Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1786 ggr
Loka03
2018-01-09 14:07

Sömnparalyser

Hej! Jag vet att det här inte är en så övernaturlig sak men finns det fler här som har sömnparalyser. Jag har haft det sen jag var kanske 9. Jag tänkte att vi kunde dela med oss av händelser och tips. Jag tror det går i släkten för att min farmor, farfar och min pappa hade/har det. Jag kan berätta om två stycken. • jag är tio år då och jag vaknar upp av att jag inte kan röra mig. Jag hör att någon springer i hallen och gör ett högt skrik. Jag kommer som tur ur det. • det här hände förra året. Jag vaknade upp och kände att jag inte kunde röra mig. Jag hör fran andra rummet mummel, skratt, glas som klirrar mot varandra. Och jag känner paniken och obehaget börjar närma sig. Men kommer snabbt ur den. Mina tips är: ha en stark åsikt att det är du som bestämmer och tänk högt jag måste vakna och känn dig förbannad. Det andra tipset är att verkligen försöka röra dom lättaste delarna på kroppen som t, ex ett finger, en tå eller försök att vrida dig. Hoppas det hjälpte någon och om du vill så får du gärna skriva en händelse eller ett tips! :)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Calcifer
2018-01-09 14:12
#1

Jag upplever sömnparalyser minst en gång i månaden. Ibland veckor i rad. Alltid känslan av att någon annan finns där, att något ont vill mig illa. Men jag vet att det inte är så. Så fort jag kan röra mig igen dämpar rädslan fort, förr rationaliteten sätter in. Om du har frågor, ställ dem gärna, jag har upplevt detta sen barnsben, och som sagt rätt ofta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loka03
2018-01-09 14:24
#2

#1 Tack! Känner exakt lika. Hela rummet blir helt annorlunda. Man känner ett stort obehag. Det känns nästan som att man kommer in i en helt annat tillstånd, allt blir annorlunda. Som tur är så har min pappa det också och han har verkligen varit med om otäcka saker.

Are humans real?👽👽👽

Calcifer
2018-01-09 14:40
#3

#2 Personligen litar jag på den forskning som finns kring detta, dvs att även om det kan kännas som om det finns övernaturliga ting i sin närhet när detta händer så är det inte ett faktum, utan det handlar helt enkelt om att hjärnan spelar ett elakt spratt på en. Men det kan kännas otroligt verkligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ingrid79
2018-01-09 14:57
#4

Jag har det ibland, numer är det sällan men det kan hända om jag lägger mig på eftermiddagen eller någon annan tid när jag egentligen inte ska sova. Jag har hört fotsteg, röster och kan känna en närvaro som inte är så trevlig. Dock tror jag att mycket handlar om rädsla, d.v.s. om man är rädd så blir upplevelsen otäck. 

Det sägs ju att om man är i en Sömnparalys så kan man komma in i en OBE=out of body experience. Har varit med om några halvdana sådana. Intressant är det i alla fall.

Maria
2018-01-09 15:21
#5

Jag har haft det två gånger i livet och senaste gången är säkert 15 år sedan. Oerhört obehagligt upplevelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-01-09 19:42
#6

En liten lexikontråd om sömnparalys: https://overnaturligt.ifokus.se/discussions/54b8e34cce12c44f420002a3-somnparalys

#0 Jag tror du har bra tips där! Att vara medveten och ta kontrollen! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loka03
2018-01-09 19:58
#7

#6 Tack!:)

Are humans real?👽👽👽

Upp till toppen
Annons: