Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1694 ggr
Mckaylaj
2018-01-08 22:34

Förutspå död?

Hej de är så att jag har en morfar som är 92 år, relativt pigg å inte sjuk, han är dock nästan blind. Idag åkte han på en resa utomlands å jag fick en sån stark känsla av att de kommer vara de sista han gör. Någonstans i mig så bara vet jag att morfar kommer att dö inom tre veckor, men de kommer att vara fridfullt. Har alltid varit medial men aldrig fått något så här starkt å precist förut, jag bara känner å vet att jag har rätt.. jag är helt utmattad å känner mig som i en dvala nu å har gjort de i två dagar.. min morfar står mig väldigt nära men jag vet att jag aldrig kommer att träffa honom igen.. någon som känner igen sig eller upplevt liknande? Ingen man direkt kan diskutera med vem som helst utan att framstå som galen eller krossa resten av familjen. Hoppas någon har något.. Mvh Mikaela

Annons:
Malinolsn
2018-01-08 22:59
#1

Jag känner absolut igen mig! I somras blev vår hund väldigt dålig och blev inlagd på djursjukhuset, när vi lämnade henne och hon gick iväg i korridoren med en djurskötare så kände jag bara att "hon kommer inte att komma hem igen"… Och så blev det. Som tur var hann vi åka in på natten och få hålla tassen över regnbågsbron. 

Några veckor senare skulle min mormor (som för övrigt stod väldigt nära vår hund - de älskade varandra) åka sjuktransport in till sjukhuset för att bli inlagd. Jag var där och hjälpte henne att packa osv. inför sjukhusvistelsen. När hon lastades in i sjuktransporten (på bår), så fick jag samma känsla - hon kommer inte hem igen. Försökte såklart att skaka av mig känslan, den var ju inte trevlig, och hon var ju inte allvarligt sjuk. 1-2 dagar senare somnade hon in under natten på sjukhuset.. Vi har senare pratat med ett medium, och hon hade somnat in fridfullt. Först fått lite ont i huvudet, sedan blivit alldeles varm i magtrakterna, som när man dricker varm dryck, och sedan hade hon bara gått över.

Mckaylaj
2018-01-08 23:10
#2

Man vet jue liksom inte riktigt om msn vågar känns å tro när de kommer. Mem de var något för starkt över den känslan att jag bara måste tro på de å de är fruktansvärt.. känner mig helt tom å kramtlös.. nästan som om jag tar in hans känslor nä de väl händer.

Malinolsn
2018-01-08 23:53
#3

Jag förstår precis vad du menar. Känslan bara kommer helt oväntat och är så intensiv utan att man ens tänkt i de banorna.
Jag har fått denna tanke många gånger efter detta, men antar att det bara varit min egen hjärna som spökat över rädslan att mista fler i min omgivning, eftersom det inte kommit till mig lika starkt och plötsligt, utan snarare känts som något min hjärna själv orsakat av rädsla och att jag tänkt lite på det själv. 

Jag hoppas och ber, att din känsla inte är sann, och att det kommer att gå väl för din morfar ❤️

Mckaylaj
2018-01-09 00:02
#4

Men de första gångerna när de slog in så var de starkare för dig? Alltså så som jag beskriver att jag känner nu..

Malinolsn
2018-01-09 00:09
#5

Ja, så var det. De gångerna efteråt var som sagt inte lika starka och något jag tror att hjärnan framkallade själv eftersom jag var rädd att det skulle hända igen.

Mckaylaj
2018-01-09 12:07
#6

Känner mig nästan rädd för att ha blivit galen eller liknande.. var de så för sig med? Tvivlade du något trots att du visste? Någon annan som kan känna igen sig?

Annons:
mörkaögon
2018-01-09 18:59
#7

Känner igen det där.

Dock har jag jättesvårt att skilja på min egen rädsla eller om det verkligen är en föraning, när det gäller mina anhöriga. Svårt!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

illerälskaren
2018-01-09 19:04
#8

En gång när jag var yngre är 14 nu. Så kände jag att något skulle hända och jag se det ständigt till mamma och pappa "Något kommer hända" Dagen därpå så får farfar en hjärtattack men återupplivas lång historia! Men det som hände min farfar är sstarka bevis på att änglar finns

m2studio
2018-01-12 03:18
#9

Tyvärr jag får känslan innan något dålig/ont skall hända. Ex: när någon kommer att ramla, när någon kommer att krocka med en specifik bil, när någon skall förlorar något, när någon får dålig nyhet, när ett par kommer att bråka och sådana mindre betydliga saker. Tyvärr inga fina händelse får jag känsla innan det händer bara för  negativa saker som en varning kommer till mig. Tyvärr sakerna händer antingen sekunder efter min känsla eller ett par minuter efter min känsla. 

Jag försökte bearbeta det men inte lyckades att kunna förutspå tidigare, och alltid händer jag eller min familj är i bild. 

Ex: flera gånger en galning körde i från mig i stora vägar, och jag precis gissade rätt vilka av dem bilar kommer att krocka, vem kan andra sidan gatan kommer att ramla och så fort jag tittade då hände det, när min son förlorade värde saker som jag specifik varnat honom för.

Vad det kan vara för känslan? vet ej.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: