Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1421 ggr
mörkaögon
1/9/18, 9:51 PM

Och i fåtöljen sitter pappa!

Hemma hos mig finns pappas gamla fåtölj. 

En fåtölj av känd design som han fick i födelsedagspresent när han fyllde 50. Det var 1967. Pappa är död sedan drygt tio år, men han kommer fortfarande hit och sitter i sin fåtölj till och från. Det känns fint. :)

Ibland, när jag gått och lagt mig på kvällarna, känner jag lukten av tobaksrök i sovrummet. Pappa var storrökare. 

Vad upplever ni andra från era bortgångna nära och kära?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Dioramabyggare
1/10/18, 1:35 AM
#1

Jag tänker ibland på att jag nog har en sorts "hudminne" efter min pappa som dog när jag var bara två år, att min hud "minns" hur han höll i mig. Efter mina andra nära anhöriga som dött känner jag "ingenting särskilt". De har nog inte lämnat någon ande kvar, tänker jag. Möjligen med undantag av min mormor som flyttade till min barndomsstad när jag var kanske åtta eller nio år. När jag är i den staden får jag en stark impuls att ringa på hos de som bor i hennes före detta lägenhet för att "känna in något" efter min mormor, men jag undviker det ändå. Det är drygt 35 år sedan min mormor dog, och de som bor där nu skulle alldeles säkert undra varför jag kommer i ett sådant ärende, jag, en person som de inte ens träffat.

Sparven88
1/11/18, 4:06 PM
#2

#0 fin berättelse! Jag upplever någon gång då och då att någon drar mig lite lätt i håret. Inte så att det gör ont, utan snarare att det kittlar till lite. Efter att ha träffat ett medium för ett par år sen fick jag veta att det är min storebror som hälsar på mig och talar om att han är här.

mörkaögon
1/11/18, 10:37 PM
#3

#2 så vackert! :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

m2studio
1/12/18, 3:06 AM
#4

Jag upplever att någon tar på mig vid ben muskel, var jag än sova. P.g.a jobbet jag sover i tre olika städer varje månad och jämt flyttar till två olika jobb och hemmet. Den tar på mina ben då då när jag ligger helt orört och lugnt. Då jag brukar le och säga att "låt mig sova, jag e trött". Ett par gånger han rörde mig en gång till men dem flesta gånger lämnar mig ifred. 

Jag inte kan gissa vem av mina kära kan vara om är en av mina kära!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: