel på fotot, men jag är ingen fotoexpert heller :)

Tvivlar inte på att ni har någon där, förmodligen henne.

LillaH
2018-01-11 19:55
#4

En kollega till mig fick tipset att säga: Nu är det vi som bor i det här huset. Du får flytta någon annanstans. För henne hjälpte det. Det var ingen som öppnade dörrar och tände lampor hos dem på nätterna efter det.

drömmare
2018-01-12 17:53
#5

Mitt tips är att kontakta ett Medium

kena10
2018-01-13 15:23
#6

Hu då, är du säker på att det inte är gubben som är i källaren och springer? Lite konstigt att han kunde veta att det hände något under just den natten? Vill inte skrämmas men skulle nog testa att byta lås om jag var er. Ibland kan en nyckel vara på vift. Gubben kanske hade extranyckel och passade huset när de var borta.

Annons:
[Jbgs]
2018-01-13 21:38
#7

#6 tveksamt

JP92
2018-02-09 08:11
#8

Förlåt. Jag vet inte hur jag ska säga detta. Jag jobbar väldigt mycket själv med att försöka stänga av det andliga för jag vill inte ha med det att göra. Det har gjort att jag inte kan tyda så bra som folk som tränat på det kan. Däremot känner jag direkt av energier och kan direkt få en känsla av att det finns något. Jag kan dock inte säga vad/vem/hur. När jag klickade upp din bild så stannade hjärtat till lite. Det är definitivt hemsökt. MEN det betyder inte att hen som är där är elak utan kanske bara har lite svårt att släppa taget. Jag skulle råda dig att kontakta ett bra medium som kan komma hem till er. Mvh

Dioramabyggare
2018-02-15 13:17
#9

#0: Ja, det syns definitivt något vitt mitt på golvet, och jag ser dessutom något vitt ovanför armstödet på soffan, som ett stort ansikte kanske.

Märkligt också att mannen på ditt jobb kunnde veta att du var trött, om han inte varit hem till er.

Jag hoppas anden försvinner snart. Jag vet själv hur det känns när sådana övernaturliga saker händer, av egen erfarenhet från flera händelser här hemma.

Huygens
2018-02-15 13:48
#10

Jag skulle kanske låta undersöka dom elektriska installationerna för fel. Lampan i #0 ser ut att hänga direkt i sin elkabel, vilket inte längre är en lösning man vill ha.

drömmare
2018-02-15 15:50
#11

Det är raka linjer ingen Ande

Upp till toppen
Annons: